מתחת לאף: אמזון בנתה עסק ששוויו מגיע ל-160 מיליארד דולר

דוכן אמזון בתערוכת IFA 2015 בברלין, ספטמבר 2015 (צילום: גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

כל חברות הטכנולוגיה שמחזיקות בשירות ענן מדווחות על צמיחה אדירה (לפעמים תלת ספרתית) בתחום. בראש שירותי הענן נמצא כמובן ה-AWS של אמזון, שהייתה מהראשונות להבין את הפוטנציאל.

לפי כמה אומדנים יכול שווי ה-AWS של אמזון להגיע ל-160 מיליארד דולר אם היה פועל כעסק עצמאי. זהו נתון מדהים שכן שווי השוק של אמזון כולה עומד עתה על 310 מיליארד דולר (רמת שיא). איך זה יכול להיות?

שירות הענן של אמזון הכניס 2.1 מיליארד דולר ברבעון האחרון. בהערכה, השירות הכניס קצת מעל 6 מיליארד דולר ב-4 הרבעונים האחרונים. אנליזה של דויטשה-בנק הגרמני חישבה שאם אמזון תצליח לשמור על שיעורי הצמיחה הגבוהים הנוכחיים, ה-AWS יכניס 16 מיליארד דולר עד 2017.

אם נעניק ל-AWS מכפיל (דרך להעריך שווי על פי גובה ההכנסות העתידיות) של 10, קצת יותר ממתחרות אחרות בתחום: סיילספורס וגוגל (בגלל המובילות הנוכחית שלה בשוק) נגיע בקלות לשווי של 160 מיליארד דולר, על-פי דויטשה-בנק.

פוטנציאל לספין-אוף?

על פי גובה הכנסות, שירות הענן של אמזון גדול היום פי 6 מזה של המתחרה הגדולה שלו, מיקרוסופט Azure“, כתבו האנליסטים של דויטשה-בנק. שווי של 160 מיליארד דולר מעמיד את AWS לבדה בסדר גודל של אורקל, ששוויה 170 מיליארד דולר.

קצת קשה לעכל זאת, אבל הכל טמון בצמיחה. הכנסות ה-AWS צמחו ב-78% ברבעון שעבר, כשהם משאירים רווח של 521 מיליון דולר ושיעור רווחיות של 25%. יותר ממיליון חברות ברחבי העולם משתמשות בענן של אמזון, בינהן נטפליקס, שמזרימה דרכו מיליוני שעות תכנים בסטרימינג ללקוחות או ענקית התרופות פייזר, שמבצעת מחקרים בנתונים שנשמרים בענן.

זה שלב צמיחה מהיר כל כך שעל פי דויטשה-בנק רק גוגל הצליחה לעקוף אותו ב-2006, ודומה לפייסבוק, של לפני שנתיים. בנוסף, יש לשים לב שזהו תרגיל חשבונאי תיאורטי פשוט וכוחות השוק לא תמיד עובדים לפי הכללים הללו. כולו גם מתבסס על הנחת היותה של AWS חברה עצמאית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים