חברת Microdia האמריקנית מכריזה על כרטיס microSD בנפח 512GB

מקור תמונה: CNET

בעוד יורדת כמות מכשירי הסמארטפון המאפשרים את הרחבת נפח האחסון במכשיר דרך שימוש בכרטיסי זיכרון ניידים מסוג MicroSD, חברה אחת לא מתכוננת לעצור את פיתוח התחום ומציגה כרטיסי זיכרון בנפחים המגיעים עד 512GB.

חברת Microdia האמריקאית, שהוקמה ב-1991 בקליפורניה, הכריזה במהלך תערוכת המחשוב קומפיוטקס שנערכה השבוע בטאיוואן על כרטיס מסוג MicroSD בנפח של 512GB. מדובר בנפח הגדול ביותר הקיים כיום עבור כרטיסי זיכרון מסוג זה, כאשר את השיא הקודם בתחום רשמה חברת סנדיסק עם כרטיס זיכרון בנפח 200GB, שהוצג בתערוכת המובייל העולמית בברצלונה בחודש מרץ האחרון.

אתר CNET מדווח כי מחירו של התענוג בשימוש בכרטיס זיכרון מסוג MicroSD המגיע בנפח של 512GB יעמוד על כ-1000 דולרים, הם כ-3830 שקלים על-פי שער הדולר הנוכחי. מדובר במחיר הגבוה פי שניים וחצי מזה אותו דרשה סנדיסק עת הכריזה על כרטיס הזיכרון שלה לפני כשלושה חודשים.

חברת Microdia מציינת כי כרטיס ה-MicroSDXC Xtra Elite SD4.0 מציע מהירות העברת נתונים של 300MBps, מה שיאפשר לצלמים לעשות בו שימוש לצילום ושמירת סרטים באיכות 4K ואף 5K ללא כל בעיה. על הכרטיס תוכלו לשמור עד 1920 שעות וידאו מסוג MP4 ב-30 פריימים לשניה או עד 6656 תמונות RAW ברזולוציה של 22 מגה-פיקסל.

אלו מכם העוקבים באדיקות אחר השינויים בתחום, ודאי שמו לב כי יצרניות מכשירי סמארטפון שונות כבר החלו לציין כי תמיכתן בהרחבת הזיכרון באמצעות כרטיסי MicroSD כבר הגיעה לטווח של עד 2TB (טרה-בייט). כרטיסי ה-microSD עדיין לא שם, אולם ב-Microdia כבר הודיעו כי עובדים על פיתוח כרטיסי SDXC בנפחים המגיעים ל-1TB ואף 2TB, ולאחר שאלה יוצגו, הדרך לנפחים אלו בכרטיסי ה-microSD עשויה להיסלל גם כן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים