הצצה ראשונה לשעון ה-Gear S2 של סמסונג בעל המסך העגול

Samsung Gear S2 (צילום: גאדג’טי)

טרם נפתחה תערוכת IFA 2015 בברלין בשבוע שעבר הקדימה סמסונג והכריזה על זוג שעונים חכמים חדשים, ה-Gear S2 וה-Gear S2 Classic, אשר הפכו לראשונים של החברה בעלי מסך עגול. ההישג אינו כה חדש, שהרי שעונים חכמים בעלי מסך עגול כבר ראינו בעבר, אולם את הקרדיט ניתן לייחס לסמסונג עבור העבודה שביצעה בהתאמת ממשק המשתמש של מערכת ההפעלה טייזן לתצורה העגולה, אשר כפי שזכור לנו מפיתוח דומה שנעשה עבור פלטפורמת Android Wear, אינו דבר מובן מאליו.

את השעון החכם זכינו לראות בביתן סמסונג בתערוכה, שם גם התרשמנו מהבחירה בגלגלת המקיפה את המסך ומשמשת לסיור בין האפליקציות והתפריטים השונים הזמינים בשעון. הגלגלת מאפשרת לשוטט בין התפריטים והאפליקציות ללא צורך בנגיעה במסך, מה שמשאיר אותו חשוף לעיני המשתמש בכל עת.

האפליקציות עצמן מסודרות במעגל ומוצגות דרך אייקונים קטנים למדי, אשר אם הייתם נדרשים ללחוץ עליהם, כנראה לא הייתם מצליחים גם אם ידיכם קטנות במיוחד, אולם בסמסונג פתרו בעיה זו על-ידי מתן האפשרות ללחוץ במרכז המסך לאחר בחירת האפליקציה באמצעות הגלגלת.

השימוש נוח, אולם דורש לשנות את אופי הפעולה פעם אחר פעם מסיבוב הגלגלת ללחיצה על גבי המסך. זה נשמע נחמד למדי כקונספט, אולם אם תמצאו עצמכם מנסים לעבור בין אפליקציות שונות בשעון מספר פעמים, תבינו שאף הנוחות של הגלגלת, מדובר במנגנון רחוק ממושלם.

Samsung Gear S2 (צילום: גאדג'טי)
Samsung Gear S2 (צילום: גאדג’טי)
Samsung Gear S2 (צילום: גאדג'טי)
Samsung Gear S2 (צילום: גאדג’טי)

בצד הנוחות הצליחה סמסונג לספק ערך לא קטן. השעון קטן מידות, קל למדי ומרגיש טבעי ולא לוחץ על היד. הרצועות ניתנות לניתוק על ידי משיכה, כך שתוכלו להחליפן בצבעים שונים במידה ותחפצו בגיוון, כאשר דגם ה-Classic צפוי, לטעמי, לרכז יותר עניין בצד החושקים בעיצוב נאה לשעון בשל רצועות העור והעיצוב היוקרתי שמציע. ה-Gear S2 מרגיש, סוף סוף, כשעון אמיתי ולא רק כאביזר טכנולוגי, אם כי בהשוואה לחברות אחרות בשוק כדוגמת מוטורולה, וואווי, אפל ו-LG, לסמסונג יש עוד דרך לעבור לפני שתחצה את הגבול אל עבר תחרות על ליבם של חובבי השעונים הקלאסיים.

מפרטו הטכני של השעון כולל מסך מסוג Super AMOLED בגודל 1.2 אינץ’ ברזולוציה של 360×360, מעבד בעל ליבה כפולה בתדר 1.0Ghz, זיכרון RAM בנפח 512MB ואחסון פנימי של 4GB, תמיכה בבלוטות’ 4.1, ב-Wifi מתקן 802.11n וב-NFC, סוללת 250mAh שתספק, על-פי סמסונג בין 2-3 ימי עבודה ומגוון חיישנים: תאוצה, מד דופק, ג’יירוסקופ וברומטר.

מגוון הצבעים של ה-Samsung Gear S2 (צילום: גאדג'טי)
מגוון הצבעים של ה-Samsung Gear S2 (צילום: גאדג’טי)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים