הוכרזה: Snapdragon 820 – ספינת הדגל שתחלץ את קוואלקום מהסערה

כבר חודשים רבים שקוואלקום מטפטפת פרטים אודות ערכת הדגל החדשה שלה, Snapdragon 820. כעת היא מכריזה על המפרט המלא במלוא הדרו ומתכוננת להשקה הרשמית.

הבה נתחיל בלב ליבה של הערכה (פשוטו כמשמעו): ב-Snapdragon 820 ישולב מערך ליבות המכיל ארבע ליבות עוצמתיות מסוג Kryo. שתיים מהליבות פועמות בתדר גבוה למדי (אופייני לקוואלקום) העומד על 2.2 גיגה-הרץ ואילו השתיים הנותרות פועלות בתדר נמוך יותר של 1.6Ghz-1.7Ghz והן מבוססות על סט ההוראות ARMv8-A (התמוך במחשב 64 ביט). תוכלו לקרוא מידע נוסף אודות הליבה בלחיצה על הקישור הבא.

snapdragon_820_kryo-cpu_feature

הבאה בתור ברשימת הרכיבים היא הליבה הגרפית. כיאה לליבת דגל ובדומה ל-Kryo, ה-Adreno 530 שהוטמעה בערכה טומנת בחובה ביצועים מובילי שוק. היא מציעה ביצועים גבוהים ב-40 אחוז מהדור הקודם תוך הפחתה של 40 אחוז בצריכת החשמל, ותומכת בממשקי התכנות הנפוצים והמתקדמים OpenGL ES 3.1 ו-OpenCL 2.0. לצד הליבה הגרפית יוטמעו זוג שבבי עיבוד תמונה מסוג Spectra ISP, הם מציעים תמיכה במצלמות ברזולוציה של עד 28 מגה-פיקסל. על הליבה הגרפית ושבב עיבוד התמונה תוכלו לקרוא עוד בכתבה הבאה.

snapdragon_adreno530gpu_feature_0

ה-Snapdragon 820 כוללת שבב עיבוד נתונים מסוג Hexagon 680. הוא מציע שלל יכולות מתקדמות כגון הפחתת רעשי תמונה, זיהוי פנים ולכידת תמונות וסרטוני HDR. על שבב עיבוד הנתונים המתקדם תוכלו לקרוא בהרחבה כאן.

שיפור איכות וידאו באמצעות ה-Hexagon 680 של קוואלקום
שיפור איכות וידאו באמצעות ה-Hexagon 680 של קוואלקום

את רשימת הרכיבים נחתום עם הגשר של הערכה לעולם החיצון: מודם מסוג X12 LTE. הוא מציע תמיכה ברשת הדור הרביעי קטגוריה 12 להורדה ו-13 העלאה, המספקות מהירויות של עד 600 מגה-ביט לשנייה בהורדה ו-150 מגה-ביט לשנייה בהעלאה. בגזרת ה-WiFi תמצאו תמיכה בתקן 802.11ac בתצורה של 2×2 MU-MiMo וגם בתקן 802.11ad. על המודם המתקדם תוכלו לקרוא בהרחבה בלחיצה על הקישור הבא.

snapdragon_x12lte_features_inline-2

הצצה לאחור

הערכה החדשה תתמוך בטכנולוגיית הטעינה המהירה Quick Charge 3.0 התומכת במתחי טעינה של עד 20 וולט. תקן זיכרון הפעולה (RAM) הוא LPDDR4 דו-ערוצי במהירות של 1866 מגה-הרץ ותקן זיכרון האחסון הוא UFS 2.0 או eMMC 5.1. הערכה תיוצר בתהליך ייצור בגודל 14 ננו-מטר, מה שמאשש את השמועה כי היא תיוצר בידי סמסונג (היחידה שבבעלותה תהליך כזה מלבד אינטל) אך מפריך את השמועה אודות זוג תהליכי ייצור שונים.

הערכה החדשה תושק, ככל הנראה, יחד עם מכשירי הדגל של שנת 2016, וצפוייה לחלץ את קוואלקום מהבוץ אליו נכנסה עקב סאגת ההתחממות של ה-Snapdragon 810.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים