ללא ניירת: Wave רוצה להכניס את המסחר הבינלאומי למאה ה-21

רבים כבר יודעים שקיימת תעשיית פינטק תוססת מאוד בארץ ושתחום זה הינו חלק משמעותי בסצנת הסטארטאפים הישראלית שזוכה לשבחים בחו”ל. בתוך ענף זה עוסקים סטארטאפים רבים במה שהוגדר כ-“גיים-צ’יינגר” של עולם הפיננסים: הבלוקצ’יין (Blockchain), המנוע שמאחורי הביטקוין.

אחד מאותם סטארטאפים הוא Wave, שרותם את היתרונות של הבלוקצ’יין לשימושים מסחריים ובכך מבקש לשנות לחלוטין דרכי מסחר בעלות מסורת של מאות שנים. למרבה הפלא, עד לימינו נוהגים יבואנים ויצואנים להעביר כספים ומטענים שנשלחים בדרך הים על בסיס שטרי מטען מודפסים שנשלחים בדואר.

Wave פיתחה פלטפורמה מבוססת בלוקצ’יין שמעבירה מסמכים בצורה אלקטרונית ומבוזרת, קובעת את הבעלות על שטרי המטען בעזרת יתרונות הטכנולוגיה ומייעלת את הסחר הגלובלי. החזון של  גדי רושין, מנכ”ל החברה ובעל ניסיון רב במסחר טובין בינלאומי, הוא “לבטל את השימוש בניירת בסחר בינלאומי שגורם להוצאות כספים, טעויות, עיכובים וסיכונים מיותרים“.

מייסדי Wave
מייסדי Wave

טכנולוגית הבלוקצ’יין מבוססת על הרעיון של ‘הקונצנזוס צודק’. כל העברת נכס נרשמת כקובץ ציבורי שמפוזר בין שרתים רבים. כל שינוי בו מצריך קונצנזוס של רוב המשתתפים ברשת ללא אישור של מתווך צד שלישי (בנק או סוכנות שילוח).

חדשנות בעולם שמרני

הבנקים, מוסדות פיננסים שחלקם קיימים כבר מזה מאות שנים, נעים עם הזמן.  הם מבינים שהגיע הזמן לשנות סדרי עולם והגדולים שבהם החליטו להתאחד בניסיון להתאים את הבלוקצ’יין לצרכיהם. הידיעה על אימוצו של הבלוקצ’יין העניק זריקת אנדרנלין עצומה לתעשיית הפינטק ולחדשנות הישראלית בתחום.

קראו גם: הבנקים רוצים לאמץ את הטכנולוגיה שמאחורי הביטקוין

הסטארטאפ Wave סיים השבוע את האקסלרטור בניו יורק של בנק ברקליס הבריטי (מתכוונים לפתוח מאיץ גם בישראל) ונבחר כאחד משני הסטארטאפים היחידים שיזכו להמשיך לפתח את הפיתרון בתמיכת הבנק ואף לשלב בו את הטכנולוגיה החדשה.

הפיתרון של Wave נמצא בשלב בו ליבת המערכת מוכנה לתמוך בכל שרשרת האספקה ולבצע ניסויים בשוק (ועובדים במרץ על מעטפת המשתמשים ארגונים גדולים). ברקליס מצידם התחייבו לגבות את את הפיתרון מהצד הבנקאי מול חברות ספנות ויצואנים. המשך הפיתוח והניסוי יתבצע מישראל.

לחברה שלושה מייסדים, מספר מתכנתים והיא זוכה לתמיכה גדולה מצד מנטורים בתעשיית הפינטק. בעידוד ההצלחה, מספר רושיין שבימים אלו הם מסיימים סבב גיוס מצומצם של כ-400 אלף דולר ממשקיעים בחו”ל, זאת לקראת סבב גדול יותר בעתיד הלא רחוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים