אפל התבקשה להפסיק למכור את האייפון 6 בסין בשל הפרת פטנטים בתחום העיצוב

אייפון 6 ואייפון 6 פלוס (צילום: גאדג'טי) אייפון 6 ואייפון 6 פלוס (צילום: גאדג’טי)

בקביעה שנויה במחלוקת החליטה נציבות מקומית לאכיפת חוקים בנושאי פטנטים בעיר בייג’ינג כי על אפל להפסיק למכור את דגמי ה-iPhone 6 וה-iPhone 6 Plus בעיר בשל הפרת פטנטים בתחום העיצוב של יצרנית מקומית, ביילי (Baili) שמה. על פי דברי הבקשה, הפרה אפל פטנטים שנרשמו לטובתה של Baili עבור סמארטפון ה-100C ממותג +100 של החברה.

בהצהרה ששיחררה אפל בנושא נאמר כי מכשירי האייפון 6 והאייפון 6 פלוס כמו גם דגמי ה-6S וה-iPhone SE ממשיכים להימכר באופן סדיר בסין, זאת לאחר שהגישה החברה ערעור בנושא שהביא לדחיית ההחלטה למנוע ממנה למכור את דגמי האייפון בבייג’ינג.

בצפייה בתמונות של סמארטפון ה-100C יהיה מעט קשה להבין את בחירתה של נציבות הפטנטים המקומית בבייג’ינג לבקש מאפל להפסיק למכור את דגמי סדרת האייפון 6. דמיון בין המכשירים יהיה קשה לאבחנה, אולם בוידאו שפורסם על-ידי משרד הבוחן ציוד תקשורת בסין לצרכי מתן אישורים רגולטוריים (TENAA) ניתן להבחין בדמיון מסוים במבנה המקיף את המכשיר ובפינותיו המעוגלות.

סמארטפון Baili 100C
סמארטפון Baili 100C (קרדיט: TENAA)

סין היא השוק השני בגודלו עבור אפל במכירת מכשירי האייפון (אחרי ארה”ב), כך שחסימת מכירות דגמים שונים של המכשיר במדינה עשויים לפגוע באופן משמעותי בהכנסותיה. ברבעון האחרון דיווחה אפל על ירידה של כ-26% בהכנסותיה המגיעות מסין, אלו הסתכמו ב-12.5 מיליארד דולר. סכום זה מהווה כ-25% מסך מכירותיה של אפל ברבעון שהסתיים ב-31 במרץ, 2016.

אפל תיאלץ להתמודד כעת בפן המשפטי של הקביעה במטרה לנסות ולבטל אותה. ובעוד והחברה מנסה לשמור על מכירותיה בסין, אתם מוזמנים לקבוע בעצמכם האם הייתה כאן הפרה או לא. אנו מצרפים בפניכם תמונות של מכשיר ה-100C ומולן את תמונות האייפון 6 (לחצו להגדלה) – מה דעתכם?

אייפון 6 מול 100C
מקורות: Apple / Baili


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים