גאדג’טי מסקר: השוואה בין מכשירי הדגל של 2016 – LG G5, Huawei P9 ו-Galaxy S7

מימין לשמאל: Galaxy S7 מול LG G5 ו-Huawei P9 מימין לשמאל: Galaxy S7 מול LG G5 ו-Huawei P9

שנת 2016 הביאה עימה מספר מכשירי דגל מובילים לישראל, בהם ה-Galaxy S7 של סמסונג, ה-P9 של וואווי וה-G5 של LG. לאחר שזכו השלושה להשקות בשוק המקומי, בחנו כל אחד מהמכשירים ומצאנו כי כולם מציגים יכולות מרשימות למדי וחשפנו את דעתנו על כל אחד מהם בנפרד בסקירות המלאות שביצענו.

כדי לנסות ולהבין איפה היתרונות או החסרונות של כל אחד מהמכשירים כאשר בוחנים אותם זה מול זה, החלטנו לשתף אתכם בסקירה נוספת, דרכה ננסה להסביר מה אהבנו ומה פחות בכל אחד מהמכשירים. בסקירה ההשוואתית שלנו ל-Huawei P9, Samsung Galaxy S7 ו-LG G5 התמקדנו ב-7 קטגוריות: עיצוב, מסך, סוללה, ביצועים, מערכת הפעלה, צילום וקורא טביעות האצבע.

עיצוב ונוחות שימוש

ראינו הרבה שינויים בצד העיצוב בשנה האחרונה יחד עם המעבר לשימוש במתכת וזכוכית כחומרים מובילים, בעוד הפלסטיק נשאר מאחור. הבחירה של סמסונג בשילוב זכוכית משני צידי מכשיר ה-Galaxy S7 הופכת אותו לאטרקטיבי למדי בצד הויזואלי וכפי שכבר טענו בעבר, מדובר באחד העיצובים היפים של החברה מזה שנים ובאחד היפים גם מול מתחרותיה. עם זאת, שילוב הזכוכית משני צידי המכשיר מביא עימו גם לא מעט יגון, כאשר מהר מאוד מצאנו שה-Galaxy S7 חלקלק למדי ומושך טביעות אצבע כמו נמלים לדבש.

ה-Huawei P9 כולל עיצוב מתכתי מלא אשר נראה מרשים וגם נוח למדי לאחיזה. הוא מעט חלקלק, אך לא באופן שמפריע לאחיזה בו. בגב המכשיר משלבת וואווי גם נגיעות של זכוכית בחלקו העליון, שם משולבות המצלמות – מדובר בבחירה טובה למדי ששוברת מעט את רצף המתכת.

מימין לשמאל: Galaxy S7 מול Huawei P9 ו-LG G5
מימין לשמאל: Galaxy S7 מול Huawei P9 ו-LG G5

ה-G5 כולל גם הוא מבנה מתכתי ומבין השלושה הוא הנוח ביותר לאחיזה, זאת הודות לשילוב שכבת פריימר המדביקה את הצבע לגוף המתכת של המכשיר. באשר לעיצוב עצמו לוקה ה-G5 בחדשנות ומציג עיצוב משעמם למדי ביחס למתחרים, כאשר גם איכות הבניה לוקה בחסר.

פרט לחלקו התחתון הנשלף, הקוטע את העיצוב השוטף של המכשיר, ניתן לחוש בקטיעות שונות בחיבורים בין המצלמה לגב המכשיר וגם בשולי ה-G5 המחברים בין גבו לשאר חלקיו. עושה רושם כי הבחירה בשילוב המודולים למכשיר זה פגעה בצד העיצוב, משהו שאולי יזכה לתיקון בדגם הבא.

מלמעלה למטה: Galaxy S7 מול Huawei P9 ו-LG G5
מלמעלה למטה: Galaxy S7 מול Huawei P9 ו-LG G5

מסך ותצוגה

דרך קטגוריית המסך אנו יכולים לראות את הבחירות השונות שביצעו שלוש החברות עם תכנון מכשירי הדגל שלהן. בעוד וואווי ו-LG בחור ללכת על פאנלי מסך מסוג LCD, סמסונג בחרה ללכת על פאנל מסך מסוג AMOLED וההבדלים בין השניים ניכרים בתצוגת הצבעים על המסך. אנו בגאדג’טי תמיד העדפנו את תצוגות המסך הטבעיות יותר, אלו המציגות צבעים הקרובים ככל האפשר למציאות, ועל כן תצוגת ה-AMOLED תקסום לנו פחות בהשוואה זו, מרשימה ככל שתהיה.

בין התצוגות של ה-LG G5 וה-Huawei P9 ישנם הבדלים גדולים גם כן. בדגם ה-G5 שילבה LG תצוגה המסוגלת להגיע לרמות תאורה גבוהות למדי (816nits), הרבה מעבר לרמות של ה-P9 (עם 500nits) וה-Galaxy S7 (עם 484nits), אשר גבוהות למדי בזכות עצמן. התאורה החזקה, כך ניתן היה לשער, תעזור לנו במקום אחד בולט – השימוש במכשיר מחוץ לבית תחת האור החזק של השמש, אולם דווקא שם לוקה ה-G5 בחסר ומציג השתקפויות ההופכות את השימוש בו בחוץ לבעייתי למדי. את היתרון כאן קוטף פאנל ה-IPS Neo של וואווי, שמספק תצוגה מצויינת גם מחוץ לבית, כאשר גם מסך ה-AMOLED של ה-Galaxy S7 מציג תוצאות טובות בבחינה זו.

השוואה: Galaxy S7 מול Huawei P9 מול LG G5
מימין לשמאל: Galaxy S7 מול Huawei P9 ו-LG G5

שוני נוסף בין המסכים הוא ברזולוציית התצוגה של המסך. ה-Galaxy S7 וה-LG G5 תומכים ברזולוציית Quad HD בפריסה של 1440×2560 בעוד ה-Huawei P9 תומך ברזולוציית Full HD בפריסה של 1080×1920 פיקסלים. התמיכה ברזולוציות הגבוהות מציגה יתרון בעיקר כאשר נצפה בסרטונים התומכים ברזולוציה זו, אולם בבחינת המסכים זה מול זה, לא היוו מסכי ה-QHD יתרון משמעותי וגם מסך ה-FHD בדגם ה-P9 מציג תמונה ברמה גבוהה למדי.

ביצועים

יצרניות הסמארטפונים דוחפות קדימה את צד הביצועים כל שנה וההשוואה בין שלושה המכשירים במקרה זה מעניינת, שכן כל אחת מהחברות עושה שימוש במערכת שבבים שונה. וואווי וסמסונג שתיהן מפתחות מערכות שבבים בייצור עצמי, כאשר עבור וואווי מדובר במערכת ה-Kirin 955 בעוד לסמסונג ישנה ה-Exynos 8890. לעומתן, עושה LG שימוש במערכת על שבב החדשה ביותר של חברת קוואלקום, Snapdragon 820. ראוי לציין כי ל-Galaxy S7 ישנו דגם הכולל את ה-SD820, אולם מרבית המכשירים בישראל מבוססים על מערכת האקסינוס הביתית של סמסונג, אליה נתייחס גם בסקירה זו.

ה-Kirin 955 אשר בדגם ה-Huawei P9 משלבת 8 ליבות עיבוד המחולקות לשני מערכים: האחד מציע ארבע ליבות Cortex-A72 בתדר 2.5Ghz ואילו השני מציע ארבע ליבות Cortex-A53 בתדר 1.8Ghz. המעבד המשולב ב-Exynos 8890 של סמסונג מציע גם הוא 8 ליבות עיבוד בסידור הבא: ארבע ליבות M1 (או Mongoose) בייצור סמסונג בתדר 2.3Ghz וארבע ליבות Cortex-A53 בתדר 1.6Ghz. ה-Snapdragon 820 אשר ב-LG G5 משלב שתי ליבות Kyro בתדר 2.15Ghz ושתי ליבות Kyro נוספות בתדר 1.6Ghz.

מהחלוקה ניתן להבין כי בשלושת המקרים מדובר במבנה שנועד לחסוך במשאבי מערכת על ידי עבודה בשתי רמות: האחת בשימושים כבדים הדורשים עבודת עיבוד מאומצת ואילו השניה בעיבוד חסכוני יותר שדורשות פעולות שוטפות במכשיר התורם להארכת חיי הסוללה, בין היתר.

שוני בביצועים קשה מאוד להבחנה בין השלושה. את המטלות אותן תבקשו לבצע, קטנות כגדולות, יבצעו שלושת המכשירים ללא בעיה, כך שכל הבדל על הנייר שמוצג דרך הנתונים הטכניים הוא זניח למדי.

סוללה

הסוללות המשולבות בשלושת מכשירי הדגל זהות למדי בקיבולת שהן מציעות, כאשר ה-Huawei P9 וה-Galaxy S7 מציעים שניהם סוללות בקיבולת 3,000mAh בעוד ה-LG G5 מציע סוללה קטנה במעט של 2,800mAh, זו גם היחידה מבין הסוללות הניתנת לשליפה לצורך החלפה. שלושת המכשירים תומכים בטעינה מהירה, כאשר ל-LG G5 זמן הטעינה הקצר ביותר, ככל הנראה בשל קיבולת הסוללה הקטנה יותר.

בצד ביצועי הסוללה מפגינים שלושת הדגמים תוצאות דומות ומספקים זמן שימוש סטנדרטי של יום עבודה שלם. דווקא בשימושים איטנסיביים ניתן להבחין ביתרון לדגמי ה-Huawei P9 וה-Galaxy S7, אשר מחזיקים מעמד טוב יותר בהשוואה ל-G5, כאשר הסוללות של השניים מתרוקנות בקצב דומה.

מעבר לניהול השוטף של חיי הסוללה במכשיר, מציעים המכשירים אפשרויות נוספות לחיסכון בחיי הסוללה. ה-Galaxy S7 מציע שני מצבי חיסכון בחשמל המגבילים את ביצועי המכשיר ברמות שונות ובנוסף לכך ניתן למצוא אפשרות ל”מיטוב צריכת החשמל של יישומים”, זו תאפשר לבטל התראות מאפליקציות שונות הרצות ברקע בהן לא נעשה שימוש ב-72 השעות האחרונות. בנוסף, ניתן לבטל את תצוגת המסך הפועל תמיד, מה שיחסוך בחיי הסוללה לאורך זמן.

מגירת סוללה נשלפת ב-LG G5
מגירת סוללה נשלפת ב-LG G5 (צילום ועיבוד: גאדג’טי)

ה-LG G5 מציע שני מצבי חיסכון מעט שונים – האחד מאפשר הפעלת מצב חסכוני המגביל את ביצועי המערכת על ידי הגבלת אפליקציות הרצות ברקע החל מרמה מסויימת אליה תגיע הסוללה (מיידית, ב-5% או ב-15%). מעבר לכך, ניתן להגדיר מצב חיסכון למשחקים, המגביל את רזולוציית הוידאו ו\או קצב המסגרות (Frame Rate). כמו ב-Galaxy S7 כך גם ב-LG G5 ניתן לבצע מיטוב בצריכת החשמל של יישומים ולבטל את התצוגה הפועלת תמיד לשם חיסכון בסוללה.

ה-Huawei P9 גדוש באפשרויות לניהול חיי הסוללה ומציג מידע עשיר למדי כמעט בכל אספקט עליו ניתן לחשוב. מצבי החיסכון שלו כוללים מסלול חכם לביצועים מאוזנים במכשיר ומסלול חסכוני במיוחד שיגביל רבות מפעולות המכשיר על מנת להתמקד בחשובות ביותר כמו ביצוע שיחות ומשלוח הודעות. באופן שוטף, ממליצה המערכת של וואווי על מיטוב יישומים לשם חיסכון בצריכת החשמל ותתריע בפניכם כאשר יישום מסוים ניתן לסגירה לשם חיסכון נוסף. מעבר לכך, תוכלו להגביל את רזולוציית התצוגה באופן פרטני ולצפות בנתונים רבים אודות יישומים רעבי סוללה והמלצות לפעולה הנוגעות אליהם.

קורא טביעות אצבע

2016 היא השנה הראשונה בה משלבות וואווי ו-LG חיישן ביומטרי במכשירי הדגל שלהן ומעידות בכך על חשיבותו כחלק ממערך האבטחה במכשירי הסמארטפון. קורא טביעות האצבע משולב בכפתור הבית שבקדמת מכשיר ה-Galaxy S7, בעוד שב-G5 הוא ממוקם בכפתור ההפעלה אשר בגבו וב-Huawei P9 משולב בפאנל מגע המשמש לביצוע פעולות מהירות שונות במכשיר

שלושה החיישנים נוחים ופשוטים למדי להגדרה ומבצעים עבודה טובה למדי בזיהוי מדויק של טביעות האצבע, אם כי בחלק זה זה אין כל צל של ספק כי לחיישן הביומטרי המשולב ב-P9 של וואווי היתרון. הוא נמצא מהיר ומדויק בהרבה מהאחרים בכל בדיקה שביצענו.

חיישני טביעות אצבע ב-Galaxy S7, Huawei P9 ו-LG G5
חיישני טביעות אצבע ב-Galaxy S7, Huawei P9 ו-LG G5

צילום

המצלמות בשלושת המכשירים שונות זו מזו בנתוניהן הטכניים וגם בדגש אותו שמו היצרניות על חלק זה. מצלמת ה-Galaxy S7 משלבת חיישן Dual-Pixel ברזולוציית 12 מגה-פיקסל בעל מפתח צמצם f/1.7 שנועד לשים דגש מיוחד על צילומים בתאורה נמוכה. מצלמת ה-LG G5 מגיע עם שני חיישני צילום, האחד באיכות 16 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8 והשני באיכות 8 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.4 שנועד לשים דגש על צילום בזווית רחבה במיוחד. מצלמת ה-Huawei P9 נבנתה בשיתוף פעולה ראשון מסוגו עם חברת הצילום הגרמנית לייקה (Leica) ומשלבת גם היא שני חיישני צילום, כל אחד מהם באיכות של 12 מגה-פיקסל ועם מפתח צמצם f/2.2 – כאן שמה החברה דגש על ניגודיות גבוהה ומאפשרת צילום חד מאוד גם בצבע וגם בשחור-לבן.

מצלמות הסלפי במכשירי ה-Huawei P9 וה-LG G5 מציעות חיישני 8 מגה-פיקסל, בעוד החיישן ב-Samsung Galaxy S7 מציע חיישן 5 מגה-פיקסל בלבד. עם זאת, בצד הוידאו מצליחה סמסונג לתחוב רזולוציה גבוהה למדי למצלמת הסלפי, זו מסתכת ב-QHD לעומת אפשרויות ה-Full Hd בשני המכשירים האחרים. הוואווי P9 וה-LG G5 מציגים אפשרויות אוטומטיות ופשוטות לשימוש לשם שיפור התמונה עוד לפני צילום תמונות הסלפי, כאשר בגלקסי S7 מציגה סמסונג אפשרויות ידניות לביצוע אפקטים שונים.

צילום הוידאו הנתמך על ידי המצלמות במכשירי ה-Galaxy s7 וה-LG G5 הינו ברזולוציה מירבית של 4K, בעוד ה-Huawei P9 תומך בצילום וידאו באיכות מירבית של Full HD ב-60 פריימים לשניה. עוד כוללים הדגמים של סמסונג ו-LG מייצב תמונה אופטי הפועל בצילום ברזולוציית Full HD (ומטה) בוידאו בשני המכשירים.

מערכת הפעלה וממשק משתמש

גרסה 6 של מערכת ההפעלה אנדרואיד (שם קוד: מרשמלו) עשתה דרכה לשלושת מכשירי הדגל אותם בדקנו בהשוואה זו, כאשר על גביה התקינה כל יצרנית ממשק משתמש שונה. ה-LG G5 מגיע עם ממשק המשתמש UX 5.0 שהציג השנה שיפורים משמעותיים שהופכים אותו למהיר ביותר בין השלושה. הממשק החדש של LG מגיע באופן מובנה ללא מגירת האפליקציות של אנדרואיד, כך שכל היישומים המותקנים על המכשיר ישולבו במסך הבית. עם זאת, LG כבר הוציאה עדכון המאפשר את החזרת מגירת היישומים למערכת ההפעלה דרך תפריט ההגדרות.

ממשק המשתמש של ה-Huawei P9 שם דגש מיוחד על ניהול משאבי המערכת ודרך כך מאפשר שיפור של הביצועים וחיי הסוללה. הממשק יאפשר קבלת התראות המזהירות מפני יישומים זללנים וילמד את אופי השימוש שלכם במכשיר כדי לשפר את ביצועיו לאורך זמן. גם במקרה של ה-P9 מגיע הממשק ללא מגירת האפליקציות.

ממשק המשתמש של ה-Galaxy S7 מציע שפע של הגדרות נוחות לגישה שיעשו לכם את החיים קלים. בסמסונג שילבו אף מצב משחק ייעודי. בשונה משני המכשירים האחרים, מציע ה-Galaxy S7 כפתורי שליטה קפסטיביים לביצוע פעולת “חזור” ו”ריבוי משימות”. מדובר בגישה מעט מיושנת ויחד עימה מגיעה בעיה קשה של לחיצות לא מכוונות.

סיכום

מימין לשמאל: Galaxy S7 מול LG G5 ו-Huawei P9
מימין לשמאל: Galaxy S7 מול LG G5 ו-Huawei P9

וואווי, סמסונג ו-LG הציגו מכשירי דגל מרשימים למדי השנה, כולם עומדים בסטנדרטים גבוהים במיוחד ומספקים את הסחורה בכל אספקט. בתחרות על המחיר ישנו יתרון לוואווי, אשר מחירי ההשקה שלה בישראל זולים משמעותית מאלו של המתחרות, מה שהופך את המכשיר למשתלם יותר ביחס העלות-תועלת.

מחירו של ה-Galaxy S7 בייבוא ואחריות רשמיים עומד כיום על כ-3,300 שקלים והמחיר דומה גם עבור דגם ה-LG G5 בייבוא רשמי, זאת בעוד ה-Huawei P9 מוצע במחיר של כ-2,500 שקלים בייבוא ואחריות של היבואן הרשמי. בשוק הפתוח נעים מחירי ה-Galaxy S7 וה-LG G5 בין 2,800-3,200 שקלים, זאת ללא אחריות של היבואן הרשמי בישראל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים