האם ה-Apple Watch הוא המוצר הכי רווחי של אפל אי פעם?

עידן המחשוב הלביש קיבל תאוצה עצומה עם השקת ה-Apple Watch והציפיות הן שתחום זה ישתלט בסוף על חיינו ויכניס לקופות היצרניות סכומים עצומים. אם כך, בואו ניכנס קצת לתוך הכיס של אפל כדי לראות עד כמה רווחי עבורה עידן ה-Wearables.

חברת המחקר IHS, המספקת נתונים עבור קרנות השקעה, פירקה (Teardown) שעון חכם של חברת אפל כדי לגלות את שיעור הרווחיות של אפל ממכשיר זה. הדגם שנבדק הוא ה-Apple Watch Sport 38 מ”מ. מדובר בדגם הבסיסי שעולותו 349 דולר בארה”ב והתוצאות להלן:

תמונה: IHS
תמונה: IHS

עלות החלקים לשעון מסתכמת ב-81.2 דולר, ויחד עם מחיר הרכבת השעון, המסתכם ב-2.5 דולר, מסתכמת העלות כוללת של ייצור שעון עבור אפל ב-83.7 דולר. חישוב פשוט מעלה שעלות ייצור השעון מסתכמת ב-24% מהמחיר המומלץ לצרכן. שיעור נמוך מאוד ביחס לטווח הרווחיות של מוצרים אחרים של אפל. לשם השוואה, בדיקה של האיייפון 6 (דגם בסיסי) מול מחירו לצרכן באתר אפל מעלה שיעור עלות של 35%, כאשר עבור דגם האייפון 6 פלוס מדובר בעלות של 32.3% ממחירו הבסיסי לדגם הפשוט ביותר.

עלות החלקים כמובן אינה כוללת את סכומי הכסף שהשקיעה אפל בפרסום המוצר החדש. על-פי דיווחים קודמים, הייתה ההשקעה בפרסום ה-Apple Watch במהלך החודשים שלפני השקתו גבוה אף מזו של מכשירי האייפון החדשים והסתכמה בכ-38 מיליון דולר.

הפירוק לחלקים חשף חלקים שכמובן לא ראינו באייפונים כמו מד דופק אופטי, שמודד גם את רמת החמצן בדם ומעגלים אלקטרוניים שמודפסים בשיטות חדשות. המהנדסים שביצעו את הבדיקה גילו שהחלק לו קוראת אפל בשם “Taptic Engine”, מנגנון ש”נוגע” בך על מנת להודיע על התראות נכנסות (דומה לרטט בטלפון) תופס מקום נכבד מאוד בשעון. הם מצפים שבדגמים הבאים אפל תנסה להקטין אותו.

התצוגה כוללת מסך OLED מפלסטיק של LG שמעליה מולבשת טכנולוגיית ‘Force Touch’ שיודעת להבחין בעוצמת הלחץ על המסך. מנגנון זה הוכנס לאחרונה גם ל-Macbook וצפוי להיות חלק מדור האייפונים הבא. מדובר על פיצ’רים שאמנם שחדשים לנו אך עלותם כמעט וזניחה יחסית לחומרה המסורתית.

מקור: IHS
מקור: IHS

כשכל התחזיות מדברות על השתלטות המחשוב הלביש על חיינו, היתכן שחברות הטכנולוגיה מצאו דרך חדשה לשפר את מתח הרווחים שלהן? אולי אפילו על חשבון הצרכנים? חברת המחקר IDC חישבה ומצאה כי השנה ימכרו 45.7 מיליון מכשירים לבישים וב-2019 ימכרו 126.1 מיליון מכשירים (רובם יגיעו כשעונים או צמידים). זהו קצב גידול של 45.1% בשנה.

שווי השוק של אפל כיום עומד על כ-720 מיליארד דולר ואם תחזיות אלו יתממשו הרי שמינימום חומרה ברמת מחירי ג’אדג’טים חדשים שהורגלנו אליהם, יכולה להיות בוננזה רצינית עבור אפל וחברות הטכנולוגיה האחרות ועשוי, אולי, להיות הגורם שיהפוך אותה לחברה הראשונה בעלת שווי הגבוה מטריליון דולר.

[interaction id=”554926dc103be6e07082fa90″]


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים