צוות מפצחי תוכנה מכריז: בקרוב לא ניתן יהיה לפרוץ משחקים

לפני כמה ימים חזה Bird Sister, המייסד של 3DM, קבוצת פורצי-משחקים סינית, ש”בעוד כשנתיים לא יהיו יותר משחקים חינמיים [פרוצים באופן בלתי חוקי] לשחק בעולם“. הסיבה לכך היא הטכנולוגיה של חברת האבטחה Denuvo.

לפני כשנה וחצי קמה חברה בשם Denuvo שיצרה טכנולוגיית ניהול זכויות (DRM) חדשנית עבור משחקים. במונחים פשוטים, ה-DRM הוא מנגנון אנטי-פיראטי שמוודא שהמשחק מופעל בתנאים של המפיץ, וכדי להפעיל משחק שלא נרכש באופן חוקי, יש לעקוף את ה-DRM.

הקושי שבפריצה למשחקים

לעקוף DRM הייתה משימה די פשוטה למפצחי תוכנה עד לאחרונה, אך Denuvo מקשה עליהם משמעותית. שלושה משחקים הושקו בשנת 2014 עם הטכנולוגיה של Denuvo: פיפ”א 15, Dragon Age: Inquisition ו-Lords of the Fallen. את שלושתם לקח מספר שבועות לפרוץ. בעולם בו משחקים נפרצים ביום יציאתם, ולעתים אף מספר ימים לפני, מדובר בטווח זמן ארוך במיוחד בו נהנו המפיצות מהשקה ללא פיראטיות.

פיפ”א 16, שיצא בספטמבר בשנה שעברה, הופץ גם הוא עם טכנולוגיית Denuvo, ועדיין לא נפרץ מזה שלושה חודשים. Just Cause 3 שיצא לפני יותר מחודש, נשאר חסין לנסיונות הפריצה גם הוא, בעזרת הטכנולוגיה של Denuvo. ב-3DM בטוחים שזה עניין של זמן, והם יצליחו לפרוץ את המשחקים האלה, אך הם דואגים מהמהירות בה המערכת משתפרת בלבלום אותם, וישנו חשש ממשי שבעתיד הקרוב לא ניתן יהיה לפרוץ משחקים שמוגנים על ידי Denuvo בצורה שתהייה נגישה ונוחה למשתמש, אם בכלל. 

זהו סימן טוב במיוחד עבור מפיצות המשחקים, שחלקן שוקלות להפיץ למחשבים האישיים משחקים שהיו עד עתה בלעדיים לקונסולות, אם אכן יתברר שההמרה למחשב האישי תהיה בטוח מבעבר.

הסוף לפיראטיות?

לומר שבקרוב לא יהיו עוד משחקים פיראטיים נשמעת הערכה מופרזת. נראה שלמשחקים היו תמיד גרסאות פיראטיות, בין אם אלה מנגנונים לעקיפת קודים שיש להקליד, “קראקים” שמחליפים את קובץ ההפעלה של המשחק, או מניפולציות מורכבות יותר עם הדמיות כוננים ושינויים ברשומות ה-registry של המחשב, גרסאות פיראטיות הגיעו כמעט לכל בית ישראלי, ועל התסכול שחווה צוות 3DM, לא נראה שהתופעה במגמת ירידה. מה עוד שמשחקים בודדים בלבד משתמשים בטכנולוגיה של Denuvo נכון לרגע זה.

זו לא ההפלגה האחרונה של הפיראטים בים המשחקים, אך אין ספק שאם המפצחים עצמם דואגים, גם לצרכני התוכן הפיראטי כדאי לשקול לפתוח ארנקים בפעם הבאה שיוצא משחק שהם מעוניינים לשחק בו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים