אין מנוס: אינטל מבטלת את המשך הפיתוח של פלטפורמת Atom לסמארטפונים

מצטמצמת התחרות בשוק המעבדים למובייל: יצרנית השבבים האמריקנית אינטל הודיעה במהלך סוף השבוע כי היא מבטלת את המשך הפיתוח של פלטפורמת העיבוד Atom לסמארטפונים, וזאת עשרה ימים בלבד לאחר שבישרה על פיטוריהם הצפויים של כ-12,000 עובדים, המהווים כ-11 אחוזים מכוח העבודה שלה. שני המהלכים הללו, כך נראה, הם חלק מתהליך רה-ארגון שעובר התאגיד כולו בשל מצבה הקשה של תעשיית המחשוב האישי.

בהודעתה של אינטל, כפי שפורסמה באתר AnandTech, נמסר באופן ספציפי כי תהליכי הפיתוח של הפלטפורמות העתידיות Broxton ו-SoFIA, המשויכות לסדרה Atom x3 עבור סמארטפונים, בוטלו באופן סופי. כלומר, בכך נעצרת (גם אם באופן זמני) זמינותם של מעבדי אינטל חדשים עבור מכשירי סמארטפון. את ערכות השבבים הקיימות לטאבלטים, כחלק מסדרות Atom x5 ו-Atom x7, תמשיך אינטל לשווק עד גמר המלאי, אך עדיין לא ברור אם היא תכניס לשלבי ייצור את פלטפורמת Willow Trail.

ביטול הפיתוחים הללו מעמיד את אינטל בפני בעיה נוספת. מלבד פלטפורמות עיבוד, מפתחת החברה גם מודמים סלולריים מתקדמים, אולם ללא מערכות על-שבב בהן ניתן יהיה לשלב את המודמים, נראה שהחברה תיאלץ להאט את הקצב בתחום נוסף. אלא שבמקרה זה יכולה הבעיה להפוך גם ליתרון, באם תבחר אינטל להפנות כעת את מלוא תשומת הלב לפיתוח מודמים תואמים לרשת ה-5G העתידית, מה שהיא ממילא עושה כבר תקופה ארוכה.

לבל תטעו, נדגיש כי הודעתה של אינטל לא מעידה על יציאתה משוק המובייל. סביר להניח שבתום תהליכי ההתייעלות בהם נוקטת החברה בימים אלו, נוכל לקבל מושג רחב יותר על תכניותיה העתידיות בכלל ועל המשך דרכה בשוק המובייל בפרט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים