Symbian^3 תתמוך ביישומי-רשת של פלטפורמת PhoneGap

סימביאן, מערכת ההפעלה הסלולארית הראשונה בקוד פתוח, מנסה נואשות לא לאבד את מקומה בצמרת טבלת הסמארטפונים העולמית. זה קשה, כששתי מערכות חדישות יותר, מתוחכמות יותר ו”מגניבות” הרבה יותר מכרסמות לך את הגבינה, ובמיוחד כששלוש מתחרות נוספות עובדות במרץ כדי לנשל אותך מהכתר. אבל סימביאן לא מוותרת, ואתמול הודיעה על צעד משמעותי בניסיון להחזיר לפלטפורמה את קסמה.

גרסתה הבאה של מערכת ההפעלה שפותחה במקור ע”י נוקיה, Symbian^3, תגיע עם תאימות מלאה לכלי הפיתוח PhoneGap, הנתמך ע”י חברת Nitobi. הפרוייקט, שפותח ע”י סטודנטים, הוא למעשה סביבת פיתוח אפליקציות בקוד-פתוח המאפשרת ליצור יישומי-רשת התואמים למספר פלטפורמות ומערכות הפעלה. המפתחים בונים למעשה את היישומים ב”שפות האינטרנט” – HTML, CSS ו-Java, ו-PhoneGap מאפשר להם לרוץ כאילו מתוך דפדפן, אך תוך יכולת לנצל את ממשקי הפיתוח של מערכות ההפעלה החכמות. במקרה של סימביאן יוכלו היישומים שיפותחו לתקשר עם יכולות ה-GPS, האקסלרומטר, המצלמה, הודעות הטקסט, אנשי הקשר, הצלילים והאינטרנט במכשירי סימביאן. לאייפון, אגב, כבר יש תמיכה בפלטפורמה הזו, ועשרות יישומים שנבנו תוך שימוש בה זמינים להורדה דרך חנות האפליקציות – כולל אפליקציית אורנג’ לאייפון בישראל, הטוענת לכתר האפליקציה הפופולארית במדינה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים