רכב מיפוי של Uber נחשף בתמונה ראשונה במהלך נסיעה

מקור: Ethan Lott / Pittsburgh Business Times

רכבים אוטונומיים צפויים לחולל מהפכה אמיתית בשיטת התעבורה האישית. ובעוד על פיתוח רכבים כאלו עומלים מהנדסים מטעם חברות רבות, החזון העסקי השאפתני ביותר שייך, ככל הנראה, לגוגל ואובר, אשר מתכננות ליישם את הרכבים בצי מוניות ללא נהג. עסק משתלם במיוחד, שכן כיום העסקת הנהגים מהווה עבור אובר את ההוצאה הגדולה ביותר. כעת, כארבעה חודשים לאחר הצגתה את הפרוייקט, מופיע ברחובות פיטסבורג, פנסילבניה, רכב מחקר של אובר המצויד בשלל חיישנים ומצלמות כהולם לרכב אוטונומי.

לא במקרה נראה הרכב דווקא בעיר פיטסבורג. לאחרונה פתחה אובר בסמוך לאוניברסיטת קרנגי מלון מרכז מחקר, שמטרתו לעסוק בפיתוח רכב אוטונומי בשיתוף אסטרטגי בין החברה לאוניברסיטה. במסגרת שיתוף הפעולה מעסיקה כעת החברה במתחם כחמישים מאנשי הסגל של מרכז ההנדסה הרובוטית באוניברסיטה, NREC, ובמהלך השנה הנוכחית מתכננת להתרחב למתקן נוסף בשטח בן כ-5000 מטרים רבועים, גם הוא לא הרחק מהאוניברסיטה.

uber-logoבאשר לרכב שצולם, דובר מטעם אובר הבהיר לאתר The Verge, כי איננו אוטונומי וכי מדובר ברכב רגיל הנשלט על ידי נהג אנושי, אשר מטרתו איסוף מידע ראשוני בתחום המיפוי, הבטיחות ומערכות הנהיגה העצמאיות.

מדובר ברכב פורד מדגם Fusion המצוייד בשני מתקנים חריגים. הבולט בהם ממוקם על גג הרכב וכולל את מה שנראה כמספר עדשות מצלמה וכן חיישן מכ”מ (LIDAR) המסתובב בראושו. זה, כמו ברכביה האוטונומיים של גוגל, משמש לזיהוי הרכבים והולכי הרגל בקרבת הרכב ולמיפוי סביבתו בזמן אמת.

ההתקן השני ממוקם מעל מכסה תא המטען ומזכיר במראהו כנף ספויילר אחורית, אשר על גביה שלושה חיישנים נוספים. יש לשער, כי את צורתו בחרו אנשי הצוות לא במקרה, אם כי כהלצה בלבד, שכן במהירויות האופייניות לרכבי מחקר מהסוג (כ-40 קמ”ש) כנף הצמדה הינה, כמובן, חסרת תועלת לחלוטין.

יש לציין, כי הצוות המגיע לאובר מחטיבת NREC איננו חדש לתחום. אנשיו יצגו את האוניברסיטה בתחרות הרכבים האוטונומיים של סוכנות הבטחון DARPA עוד מהמחזור הראשון, אשר התקיים הרחק בשנת 2004, ואף זכו במקום הראשון בשנת 2007 עם רכב, שפותח בשיתוף עם יצרנית הרכב, ג’נרל מוטורס.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים