הוכרזו: Lumia 950 ו-Lumia 950XL – עם מסכי Quad HD ויכולת לשמש כמחשב PC מלא

Microsoft Lumia 950 & 950XL

באירוע הכרזה שקיימה הערב (ג’) ענקית התוכנה מיקרוסופט הכריזה החברה על צמד מכשירי הדגל של מערכת ההפעלה Windows 10 למובייל, והם Lumia 950 ו-Lumia 950XL, איתם מעוניינת לחזור בסערה לשוק הסמארטפונים.

מיקרוסופט לא שכחה לציין את מערכת ההפעלה ווינדוס 10, שהושקה בסוף חודש יולי עבור מחשבים שונים כעדכון בחינם, וציינה כי כבר מעל מ-110 מיליון מכשירים מריצים כיום את מערכת ההפעלה החדשה. בנוסף, הכריזה החברה כי פייסבוק תבנה אפליקציות חדשות לחלוטין עבור ווינדוס 10 לאפליקציות פייסבוק, מסנג’ר ואינסטגרם.

Windows_2015-Oct-06

Lumia 950

למרות המפרט הזהה למדיי בין השניים, ישנם מספר הבדלים מהותיים במיוחד. סמארטפון הדגל של מיקרוסופט, Lumia 950, יציע מבנה פוליקרבונט כשבחלקו הקדמי נמצא מסך Quad HD מסוג OLED בגודל 5.2 אינץ’ בעל צפיפות פיקסלים של 565ppi.

את הכוח המניע של המכשיר תספק ערכת השבבים Snapdragon 808, המכילה מעבד בעל 6 ליבות ואת המאיץ הגרפי Adreno 418, כאשר לצידה נוכחים 3GB RAM ו-32 גיגה בייט עבור אחסון, הניתנים להרחבה באמצעות כרטיס MicroSD. סוללת 3,000mAh תספק למכשיר זמן עבודה של יום שלם תחת שימוש סטנדרטי, ותטען באמצעות שקע USB Type-C, התומך בטעינה והעברת קבצים מהירה.

מערך הצילום של המכשיר יציע מצלמת PureView ראשית ברזולוציית 20 מגה פיקסל, עם מייצב תמונה אופטי ופלאש LED ב-3 טמפרטורות צבע שונות, בעוד המצלמה הקדמית תשלב חיישן 5 מגה פיקסל בעל עדשה רחבה. לצד המצלמה הראשית נמצא קורא רשתית שיאפשר למשתמשים לפתוח את המכשיר באמצעות סריקת העין שלהם.

Microsoft-Lumia-950-Continuum

באמצעות חיבור של תחנת עגינה ייעודית למכשיר וממנה למסך חיצוני, יהפוך ה-Lumia 950 למחשב של ממש, אליו יוכל המשתמש לחבר מקלדת ועכבר ולבצע שימוש במערכת ההפעלה ווינדוס 10 כאילו מדובר במחשב PC לכל דבר. זאת כמובן, הודות לפיצ’ר ההמשכיות (Continuum), אותו הציגה מיקרוסופט עם ווינדוס 10 מוקדם יותר השנה.

ה-Lumia 950 יוצע למכירה עבור 549 דולר החל מנובמבר.

Lumia 950XL

הלומיה 950XL מציג מפרט זהה למדי לזה של אחיו, אך מכיל מספר שינויים, בראשם עומד מסך 5.7 אינץ’ ההופך אותו לפאבלט הדגל של החברה. רזולוציית המסך נשארת Quad HD ומציעה צפיפות פיקסלים של 515ppi.

עבור פאבלט הדגל שלה, בחרה מיקרוסופט להשתמש בערכת השבבים Snapdragon 810 שגרמה לסערה לא קטנה ברשת במהלך השנה האחרונה בעקבות בעיות התחממות שונות, ומצויידת במאיץ הגרפי Adreno 430. במיקרוסופט ציינו כי קירור נוזלי יהיה חלק מהחבילה, כך שבעיות החימום לא צפויות להופיע במכשיר זה. שינוי נוסף, אך לא פחות חשוב, נמצא בסוללת המכשיר המציעה קיבולת מעט יותר גדולה ועומדת על 3,300mAh.

שאר המפרט זהה לחלוטין וכולל 3GB RAM, נפח אחסון על סך 32 גיגה בייט עם אפשרות להרחבה, מחבר טעינה מהירה והעברת נתונים מסוג USB Type-C ומערך צילום מהציע חיישן צילום ראשי ברזולוציית 20 מגה פיקסל וחיישן בעל 5 מגה פיקסל עבור מצלמת הסלפי.

מיקרוסופט לא דילגה על פאבלט הדגל שלה ושילבה בו תמיכה מלאה בפיצ’ר Continuum, שיאפשר להפוך אותו למחשב PC מלא באמצעות חיבור המכשיר לתחנת העגינה וכן חיבור למסך, מקלדת ועכבר חיצוניים.

את כניסתה לעולם הזיהוי הביומטרי ממשיכה מיקרוסופט גם עם פאבלט זה, שיציע למשתמש אפשרות לפתיחת המכשיר באמצעות סריקת עיניו, המתבצעת ע”י סורק רשתית ייעודי שממוקם בצמוד למצלמת המכשיר הקדמית.

ה-Lumia 950XL יוצע למכירה עבור 649 דולר החל מנובמבר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים