אפל וסמסונג עובדות על הטמעת כרטיס סים גלובלי במכשירי הסמארטפון שלהן

כולנו מכירים את התסריט הזה: אתם נמצאים בחברה סלולרית כלשהי ולפתע מגיעה מפעילה אחרת עם מבצע אטרקטיבי ומושך במיוחד – אך על מנת לעבור אליה, תדרשו להחליט האם לשלם עבור משלוח ולהמתין מספר ימים שיגיע כרטיס הסים, לרכוש סים באחד מסניפי המפעילה או, כפי שככל הנראה לא מעט עושים, פשוט לוותר על המעבר. כעת, ייתכן שאפל וסמסונג חוברות יחדיו על מנת לשים סוף לסאגה זו.

על פי המגזין Financial Times, שתי ענקיות הטכנולוגיה נמצאות במשא ומתן מול מפעילות סלולריות בינלאומיות שונות, לצורך פיתוחו כרטיס סים גלובלי, שיקל באופן בלתי ניתן לתיאור על מעבר משתמשים בין המפעילות. כרטיס הסים החדש, אליו מתייחס הדיווח בשם e-SIM  (סים מוטמע – Embedded SIM), יוטמע באופן קבוע בסמארטפון ויאפשר לעבור בין מפעילות, ללא צורך לרכוש סים חדש במפעילה אליה יעבור המשתמש.

קראו גם: אפל מציגה את ה-Apple SIM – ההכרזה השקטה שיכולה לחולל מהפכה

ה-e-SIM יאפשר להחליף מכשיר או מפעילה סלולרית באמצעות עמוד הגדרות שיוטבע בממשק הסמארטפון. הסים החדש עשוי להיות מוכן להפצה כבר בשנה הבאה ובשלב זה נראה כי לא מעט מפעילות בינלאומיות, ביניהן AT&T, אורנג’ (ללא קשר למפעילה הישראלית פרטנר הפועלת תחת מותג זה), T-Mobile, Vodafone ועוד.

כאמור, במידה ויוכרז, לא תהיה זו הפעם הראשונה בה אפל מנסה ליישם כרטיס סים קבוע במכשיריה, שכן באוקטובר של השנה שעברה, עם הצגת ה-iPad Air 2, חשפה את ה-Apple SIM, שאיפשר למשתמשיה לבחור בין מספר מפעילות סלולר וכן מספר תוכניות וחבילות שונות, ישירות מהאייפד וללא כל צורך בהחלפת סים בעת מעבר בין המפעילות.

אם וכאשר יושק, ה-e-SIM יבצע את דריסת רגלו הראשונה ככל הנראה בארה”ב ובאירופה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים