נעים להכיר: מפעילת אפליקציית טינדר ו-OkCupid מבקשת להנפיק בנאסד”ק

מקור: אתר Tinder

החברה שמחזיקה באחת האפליקציות המוכרות ביותר לקהל הצעיר (ואולי גם הרווק) החליטה להירשם למסחר בבורסה. מדובר על חברת Match Group שמחזיקה באפליקציית Tinder ובאתר השידוכים OkCupid והיא תסחר תחת הסימול MTCH.

למעשה Match Group היא חברת ביניים: היא חטיבה בתוך תאגיד התקשורת IAC/InterActiveCorp (חברה ציבורית בפני עצמה) ואותה חטיבה מחזיקה בנוסף למוכרות יותר גם ב-Match.com, PlentyoFish.com, SpeedDate.com ועוד.

על פי מסמכי ההנפקה, Match Group תנסה לגייס 100 מיליון דולר תמורת פחות מ-20% מהבעלות על החברה, אך סכום הגיוס צפוי להשתנות בהמשך לפי הביקוש. החברה הכניסה ב-2014 סכום של 888 מיליון דולר והרוויחה 148 מיליון דולר  (עלייה של 18% מהרבעון המקביל). בחצי השנה הראשונה של 2015 החברה הכניסה 484 מיליון דולר והרויחה 49 מיליון דולר.

אפליקציית ההכרויות טינדר מאפשרת למשתמש להחליק פרופילים ימינה או שמאלה לצד ה’לייק’ או לצד ה’לא מעוניין’. טינדר החלה להציע פי’צרים נוספים כמו להתחרט ולשקול מחדש תמורת 10 דולר בחודש. כרגע האפליקציה אינה כוללת פרסומות אך החברה כבר אמרה שהיא מתכוונת להטמיע מודל פרסומות.

מקור: אתר Tinder
מקור: אתר Tinder

מספר המשתמשים בכל שירותי ההיכרויות מגיע ל-59 מיליון בחודש ו-4.7 מיליון מתוכם הם מנויים משלמים. קצת יותר ממחצית ההכנסות מגיעות מארה”ב וקנדה. חייבים לציין שלטינדר קיים גורם סיכון אחד משמעותי: האפליקציה תלויה באופן מוחלט בפרופילי הפייסבוק של המשתמשים. כל שינוי בתנאי השימוש לפי שיקול דעתה של פייסבוק עלול לגרום לטינדר להיחסם ולאבד את הנכס הכי יקר שלה: המשתמשים.

תאגיד IAC הוא חברת מדיה שמחזיקה בשורה נכבדה של אתרים ידועים בינהם Ask.com, Dictionary.com Investorpedia. נשיא החברה הוא בארי דילר (הוא גם נשיא קבוצת Expedia שמחזיקה ב-Hotels.com ו-Trivago) שהיה גם ממקימי רשת FOX. דילר נכנס ל-1994 לרשימת “היכל התהילה של הטלוויזיה” מיסודה של האקדמיה לאומנויות הטלוויזיה, הארגון שמחלק את פרסי האמי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים