קוואלקום מציגה את C-V2X: השלב הבא במכונית המחוברת

C-V2X קרדיט: קוואלקום

יצרנית השבבים קוואלקום הציגה את הדור הבא של המכונית החכמה, הנעזרת במגוון טכנולוגיות מתקדמות על מנת לתקשר עם סביבתה ולקבל מידע. המכונית המחוברת תאכן את מיקומה בעזרת אחת מארבע מערכות הלווין הקיימות: GPS, GLONASS, Galileo או Beidou (השייכות לרוסיה, רוסיה, ארה”ב וסין בהתאמה). היא תתקשר עם סביבתה באמצעות פרוטוקול העונה לשם V2X, הכולל בתוכו את V2I (רכב לתשתית), V2P (רכב להולך רגל), V2V (רכב לרכב), ו-V2N (רכב לרשת).

בעזרת מערכת התקשורת המתקדמת, הרכב יוכל להעביר מידע חיוני לשלל הגורמים החכמים ובכך לשפר את איכות ובטיחות הנסיעה. כך למשל, ניתן להודיע לרכב שמאחור לא לעקוף כאשר יש צומת בהמשך או כאשר יש צורך בבלימת חירום. תקשורת עם הולכי הרגל מסוגלת להתריע להם על בואם של כלי רכב, תקשורת עם הרשת מעבירה אליה מגוון נתוני שימוש ותקשורת עם התשתית מאפשרת לקבל מידע על רכב חירום מתקרב ולהגיב בהתאם.

התקשורת עם כלי הרכב האחרים בוצעה עד כה בעיקר על גבי רשת ה-Wi-Fi, בתקן 802.11p הייעודי הפועל בתדר 5.9 גיגה-הרץ (בנפרד מהרשת הרגילה). כעת מכריזה קוואלקום על רתימת הרשת הסלולרית LTE לטובת פרוטוקול V2X, זאת על מנת לאפשר תקשורת טובה יותר עם הסביבה. בעזרת הרשת הסלולרית המציעה טווח כפול, ניתן יהיה לתקשר עם מספר רב יותר של רכבים ובנוסף לקבל התראה מוקדמת יותר במקרה של בלימה פתאומית.

בהמשך, המכונית החכמה תתחבר אל רשתות ה-5G שיוקמו ותתמוך במהירויות תעבורה גדולות יותר מאי פעם, התספקנה את הצורך הגובר בהעברת נתונים. כעת מדובר רק בעוד בשלב בדרך אל המכונית האוטונומית, שככל הנראה יחלפו עוד מספר שנים עד שתהפוך לנחלת הכלל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים