שוק הסמארטפונים ב-2015: גוגל שולטת, מיקרוסופט לא רלוונטית

חברת המחקר האמריקנית גרטנר (Gartner) הפיצה אתמול את דו”ח ההתפלגות הרבעוני של מערכות ההפעלה למובייל. המספרים שפורסמו בדו”ח החדש אינם מפתיעים, בעוד הם ממשיכים להעיד על שליטתה הכמעט מוחלטת של גוגל בשוק הסמארטפונים, וכן על נתוני שימוש נמוכים במיוחד שמגרדת מערכת ההפעלה הניידת של ענקית התוכנה מיקרוסופט.

מהדו”ח החדש עולה שבמהלך הרבעון השני של 2015 שלטה מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל על כ-82.2 אחוזים מנתח השוק, ירידה של 1.6 אחוזים בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה. iOS מבית אפל היא היחידה שמטפסת מעלה בדו”ח זה כשהיא רושמת נתון של 14.6 אחוזים, עליה של 2.4 אחוזים לעומת אשתקד.

הצד הפחות יפה של הדו”ח מציג ירידה נוספת בנתח השוק המזערי של מיקרוסופט: מערכת ההפעלה Windows Phone רשמה נתון נמוך של 2.5 אחוזים, המהווה ירידה של 0.3 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה. בלקברי הקנדית הציגה ירידה דומה מאז השנה שעברה ואוחזת בנתח שוק זעום אפילו יותר – 0.3 אחוזים בלבד.

gartner-mobile-os-q2-2015

אף שהדו”ח של גרטנר לא מספק תמונה המתארת את המתרחש בשוק הישראלי, ניתוח שביצענו לפי נתוני הגישה לאתר גאדג’טי מציג נתונים דומים: אנדרואיד מובילה, ומגיעה יחד עם iOS לנתון משותף של כ-97 אחוזים. לפיכך, הרי שגם בישראל אוחזת Windows Phone של מיקרוסופט בנתח קטן מאד מהשוק. את התמונה העגומה הזו תנסה החברה לשנות עם השקתה של Windows 10 Mobile בסוף השנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים