הוכרזה: Sony a7R II – צילום ב-4K ו-42.4 מגה-פיקסלים

היצרנית היפנית הותיקה סוני מכריזה על ה-Sony a7R II, מצלמה נטולת מראה חדשה ומתקדמת עמוסת טכנולוגיות חדשניות ומהפכניות.

נתחיל במרכיב העיקרי בכל מצלמה: החיישן. סוני הטמיעה במצלמה החדשה חיישן ברזולוציה עצומה של 42.4 מגה-פיקסל, נמוכה רק מזו של מצלמות ה-5DS וה-5DSr מבית Canon. החיישן מתוכנן בעזרת טכנולוגיית Backside Illumination אשר מעבירה את הרכיבים האלקטרוניים אל גב החיישן על מנת להגביר את השטח הרגיש לאור ולשפר את הביצועים בתאורה חלשה. זוהי לא פחות מפריצת דרך, שכן זו הפעם הראשונה בה הטכנולוגייה מוטמעת בחיישן בגודל מלא של 35 מ”מ. 

החיישן המתקדם מציע כמות אסטרונומית של 399 נקודות מיקוד שמכסות כמעט את כל שטח החיישן. הן מסוגלות לפקס גם עדשות של יצרניות אחרות כדוגמת קנון או ניקון (בעזרת שימוש במתאם כמובן) ומציגות מהירות מיקוד גבוהה ב-40 אחוזים משל הדגם הקודם. החיישן מיוצב בעזרת מייצב שנע בחמישה צירים שונים ומאפשר שימוש במהירות תריס נמוכה פי 22 לצורך לכידת תמונות בתאורה חלשה. טווח רגישות ה-ISO של החיישן נע בין 100 ל-25,600, אך בעזרת טכנולוגית ה-Backside Illumination ניתן להרחיב אותו ל-50 עד 102,400. קצב הצילום הרציף עומד על 5 תמונות לשנייה.

ה-Sony a7R II מציעה צילום וידאו ב-4K. מעבד התמונה במצלמה הוא מסוג BIONZ X והוא תורם ללכידת תמונות חדות, רוויות ונטולות רעש. התריס במצלמה החדשה מציע עמידות משופרת שמוערכת בכ-500,000 תמונות. לצורך השוואה, הדגם המקביל מבית המתחרה קנון מציע תריס שמוערך בכ-150,000 תמונות בלבד. בנוסף לעמידות המשופרת מציע התריס הפחתה של 50% ברעידות שהוא גורם ובכך משפר את איכות התמונה.

מכיוון שה-Sony a7R II היא מצלמה נטולת מראה, היא מציעה עינית אלקטרונית שמהווה תחליף לעינית האופטית שקיימת בדגמים המקבילים מבית קנון וניקון. העינית האלקטרונית במצלמה מציגה רזולוצייה של XGA ונעזרת בטכנולוגיית ה-OLED על מנת להציג תמונה נאמנה למציאות. כיאה לחברה המייצרת גם סמארטפונים, מציעה המצלמה החדשה קישוריות WiFi ו-NFC ותומכת במערכות ההפעלה Android ו-iOS.

המצלמה המתקדמת תוצע לרכישה החל מחודש אוגוסט ותאלץ אתכם להיפרד מ-3200 דולרים (כ-12,300 שקלים) אם תחשקו בה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים