Snapdragon 820: כל מה שאנו יודעים על ספינת הדגל הבאה של קוואלקום

יצרנית השבבים קוואלקום עוברת את אחת השנים הקשות בתולדותיה. אחת מלקוחותיה העיקריות, סמסונג, נטשה אותה, ובנוסף התגלו בעיות התחממות חמורות בערכת השבבים המובילה ה-Snapdragon 810.

קוואלקום, שבכל שנה הציגה את ערכת השבבים העוצמתית והמתקדמת ביותר, סבלה פגיעה קשה בשמה הטוב. ה-Snapdragon 810, ערכת השבבים המובילה של החברה לשנה הנוכחית, הציגה בעיות התחממות קשות בכל המכשירים בהם הוטמעה. הדרך הטובה ביותר להחזרת המוניטין האבוד תהיה השקתה של ערכת שבבים חדשה, מהירה ומתקדמת מאי פעם, אחת שתחזיר עטרה ליושנה. ערכת השבבים הזו ככל הנראה תהיה ה-Snapdragon 820 – ספינת הדגל הבאה של קוואלקום.

64bitהאשמה העיקרית בבעיות ההתחממות של ה-Snapdragon 810 הן ככל הנראה ליבות ה-A57 שתכננה חברת ARM. אלו הן ליבות עוצמתיות ביותר שפולטות חום רב בפעולתן. הסיבה בגינה בחרה קוואלקום להשתמש בליבות המוכנות מבית ARM ולא לתכנן את הליבות בעצמה (כפי שנהגה לעשות עד כה) היא פשוטה.

ליבות ה-A53 וה-A57 שהוטמעו בערכה נעזרות בסט הפקודות העדכני ARMv8 שתומך ב-64 ביט. עד השקתה של הערכה לא הספיקה קוואלקום לפתח ליבות משלה אשר משתמשות בסט הפקודות החדשני.

אילו הבחירה הייתה נתונה בידיה של קוואלקום, היא הייתה ממשיכה ומשדרגת את ליבת ה-Krait הותיקה שהוכיחה עצמה כיעילה ומהירה פעמים רבות. אולם, לאחר שביצעה אפל את המעבר למחשוב ב-64 ביט, לחצו היצרניות השונות על קוואלקום לספק ערכה שתומכת גם היא ב-64 ביט. אי לכך ובהתאם לזאת, נאלצה קוואלקום להשתמש בליבות המוכנות שתיכננה ARM, שהתגלו כמתחממות ולא יעילות.

לפי השמועות, סיימה קוואלקום את פיתוחה של ליבת ה-Kryo, ליבה חדשה ומתקדמת שנעזרת בסט הפקודות ARMv8 ותומכת ב-64 ביט. היא פותחה במיוחד כך שתתאים כמו כפפה ליד לערכת השבבים החדשה. השמועה טוענת כי החברה הצליחה להפעיל את הליבה במהירות שעון אסטרונומית העומדת על שלושה גיגה-הרץ, גבוהה יותר משל כל ערכת שבבים אחרת בשוק.

חזקה ומגוונת

ב-Snapdragon 820 בחרה החברה להטמיע ארבע ליבות Kryo – שתיים חסכוניות הפועלות במהירות שעון של 1.7 גיגה-הרץ ושתיים עוצמתיות הפועלות במהירות שעון של 2.2 גיגה-הרץ. בכך חוזרת קוואלקום למנהגה הישן של הטמעת ליבות מעטות אך עוצמתיות ויעילות – שיטה בעזרתה השיגה את כס המלכות של עולם הסמארטפונים פעם אחר פעם.

לפי השמועות (שעד כה לא אומתו), תתמוך הערכה החדשה בזיכרון פעולה (RAM) מסוג LPDDR4, במצלמות בעלות רזולוציה של עד 28 מגה-פיקסל, ובחיבור LTE קטגוריה 10 במהירות של עד 450 מגה-ביט לשנייה. היא תוכל לנגן תכני וידאו ברזולוציית 4K במהירות של 60 פריימים לשנייה, ולקודד תכני 4K במהירות של 30 פריימים לשנייה.

הליבה הגרפית שתפעם לצד הליבות הראשיות תהיה Adreno 530, והיא תפעל במהירות שעון של 650 מגה-הרץ. הערכה החדשה תיוצר בתהליך ייצור בגודל 14 ננומטר הנעזר בטכנולוגיית ה-FinFET. תהליך הייצור המוקטן צפוי לעזור לערכה לשמור על טמפרטורה סבירה ולהפחית את צריכת החשמל.

ה-Snapdragon 820 נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים ודגימות מעבדה כבר נשלחו ליצרניות השונות. אם קוואלקום תיצמד ללוח הזמנים, הערכה החדשה צפוייה לראות אור כבר בסוף השנה הנוכחית או בתחילת שנת 2016. רק הזמן יגיד האם היא תחלץ את קוואלקום מהבוץ או תאכזב את המשתמשים פעם נוספת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים