דיווח: סדרת כונני ה-Optane המהפכניים של אינטל קרובה מתמיד

מבט מקרוב אל 3D-XPoint מבט מקרוב אל 3D-XPoint (מקור: יח”צ אינטל)

לפני כמעט שנה הכריזה אינטל בשיתוף עם חברת מיקרון על טכנולוגיה חדשה ומהכפנית בשם 3D XPoint, טכנולוגיה המבטיחה להביא כוננים מסוג SSD המהירים פי 1000 מטכנולוגית כונני ה-SSD הקיימת כיום – אנו סבורים שהכוונה היא לממשק ה-SATA 6GB/s.

שבבים המפותחים בטכנולוגית ה-3D XPoint נעזרים במערך תלת מימדי של תאי זיכרון צפופים, בהם ניתן לפנות מקום לכל תא בעזרת שימוש במתח שונה. פעולה זו מייתרת את הצורך בשימוש בטרנזיסטורים ומקטינה את השבב באופן ניכר – התוצאה היא שבב מהיר ויעיל יותר המאפשר יותר מבחינת כמות שבבי הזיכרון שהוא מסוגל להכיל.

עם הבטחה לכך שבאמצעות הטכנולוגיה החדשה יספק כל שבב לא פחות מ-16 גיגה-בייט של אחסון דו-שכבתי של תאי זיכרון, מה שצפוי “להערם” אל הגובה באופן תלת-מימדי (שיטה בה כבר נעשה שימוש כיום), כוננים אלו יוכלו להציע נפחי אחסון של 10 עד 15 טרה-בייט. כאשר כוננים אלו יעשו זאת במחיר שווה לכל נפש, סביר להניח ששוק הכוננים הקשיחים יהיה נתון בצרה.

תמונה: מתוך אתר benchlife.info
תמונה: מתוך אתר benchlife.info

סדרת כוננים המבוססת על טכנולוגיה מהפכנית זו נקראת בשלב זה על פי החברה Optane, ועל פי מידע מודלף צפויה להגיע כבר בסוף השנה הנוכחית עד תחילת השנה הבאה, צמוד להשקת מעבדי ה-Kaby Lake מבית אינטל. ההדלפה מדברת על מפת דרכים של סדרה שלמה של כוננים לסגמנטים שונים בשוק, כאשר הכונן הבכיר אשר צפוי להגיע בפרק זמן זה, לו היא קוראת “Mansion Beach” מבוסס על ממשק ה-PCI-E X4 ו-NVMe. על פי המפה, מאוחר יותר – לאחר שנת 2017 צפויה החברה להשיק כונן חזק אף יותר שיחליף אותו.

בכל הנוגע למהירות, סביר מאוד שנראה את הכוננים המהירים ביותר בסדרה מספקים מהירויות המנצלות את ממשק ה-PCI-E X4, שהן באזור ה-2500 ו-2000 מגה-בייט לשניה בקריאה וכתיבה, בהתאמה – מהירויות שמצויות כיום בכוננים דוגמת ה-Samsung 950 PRO – אך בנפחים מוגבלים המגיעים מטכנולוגיות יקרות לייצור, ובהחלט לא במחירים שכל אחד יכול להרשות לעצמו, מה שכנראה עשוי להשתנות עם הגעת סדרת כונני ה-Optane אשר צפויים להביא אל השוק טכנולוגיה יעילה וזולה יותר לייצור.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים