גוגל עשויה להציג הגדרות פרטיות חדשות לאפליקציות בגרסת Android M

נושא הפרטיות רגיש במיוחד כשזה נוגע לסמארטפון שלנו. חלק לא קטן מן האפליקציות אותן אנו מתקינים על המכשיר הנייד, בין אם מדובר באנדרואיד ובין אם מדובר ב-iOS, מבצעות לעיתים שימוש בלא מעט מהפרטים האישיים המאוחסנים בו.

אפל כבר שילבה במערכת ההפעלה למכשירים ניידים מבית ייצורה, iOS, הגדרות פרטיות מתקדמות המאפשרות למשתמשים להחליט אילו אפליקציות יקבלו גישה לפרטיהם השונים, כגון: אנשי קשר, שירותי מיקום, מיקרופון ומצלמת המכשיר, תמונות ועוד. אולם כשזה נוגע לתחום השמירה על הפרטיות, השאירה גוגל את אנדרואיד מעט מאחור.

בעת ההתקנה של כל אפליקציה, מציגה גוגל רשימה החושפת באילו פריטי מידע ייתכן ותשתמש, אולם היא אינה מאפשרת לבחור שלא לחשוף חלק מהפרטים המוצגים, אלא רק לאשר או להימנע מהתקנת האפליקציה. דיווח חדש המגיע מאתר בלומברג טוען כי גוגל עשויה לשנות את המצב הקיים כשתציג בוועידת Google I/O הקרובה שיפור משמעותי לתחום הפרטיות במערכת האנדרואיד.

השיפור בתחום הפרטיות יתבטא בעדכון להרשאות הגישה של האפליקציות למידע המשתמשים. בעדכון החדש, תאפשר גוגל למשתמשים להחליט לאיזה מידע הנמצא במכשירם תוכל כל אפליקציה לגשת, בדומה למתבצע כיום ב-iOS. משמע, במידה והמשתמש לא יראה לנכון כי למשחק שהוריד יש צורך בפרטי המיקום, יוכל לשלול מן האפליקציה את האפשרות להשתמש בשירותי המיקום, אך עדיין להשתמש בכל הפיצ’רים באפליקציה שלא דורשים את מיקומו.

בעוד כשלושה שבועות צפויה גוגל להציג גרסה חדשה למערכת ההפעלה מבית ייצורה, והיא Android M. לצד גרסת האנדרואיד החדשה, תכריז גוגל על מספר עדכונים הקשורים ל-Google Play וביניהם גם העדכון להרשאות האפליקציות הניגשות למידע שלנו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים