מיקרוסופט תפסיק למכור לכם סמארטפונים, תתמקד בשוק העסקי

Microsoft Lumia 950XL מריץ את מערכת ההפעלה ווינדוס 10 למובייל (צילום: גאדג'טי) Microsoft Lumia 950XL מריץ את מערכת ההפעלה ווינדוס 10 למובייל (צילום: גאדג’טי)

ענקית התוכנה מיקרוסופט הודיעה היום (ד’, 25.5) כי תפסיק את פעילותה בתחום הסמארטפונים המיועדים לצרכנים ותבצע מחיקה גדולה נוספת בגין חטיבת המובייל אותה רכשה מנוקיה בשנת 2014, זו נמדדת ב-950 מיליון דולר ומצטרפת למחיקות גדולות נוספות של כ-8.4 מיליארד דולר עליהן הכריזה החברה ביולי 2015.

בנוסף למחיקות, מודיעה מיקרוסופט כי תצמצם 1,850 משרות בחברה הנוגעות לתחום הסמארטפונים, מרביתן (1,350 משרות) מחברת Microsoft Mobile Oy, שהייתה בעבר חטיבת המכשירים בחברת נוקיה. צמצום המשרות הנוכחי מתווסף לגל הפיטורים הגדול הקודם, זה עמד על 18 אלף משרות, מתוכן כ-12,500 משרות מחטיבת המובייל של החברה.

פרידה לא סופית

הצצה לאחור

אף ההודעה של מיקרוסופט על הפסקת פעילותה בתחום הסמארטפונים עבור הקהל הצרכני, בחברה מצהירים כי ימשיכו לעסוק בתחום תוך התמקדות בשוק העסקי.

אנו ממקדים את מאמצינו בתחום הטלפונים במקומות בהם יש לנו בידול“, ציין מנכ”ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, בהודעה לעיתונות, והוסיף כי התמקדות החברה מעתה תהא עבור “ארגונים המעריכים אבטחה, ניהול ואת יכולת ההמשכיות (Continuum) שלנו, כמו גם צרכני קצה המעריכים את אותו הדבר. נמשיך להציג חידושים בתחום המכשירים ובשירותי הענן שלנו על-גבי כל פלטפורמות המובייל”.

פרט לצמצומים בתחום הסמארטפונים לצרכנים, הודיעה מיקרוסופט בשבוע שעבר כי מכרה את חטיבת הטלפונים ה”טיפשים” העושה שימוש בשם המותג “נוקיה” לחברות HMD Global הפינית ו-FIH Mobile, היא חברה בת של הון האי\פוקסקון הסינית.

את ההודעות האחרונות בדבר צמצום ומכירת חטיבות המכשירים של מיקרוסופט הקדימו דוחותיה הכספיים האחרונים של החברה, אשר העידו פעם נוספת על כך שעסקי הסמארטפונים עבור השוק הצרכני אינם צומחים. ברבעון הראשון של 2016 הציגה מיקרוסופט ירידה חדה של 73% במכירות מכשירי הלומיה משנה לשנה, אלו הסתכמו ב-2.6 מיליון מכשירים בלבד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים