פרוייקט Ara נדחה: הטלפון המודולרי של גוגל יגיע ב-2016 עם מספר שיפורים

הטלפון המודולרי של Project Ara

ציוץ חדש שהתפרסם בחשבון הטוויטר של פרוייקט Ara חושף כי השקת הטלפון המודולרי נדחתה לשנת 2016, זאת על מנת לשפר את אופן החיבור של הרכיבים, כמו כן גם את ביצועי המצלמה והסוללה.

פרוייקט Ara נחשף לראשונה לפני כשנתיים על ידי מוטורולה, אז הייתה החברה בבעלותה של גוגל. מאז נמכרה מוטורולה ללנובו, אך הפרוייקט השאפתני שמטרתו לפתח סמארטפון מודולרי נשאר בידיה של גוגל. גרסת פיתוח מתקדמת של הפרוייקט הוצגה בכנס המפתחים Google I/O 2015, וההשקה הראשונית הייתה צפויה להתרחש בעוד מספר חודשים בפורטו ריקו. לפני מספר ימים פורסם בחשבון הטוויטר הרשמי של הפרוייקט הודעה שטוענת כי השקת הסמארטפון נדחתה ל-2016, כאשר באחד מהציוצים האחרים בחשבון ביצעה החברה תיוג שרמז כי המכשיר “לא עבר את מבחני הנפילה”.

ציוץ נוסף שהתפרסם מספר ימים לאחר מכן הבהיר כי הסיבה לדחייה נכתבה בהומור. על אף החלק ההומוריסטי, שאר ההודעה אמיתית לגמרי – הפרוייקט אכן נדחה, זאת על מנת שהמהנדסים יוכלו להטמיע מספר שיפורים חיוניים. ראשית, האופן בו הרכיבים מתחברים למסגרת ישונה. כעת הרכיבים נעזרים במגנטים אלקטרו-קבועים על מנת להיצמד אל המסגרת, שילוב מיוחד של אלקטרו-מגנטים ומגנטים רגילים שניתן לשנות את עוצמתו המגנטית ללא צורך בזרם חשמלי קבוע.

לטענת גוגל, התצורה לא סובלת מבעיות יציבות, אך עדיין יש צורך להחליף אותה – ככל הנראה בעקבות קשיי ייצור, עלות גבוהה או כל סיבה אחרת. חלופה אפשרית אחת היא שימוש במגנטים רגילים, ייתכן כי נאודיום, שהוא המגנט החזק ביותר בטבע. אם גוגל אכן תבחר במגנטים רגילים, סביר להניח שהיא תטמיע גם מנגנון מכני מתוחכם שיאפשר החלפה מהירה ופשוטה של רכיבים. ענקית החיפוש הבטיחה גם שיפורים במודולי המצלמה והסוללה שיוטמעו עד ההשקה הרשמית.

פרוייקט Ara צפוי להיות מושק במהלך שנת 2016 במקומות נבחרים ברחבי ארצות הברית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים