גאדג’טי מסקר: Sandisk iXpand – הפתרון המושלם להרחבת האחסון במכשירי האייפון והאייפד

מכשירי האייפון והאייפד על כל דורותיהם ידועים במחסורם בחריץ להרחבת נפח האחסון הפנימי אותו מספקת החברה. עם השנים, כתוצאת מהגידול בנפח האחסון בו משתמשת מערכת ההפעלה, כשלמשתמש אין כל מילה בנושא, הפך הדבר לבולט יותר ויותר.

בעוד למרבית משתמשי אנדרואיד קיים פתרון בדמות כרטיס MicroSD לצורך הרחבת הזיכרון הפנימי, למשתמשי אפל אין כל ברירה מלבד לשלם מאות שקלים נוספים בעבור מכשיר בעל נפח אחסון גדול יותר. פתרון זה, מלבד היותו יקר, אינו רלוונטי למשתמשים שכבר רכשו את מכשירם, אלא רק לאלו שטרם ביצעו זאת. ענקית הזכרונות הניידים סנדיסק מגיעה על מנת לטפל בבעיותיהם של משתמשי האייפון שפשוט לא מצליחים לדחוס את כל המוסיקה, התמונות והסרטונים שלהם בנפח האחסון המצומצם של המכשיר.

בנובמבר האחרון הכריזה Sandisk על זכרון USB נייד מיוחד במינו, הכולל חיבור ישירות לאייפון או לאייפד, נוסף על חיבור ה-USB הסטנדרטי. בכך, מאפשר ה-iXpand למשתמשי האייפון והאייפד, הכוללים את מחבר ה-Lightning, להרחיב את נפח האחסון הפנימי של המכשיר בעד 128 גיגה נוספים. לאחר תקופה בה היה זמין לשווקים מסויימים ברחבי העולם, מביאה סנדיסק את הדיסק און-קי החדש גם לישראל.

עיצוב

Sandisk-iXpand-6

כשאנו מדברים על עולם הזיכרונות הניידים, פן העיצוב לא משחק תפקיד גדול במיוחד. עם זאת, ה-iXpand מציג עיצוב יוקרתי עשוי מתכת באופן כמעט מלא. בחלקו הקדמי נמצא חיבור ה-Lightning הגמיש ומעט מעליו נמצא חיבור ה-USB 2.0.

בצידו הימני של הכונן, המציג מימדים גדולים ביחס לזכרונות ניידים אחרים, נמצאת נורית LED שתהבהב בירוק בעת העברת קבצים, תציג נורית ירוקה דולקה באופן קבוע כשהסוללה מלאה, נורית כתומה כשהסוללה נטענת ונורית אדומה כשהסוללה מתקרבת למיצוי מלא.

פונקציונליות

לפני שנוכל להתחיל ולהשתמש ב-iXpand עם האייפון שלנו, נתבקש להוריד את “iXpand Sync“, האפליקציה הייעודית בעבור הזיכרון הנייד המוצעת בחינם באפסטור של אפל. לאחר הורדת האפליקציה וחיבור הזיכרון הנייד לאייפון או לאייפד, תפתח האפליקציה באופן אוטומטי (לאחר אישורכם לבצע זאת).

על מנת להעביר קבצים מן האייפון אל הכונן באופן ידני, כל שנצטרך לעשות יהיה ללחוץ על כפתור ה”+” הגדול הנמצא בחלקו התחתון של המסך ולבחור את התמונות או הסרטונים אותם אנו מעוניינים להעביר לכונן. העברת הקבצים תתבצע במהירות מרשימה ביותר, כאשר העברה של כ-20 סרטוני וידאו, השוקלים יחדיו 2.5GB הסתיימה לאחר שלוש דקות בדיוק. עם זאת, הורגשה מעט איטיות בממשק האפליקציה עצמו, כשמפעם לפעם נתקעה למספר שניות, אך במרבית המקרים התהליך רץ חלק.

בעת חיבור ה-iXpand למכשיר, הוא למעשה מרחיב את נפח האחסון במכשיר ומהווה כמעט כזיכרון פנימי לכל דבר. ניתן לזרוק עליו את כל השירים שלנו, התמונות ואף מספר סרטים ובכולם לצפות דרך הכונן – ללא כל צורך להעביר את הקבצים למכשיר ולבזבז את נפח האחסון בו.

Sandisk-iXpand-3

נוכל לצפות בסרטים בצורה נפלאה, ללא כל תקיעות או איטיות, כך שכלל לא תשימו לב שהם מופעלים דרך זיכרון חיצוני. הפורמטים בהם תומך הזיכרון הנייד מרובים, כשבחלקם האייפון או האייפד שלכם כלל לא תומכים, והם: MOV, WMV, AVI, MKV, MP4. צפיה בתמונות, כמובן, מתרחשת באופן כמעט ומיידי, שכן אלו נטענו במהירות גבוהה במיוחד.

גם האזנה למוסיקה מתבצעת בצורה נפלאה. באופן אישי מחקתי את כל השירים מן המכשיר שלי והעברתי אותם ל-iXpand, שם נמצא נגן מוזיקה קטן המאפשר לשמוע את כל השירים אחד אחרי השני באופן רציף ללא איטיות או זמני טעינה ארוכים. כך, הצלחתי לפנות 3 גיגה נוספים ללא פגיעה בחווית השימוש באייפון.

באופן מאכזב למדי, אך הגיוני בעקבות מדיניות הגן הסגור של אפל, ניתן להעביר מן האייפון אל הזיכרון הנייד תמונות וסרטונים בלבד ובחזרה אל האייפון לא ניתן להעביר קבצים כלל, כך שאת כל התמונות, הסרטים והשירים בהם אתם מעוניינים לצפות תצטרכו להעביר ממחשבכם האישי ישירות ל-iXpand. יתרה מכך, ניתן לשמור קבצים בתיקיית My Downloads שבאפליקציה, אליה ניתן לגשת גם לאחר ניתוק הכונן מהאייפון או האייפד, וכך ניתן לשמור ולגשת לקבצים בהם לא תומך המכשיר, גם כשהזיכרון הנייד מנותק.

Sandisk-iXpand-5

נוסף על אלו, מאפשרת אפליקציית הכונן הנייד גם כקורא מסמכים ומלבד קבצי אופיס (Word, Excel ועוד), מסוגלת באופן מפתיע למדי לקרוא קבצים שנוצרו באמצעות אפליקציית ה-Pages למשתמשי מק.

הקלות שבגיבוי

נוסף על האפשרות לצפות בסרטים ותמונות ולהאזין לשירים, מאפשר ה-iXpand גם לסנכרן ולגבות באופן קבוע את כל התמונות והסרטונים במכשיר ובכך לעזור לכם לפנות עוד קצת נפח לאחסון. על מנת לבצע זאת, על המשתמש לגשת לתפריט הראשי ולבחור “Camera Sync“.

כאשר יפעיל המשתמש את סנכרון התמונות האוטומטי בפעם הראשונה, יסונכרנו כל התמונות והסרטונים הנמצאים במכשיר. לאחר מכן, בכל פעם שיחבר המשתמש את ה-iXpand למכשירו, יתווספו לכונן רק התמונות והסרטונים החדשים שצולמו באמצעותו. כמו כן, באפשרות המשתמש לבחור כי לאחר סנכרון הקבצים, הם ימחקו באופן אוטומטי מן האייפון או האייפד על מנת לפנות את המקום.

מלבד גיבוי קבצי המצלמה, באפשרות המשתמש לגבות גם את רשימת אנשי הקשר שלו. על מנת לבצע זאת, יש לגשת לתפריט הראשי ולבחור “Transfer Contacts“, שם יוצגו למשתמש שתי אופציות – גיבוי או שחזור. במידה וכבר ביצע גיבוי בעבר, יוכל ללחוץ על כפתור השחזור (Restore) ולהחזיר את כל אנשי הקשר למכשירו. אם לא ביצע גיבוי בעבר, יוכל ללחוץ על כפתור הגיבוי (Backup) וכל אנשי הקשר יגובו אוטומטית ב-iXpand.

Sandisk-iXpand-4

שיתוף מעל הכל

כחלק מפתיחתה המצומצמת של מדיניות הגן הסגור, מאפשרת אפל ב-iOS 8 למשתמשיה לשתף תכנים ישירות מן המכשיר למגוון אפליקציות צד שלישי ואף מאפשרת לשתף תכנים בין אפליקציה לאפליקציה. במהלך השימוש ב-iXpand, זכיתי לגלות כי ישנה אפשרות לשתף קבצים מכל הסוגים הנמצאים על גביו למגוון אפליקציות.

בין אם מדובר בשיתוף תמונה או סרטון הנמצאים על הכונן ישירות לוואטסאפ או לפייסבוק, ובין אם מדובר בשליחת שיר (קובץ MP3) באמצעות מייל, ואף באמצעות הודעת MMS – כל אלו ועוד אפשריים לביצוע באמצעות אפליקציית iXpand Sync. כמו כן, ניתן לשלוח תמונות וסרטונים מן הכונן ישירות לשיתוף התמונות ב-iCloud, ללא צורך בהעברתן למכשיר.

אבטחה לכל הקבצים

מלבד שמירת הקבצים בזיכרון הנייד, יכול המשתמש לנעול אותם ולהגן עליהם באמצעות סיסמה ייעודית. נעילת הקבצים המועברים לכונן מהמחשב מתבצעת באמצעות תוכנה ייעודית הנקראת SanDisk SecureAccess, המותאמת לעבודה במק ובווינדוס, דרכה יגדיר המשתמש סיסמה ואליה יעביר את כל הקבצים אותם יהיה מעוניין לנעול.

על מנת לגשת אל קבצים אלו כשהכונן מחובר לאייפון או לאייפד,  יצטרך המשתמש להכנס לתיקיית “SanDisk SecureAccess Vault”, באמצעות הסיסמה שהגדיר במחשב בלבד. עם זאת, במידה ומכשירכם כולל קורא טביעות אצבע, תוכלו לגשת אל התיקייה באמצעות ה-TouchID בלבד, ללא כל צורך בהקשת הסיסמה.

סיכום

Sandisk-iXpand-1

באמצעות ה-iXpand יכול כל משתמש להרחיב את נפח האחסון באייפון או באייפד שלו בקלות וביעילות, אך כמובן לעולם לא יכול להחליף נפח אחסון גדול יותר במכשיר. עם זאת, מהווה הדיסק הנייד פיתרון מעולה לאלו מבינינו שהחליטו לרכוש את מכשירם עם נפח אחסון מצומצם למדי, ונאלצים כיום להתמודד עם בעיית זיכרון תמידית.

כמו כן, תמיכתו במגוון רחב של קבצים בפורמטים שונים, ואף בשיתוף קבצים, כדוגמת קבצי MP3 אותם לא מאפשרת אפל לשתף, מהווים יתרונות משמעותיים לאלו מכם המעוניינים ברכישת הכונן. ה-iXpand הושק ע”י סנדיסק בישראל, כשמחירו ליצרן עומד על 249 שקלים לדגם ה-16 גיגה הבסיסי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים