אפל משיקה נגן מוסיקה חדש עם גרסת בטא ראשונה של iOS 8.4

אפל החלה לכוון לקראת ההכרזה על iOS 9, אותה תציג לראשונה בכנס המפתחים WWDC15 שיחל ב-8 ביוני, אולם טרם תציג את השינויים המהותיים במערכת ההפעלה הבאה למכשירי האייפון והאייפד, פונה החברה לשחרר עדכון בטא ראשון למפתחיה עם גרסת iOS 8.4. נבהיר כי לא מדובר בשחרור רשמי לכלל המשתמשים, אלא רק למי מכם שנרשם לתכנית המפתחים של אפל, אולם נזכיר גם שהחברה החלה בפתיחת מערכת ההפעלה כבטא פתוחה, אותה עשויה לשחרר בקרוב לכולם.

iOS 8.4 Beta 1 שוחררה אמש (ב’) והציגה שינוי מהותי, אם כי צפוי, לאפליקציית נגן המוסיקה המובנית במכשירי האייפון והאייפד. מדובר בבניה מחדש של הנגן עם דגש רב על צד העיצוב, זאת כהכנה לשילוב שירות הזרמת המוסיקה Beats Music כחלק בלתי נפרד מההצעה שלה במכשיריה הניידים המריצים את iOS.

ניכר כי אפל שמה דגש על פשטות השימוש, הפרדת ההצעות וקלות הרכישה של שירים ואלבומים עם השדרוג באפליקציה החדשה. בתמונות המצורפות תוכלו לראות את עיקר השינוי, כאשר בחרנו להציגם בגרסה האנגלית, זאת מאחר ומצאנו באגים רבים בתצוגה בשפה העברית, זו כנראה תתוקן בהמשך הדרך ועד שתשחרר אפל את העדכון באופן רשמי לכלל המשתמשים.

השינויים העיקריים באפליקציה כוללים מיני-נגן המלווה אתכם בכל מקום באפליקציה ומאפשר לשוטט בין התפריטים השונים ולשלוט בקלות בשיר המתנגן ברקע בכל עת. שינוי פונקציונלי נוסף יציג שירים, רשימות השמעה ותחנות רדיו שנוגנו לאחרונה או נוספו לאחרונה למכשיר. תוספת חשובה נוספת מגיעה בתחום החיפוש, שם מופיע כעת חיפוש אוניברסלי המאפשר איתור שירים הממוקמים פיזית במכשיר או, לחלופין, בשירות הרדיו של החברה.

עדכון מעניין נוסף מגיע בדמות יצירת רשימות השמעה תוך כדי נגינה. יחד עם שילוב המיני-נגן, ניתן כעת לחפש את השיר הבא בזמן האזנה מבלי לעבור בין תפריטים רבים מידי. כאן בוחרת אפל לשלב את תפריט “השמעת השיר הבא” (Up Next), המוכר כבר מאפליקציית האייטיונס במחשב האישי. במהלך נגינת שיר, תוכלו לבחור שיר או שירים שיתנגנו אחרי הנוכחי ודרך כך ליצור רשימת השמעה בו בזמן שתאזינו למוסיקה. שינויים המזכירים מאוד את הנגן המובנה של אנדרואיד, המחובר לשירות המוזיקה Play Music All Access.

כיצד תשולב Beats Music באייפון?

אפליקציית נגן המוסיקה החדשה מציגה שלושה תפריטים עיקריים, בהם המוסיקה הממוקמת על גבי המכשיר, רשימות השמעה ורדיו. חלוקה זו מעידה על האופן בו תשלב אפל את שירות Beats Music כחלק בלתי נפרד מהאפליקציה, שכן שירות הזרמת המוסיקה שנרכש על-ידי אפל בשנה שעברה, מבוסס כולו על רשימות השמעה.

בעוד מדובר בספקולציה שלנו בלבד בשלב זה, כל המכיר את דרך פעולתו של שירות הזרמת המוסיקה Beats Music ודאי יבין כי רשימות ההשמעה באפליקציה החדשה יקחו חלק משמעותי הרבה יותר מסתם הצגת רשימות ההשמעה שיצר המשתמש. באפליקציית Beats Music הקיימת ניתן לא רק ליצור רשימות השמעה, אלא גם לשמור רשימות השמעה הנבנות על-ידי אחרים כמו גם על-ידי צוות החברה, אמנים ואנשי תעשיית מוסיקה התורמים ביצירת רשימות משלהם.

Beats Music
Beats Music

מכאן יש להסיק כי תווית רשימות ההשמעה, שבגרסת הבטא הראשונה של iOS 8.4 אינה מציגה יותר מידי תוכן, תהפוך למרכז שוקק חיים עם שילובה של Beats Music בחבילה, זאת כל עוד תמשיך אפל לתפעל את שירות iTunes Radio כהצעה נפרדת ולא תשלב אותו כחלק מהחבילה יחד עם Beats Music כשירות יחיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים