סמסונג מכריזה על נגן Blu-Ray התומך ברזולוציית 4K

סמסונג (IFA 2015) צילום: גאדג’טי

היצרנית הקוריאנית סמסונג הכריזה בתערוכת IFA שבברלין על נגן Blu-Ray חדש המציע תמיכה ברזולוציית ה-4K יחד עם מגוון תקני שידור מתקדמים שנועדו לספק חווית צפייה טובה יותר.

הנגן החדש מציע תמיכה ב-10 ביט של צבע, שני ביט יותר מסטנדרט ה-8 ביט שנמצא בשימוש נרחב. המידע הנוסף מאפשר להבחין בין כמות גדולה פי 64 של צבעים ולאפשר הצגת צבעים מדוייקים יותר ונאמנים יותר למציאות. בנוסף, קיימת תמיכה בשידור בטווח דינמי גבוה (HDR) המציע רמת פירוט גבוהה יותר בסצנות המשלבות איזורים חשוכים ובהירים. התמיכה קיימת רק באמצעות חיבור ה-HDMI 2.0a העדכני, היחיד שמציע תמיכה בתקן שידור זה.

עד כה, כל תקליטי ה-Blu-Ray תמכו ברזולוצייה של עד Full HD בלבד. ארגון ה-Blu-Ray העולמי שיחרר תקן חדש המציע תמיכה בתכני Ultra HD בחודש מאי האחרון, יחד עם מספר תכונות מתקדמות כגון תמיכה ב-10 ביט של צבע ובקצב ריענון גבוה (של עד 60 פריימים לשנייה). כיצד ניתן לדחוס כמות פיקסלים גבוהה פי ארבעה על שטח דיסק זהה? התשובה פשוטה: קידוד התכנים בעזרת תקן ה-H.265 (או בשמו השני HEVC) החדשני, שמציע יחס דחיסה כפול משל קודמו -H.264. תקליטי Blu-Ray בעלי שכבה כפולה או משולשת יפצו על כמות המידע ש-H.265 לא הצליחה לדחוס ויספקו איכות דחיסה זהה לשל תקליטי ה-Blu-Ray הקיימים בשוק כיום.

ספקית התוכן הראשונה שתפיץ תקליטי Blu-Ray ברזולוציית ה-4K היא לא אחרת מ-20th Century Fox. החברה, ככל הנראה, תפיץ מהדורות בעלות שני דיסקים: דיסק אחד ברזולוציית Ultra HD ודיסק נוסף ברזולוציית Full HD לצורך תמיכה בנגנים ישנים. בארץ לא צברה טכנולוגיית ה-Blu-Ray אהדה רבה כבארצות הברית, ונמצאת בשימוש בעיקר ע”י וידאופילים – הם ככל הנראה ישמחו להניח את ידיהם על הנגן החדש של סמסונג.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים