הוכרז: Samsung Galaxy Note 5 – בעל גב קמור, הזרמת וידאו חי וסוללת 3,000mAh

לאחר חרושת שמועות אינסופית שכללה עשרות דיווחים, אינספור תמונות ומגוון שמועות שליוו אותנו בחודשים האחרונים, הכריזה סמסונג הערב (ה’), על פאבלט הדגל הבא שלה, ה-Galaxy Note 5, וקשה מאוד לומר שהיא הצליחה להפתיע אותנו.

ה-Galaxy Note 5 מחליף את ה-Note 4 פחות משנה לאחר שהוכרז ומציג את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר מבית היוצר של סמסונג הקוריאנית: הוא כולל מסך Super AMOLED כמעט ונטול שוליים לחלוטין ובגודל 5.7 אינץ’ שיציג את התוכן ברזולוציית תצוגה Quad HD 2K.

Galaxy-Note-5-300pxכמו כן, ישלב ה-Note 5 את קווי העיצוב של ה-S6 וכן ה-S6 Edge, כשאת גופו עוטרת מסגרת מתכת יוקרתית, כאשר בחלקו האחורי וכן הקדמי נמצאת זכוכית המסוגלת לשמש כמעט כמראה. גב הפאבלט החדש יהיה קמור משני צידיו על מנת להעניק תחושת אחיזה טובה ונוחה מתמיד בידיי המשתמשים. כשזה נוגע למימדי המכשיר, סמסונג בהחלט ביצעה עבודה נפלאה ובזכות מסך נטול השוליים הצליחה לשלב את המסך הענק בגוף מצומצם במיוחד הנמדד בעובי של 7.6 מ”מ בלבד.

עת נניח בצד את עיצוב ומבנה המכשיר, נראה כי סמסונג שילבה ב-Note 5 מפרט מן השורה הראשונה: ערכת השבבים שתניע את ה-Note 5 תהיה אותה אחת הנמצאת ב-Galaxy S6 והיא ה-Exynos 7420, המיוצרת בתהליך 14nm וכוללת 8 ליבות במערך big.LITTLE, מהן 4 ליבות מסוג Cortex-A57 בתדר שעון 2.1GHz עבור משימות תובעניות ו-4 ליבות נוספות מסוג Cortex-A53 בתדר שעון 1.5GHz עבור המשימות היום-יומיות. לצד אלו נמצא את המאיץ הגרפי Mali-T760 MP8.

זיכרון הפעולה בפאבלט הנחשק כולל 4GB RAM לצידם נקבל 32/64 גיגה-בייט נפח אחסון אשר, לצערינו הרב, בלתי ניתנים להרחבה. עוד כולל המכשיר קורא טביעות אצבע הזהה לזה הנמצא ב-Galaxy S6 וכן רמקול מונו הממוקם, לראשונה בסדרת ה-Note, בתחתית המכשיר. לצד רמקול המכשיר נמצא גם חיבור 3.5 מ”מ עבור אוזניות וכמובן, מחבר ה-MicroUSB.

מימין לרמקול ולחיבור העברת הנתונים נמצא את גולת הכותרת במכשיר, עט ה-S-Pen המחודש, שלראשונה בסדרה ניתן יהיה לשליפה באופן אוטומטי, כך שכל מה שתתבקשו לעשות יהיה ללחוץ על ראשו והוא ישלף החוצה מיד.

כשזה נוגע למערך הצילום, מציג ה-Note 5 מצלמת 16 מגה פיקסל ראשית שצפויה לספק תוצאות זהות ואף טובות יותר מאלו שהציג סמארטפון הדגל של החברה עם מפתח צמצם F/1.9 ואפשרות לצילום וידאו באיכות 4K. לעומת זאת, מצלמת הסלפי בפאבלט תגיע עם חיישן ברזולוציית 5 מגה פיקסל שבימים אלו הפכה לסטנדרטית עבור המצלמה המשנית בסמארטפונים. הסוללה במכשיר לא תאפשר החלפה ובאופן מאכזב במיוחד הינה קטנה יותר מזו שהייתה ב-Note 4 ותעמוד על 3,000mAh בלבד, אולם היא תציע יחד עם אפשרות טעינה מהירה, גם אפשרות לטעינה אלחוטית.

שינויים מינוריים בממשק המשתמש

כצפוי, ה-Galaxy Note 5 ירוץ על גבי אנדרואיד Lollipop בגרסה שמספרה 5.1.1 ועל גביו נמצא את ממשק ה-TouchWiz המוכר שיכיל מספר מצומצם של שינויים. אחד מן הפיצ’רים אותם הציגה סמסונג בפאבלט החדש הינו שידור וידאו חי, בדומה למתבצע באמצעות אפליקציית Meerkat הישראלית.

באמצעות פיצ’ר הזרמת הוידאו בשידור חי תוכלו להעביר את כל הנקלט במצלמת הוידאו במכשיר באמצעות קישור יוטיוב אותו תשלחו לחבריכם והם יוכלו לצפות בכל הנקלט בעדשת המצלמה ישירות מן המחשב, הסמארטפון או הטאבלט שלהם.

כמו כן, גם תפריט ה-Note הצף המוצג בעת שליפת עט הסטיילוס S-Pen ממקומו זכה למקצה שיפורים. כעת יוכלו המשתמשים לערוך את התפריט ולהוסיף קיצור דרך לאפליקציות רלוונטיות בהקשת כפתור. ממשק ה-TouchWiz זכה למספר שינויים ויזואלים מינורים גם כן, כאשר האייקונים על גבי המסך קיבלו עיצוב מעט שונה.

ה-Samsung Galaxy Note 5 יוצע בצבעים שחור וזהב וצפוי להגיע לשווקים, כולל השוק הישראלי, לקראת סוף חודש אוגוסט. מחירו צפוי להיות זהה לזה שהוצג בהשקה של המכשיר הקודם, Galaxy Note 4, בישראל – כלומר, בין 3,899-3,999 שקלים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים