גאדג’טי מסקר: Samsung Galaxy J7 2016

Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בחודש מרץ האחרון הציגה סמסונג את סדרת מכשירי שוק הביניים החדשה החדשה שלה – Galaxy J 2016, עימה נחשפו דגמי ה-Galaxy J7 וה-Galaxy J5 החדשים. שני הדגמים הושקו בישראל בחודש שעבר, לראשונה במסיבת עיתונאים מסודרת, שהעידה יותר מכל על כך שסדרה זו חשובה לסמסונג לא פחות מאשר סדרות הדגל.

ה-Galaxy J7 2016, אותו סקרנו בשבועות האחרונים, מהווה לשדרוג בהשוואה לדגם הקודם בסדרה, אולם השינוי העיקרי מגיע בצד העיצוב. האם זה מספיק עבור השדרוג החדש? בדקנו.

מה בקופסה?

אריזת המכשיר מעוצבת במבנה מינימליסטי, כזה העשוי להעיד על השינוי בו נוקטת החברה בצד העיצוב עבור דגמי מכשיריה השונים, אשר מגיע כעת גם לסדרת ה-Galaxy J. באריזה תמצאו:

  • מכשיר סמארטפון מדגם Samsung Galaxy J 2016
  • כבל נתונים microUSB ל-USB
  • שנאי כח עם מחבר USB לחשמל 5V-1.55A
  • אוזניות In-Ear עם שלט
  • ספרות (מדריך למשתמש, הוראות בטיחות, כתב אחריות)
Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

עיצוב ואיכות בניה

סמסונג נקטה בשינויי עיצוב בסדרות המכשירים השונות שלה בשנים האחרונות, אלו מתחילות להגיע כעת גם לסדרות הנמוכות יותר של החברה כמו סדרת ה-Galaxy J. דגם ה-J7 2016 מקבל את מבנה המתכת היוקרתי, אולם מדובר רק במסגרת מתכתית המקיפה את המכשיר, כאשר גבו עשוי פלסטיק וניתן לשליפה לצורך הזנת כרטיס ה-SIM, הרחבת הזיכרון באמצעות כרטיס microSD ושליפת הסוללה.

על גבי מסגרת המתכת תמצאו את הרכיבים המוכרים: פסי אנטנה קטנים בחלק העליון והתחתון, כפתורי ויסות השמע מצד שמאל וכפתור ההפעלה\כיבוי של המכשיר מצד ימין. בחלקה התחתון של מסגרת המכשיר מיקמה סמסונג את כניסת ה-3.5 מ”מ לאוזניות ואת מחבר ה-MicroUSB.

Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בחלקו הקדמי של המכשיר, מעל מסך ה-5.5 אינץ’, ניתן למצוא את מצלמת הסלפי, ששודרגה עם חיישן 5 מגה-פיקסל בעל מפתח צמצם f/1.9 בדגם החדש, ולצידה תוכלו למצוא גם מבזק (פלאש). מתחת למסך, ממשיכה סמסונג לשלב את כפתורי השליטה הקפסטיביים וכפתור בית אשר אינו משמש כקורא טביעות אצבע במקרה זה.

בגב המכשיר ממוקמת מצלמת 13 מגה-פיקסל ראשית אשר בולטת ותגרום לנדנוד קל (אם תתעקשו) כאשר יונח המכשיר על-גבי משטח שטוח ולצידה מבזק נוסף. בצידה השני של המצלמה מוקם גריל הרמקול שמצליח לשמור על עיצובו הנאה של המכשיר. אמנם כיסוי הגב האחורי עשוי פלסטיק, אך סמסונג מצפה אותו בגימור מתכתי לצורך השלמת האפקט.

האחיזה במכשיר טובה למדי הודות למסגרת הרחבה ומידותיו מסתכמות בעובי של 7.8 מ”מ, גובה של 151.7 מ”מ ורוחב של 76 מ”מ, מידות הגדולות מאלו שהציע הדגם הקודם בסדרה.

Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מסך, חומרה וביצועים

בסמסונג החליטו לשים דגש רב על צד העיצוב, תחום שהביא לא מעט הדים עבור מכשירי הדגל של החברה בשנים האחרונות. כתוצאה מכך, או אולי בכלל הייתה זו בחירה של צמצום עלויות, החליטה החברה לשדרג רק במעט את מפרטו היבש של המכשיר בהשוואה לדגם שהוצג בשנה שעברה.

המסך של דגם ה-Galaxy J7 2016 מציע את אותו צג 5.5 אינץ’ בתצורת Super AMOLED בעלת רזולוציה הנמתחת ל-720×1280 פיקסלים. היה נחמד לו סמסונג הייתה משקיעה מעט יותר בדגם זה בעל הצג הגדול, אולם לא כך העניין והדבר בולט למדי לעין בצפיה בסרטוני וידאו על מסך כה גדול. מכפר על כך מעט השימוש בתצוגת ה-AMOLED העשירה בצבעים המדויקים לרוב. רכיב החסר באופן מורגש ממכשיר זה הינו זה המתאים את תאורת המכשיר לתאורת החדר, דבר המעיד על כך שיהיה על המשתמשים לשנות את עוצמת התאורה באופן ידני בכל עת, כאשר כפתור להפעלת תאורה מירבית הוא היחיד שזמין כהגדרה מהירה כשאתם מחוץ לבית.

המעבד במכשיר שודרג יחד עם המערכת-על-שבב Exynos Octa 7870 מבית סמסונג הזמינה במכשירים הנמכרים ביבוא רשמי בישראל. מדובר ב-8 ליבות עיבוד מסוג Cortex-A53 הפועלות בתדר 1.6GHz, אך חשוב מכך, מדובר בשבב המיוצר בתהליך 14 ננומטר, זאת בהשוואה לתהליך 28 ננומטר שהוצג עם הדגם הקודם בסדרה – דבר שתורם לחיסכון גדול בחשמל.

Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

לצד המעבד ניתן למצוא גם מאיץ גרפי משודרג, מדובר בדגם Mali-T830 MP2 שהצליח לספק את הביצועים הדרושים בממשק המשתמש ובמעבר בין אפליקציות. בצד המשחקים אין לצפות כי המכשיר יהיה חיית ביצועים, אולם הוא הצליח לעמוד לא רע כלל מול משחקים קלים ככבדים, לא מעט הודות לשדרוג הזיכרון ל-2GB RAM.

מולטימדיה

המסך הגדול ששולב ב-Galaxy J7 2016 לא מרשים כפי שניתן היה לצפות ממכשיר בעל מסך גדול, זאת הודות לרזולוציה הנמוכה המסתכמת ב-HD 720P, ומתרגמת לצפיפות של 267 פיקסלים לאינץ’ בודד על גבי מסך ה-5.5 אינץ’. הצבעים העשירים על המסך מוסיפים, כאמור, לחוויה, אך במבט אליו נשכחת מעט חווית המולטימדיה העשירה שבזכותה ידועה היצרנית הדרום קוריאנית המתמחה בפיתוח מסכים.

הרמקול בגב המכשיר מנסה להיות חזק ככל האפשר, אולם מדובר בכלי הצורם למדי לאוזן שאינו מספק חווית שמע ראויה. בחיבור אוזניות הצלחתי לקבל איכות שמע גבוהה בהרבה מזו של הרמקול הבודד בגב המכשיר, אולם זו רחוקה מלהיות מספקת, גם עבור אוזניות איכותיות יותר ובטח שעבור האוזניות שמספקת סמסונג עם החבילה.

Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

המכשיר תומך ברדיו FM דרך אפליקציה המגיעה באופן מובנה על המכשיר. האפליקציה פשוטה ונוחה למדי לשימוש וכבר בחיבור האוזניות הראשון (כשהאפליקציה פתוחה) תתבצע סריקה מהירה של תחנות. כל תחנה ניתן להוסיף למועדפים לגישה מהירה ותוכלו גם להקליט שירים היישר מהרדיו להאזנה מאוחרת. תצוגת השמע של אפליקציית הרדיו מופיעה גם על גבי מסך הנעילה, לגישה מהירה ונוחה.

במכשיר משולב רכיב זיכרון בנפח 16 גיגה-בייט, כאשר מערכת ההפעלה תופסת כ-5 גיגה-בייט ומשאירה למשתמשים נפח של 11 גיגה-בייט בלבד לאחסון קבצים. את החוסר בנפח אחסון במכשיר עשוי לפתור שילובו של כרטיס זיכרון חיצוני מסוג MicroSD (חריץ ממוקם מתחת למכסה גב המכשיר), שיספק עד 256 גיגה-בייט נוספים – עם תלות בנפח הכרטיס שתשלבו בו, כמובן.

חלק שבלט מעט לרעה הוא ביצוע השיחות. ניתן להבחין כי איכות השמע לא גבוהה וכי מסנני הרעשים לא מבצעים פעולה טובה מספיק. השיחות לא נשמעות חלקות מצד המשתמש במכשיר, כאשר גם מן הצד השני קיבלתי לא פעם תלונות על קול מתכתי משהו.

מערכת הפעלה וממשק משתמש

סמסונג הציגה בסדרת מכשירי ה-Galaxy J השנה את מערכת ההפעלה אנדרואיד 6.0.1 מרשמלו, המגיעה יחד עם הגדרות האבטחה המשופרות המאפשרות בחירה נקודתית להרשאות אפליקציות לחלקים רבים במכשיר. על גבי המערכת מגיעות באופן מובנה האפליקציות הסטנדרטיות של גוגל (כרום, ג’ימייל, מפות, מוסיקה ועוד) ולצידן תמצאו את יישומי האופיס של מיקרוסופט ומספר יישומים נוספים מבית סמסונג. לא תוכלו להסיר את היישומים מהמכשיר, אולם ניתן להשבית את פעילות חלקם.

השינויים שביצעה סמסונג במסך הבית של מכשירי הדגל לסדרת Galaxy S7 לא מגיעים לדגם ה-J7 2016, אשר שומר על מגירת האפליקציות כברירת מחדל (ובכלל), ומאפשר למשתמשים לבחור מה להציג על מסכי הבית ומה לא. תוכלו להחליף את התצוגה הבסיסית של ממשק המשתמש במכשיר עם שלל ערכות נושא הניתנות להורדה מחנות מקוונת, להוסיף וידג’טים ומסכי בית נוספים ולהחליף טפטים כדי להתאים את המכשיר לטעמכם.

התראות מאפליקציות יופיעו על גבי מסך הבית, אולם את ההגדרה ניתן לשנות דרך אפליקציית ההגדרות במכשיר. זו, כמיטב המסורת של סמסונג מחולקת לפי קטגוריות לגישה קלה יותר לסוג ההגדרות אותן תנסו לאתר. הגישה המהירה לאפליקציית המצלמה והשיחות ממסך הנעילה נשמרת גם בדגם ה-J7 2016 ואת תפריט ההגדרות המהירות תוכלו לשלוף מראש המסך גם דרך מסך הנעילה.

מצלמות

המצלמה הראשית ששילבה סמסונג ב-Galaxy J7 2016 כוללת חיישן 13 מגה-פיקסל בדומה לדגם שהוצג בשנה שעברה, כאשר גם הפעם מדובר במפתח צמצם f/1.9. התמונות רוויות מאוד בצבע, מה שמעניק להן איכות טובה למדי עם צבעים מרשימים במרבית המקרים, אולם ניתן להבחין בקלות בגרעיניות סביב מוקד הפוקוס במבט על התמונות בגודלן המלא. אותה גרעיניות תהיה משמעותית יותר בתמונות שצולמו בתנאי תאורה נמוכה, כאשר במקרה זה גם הפוקוס לא תמיד מתפקד היטב.

פתיחת המצלמה מהירה למדי הן מתוך מסך הבית והן דרך קיצור הדרך הנמצא במסך הנעילה, אולם ביצוע הפוקוס האיטי מעט לא יאפשר לכם ללכוד תמונות במהירות ובדיוק בהם הייתם רוצים לצלם תמונה כדי לא לפספס את הרגע.

עוד בדומה לדגם שהציגה החברה בשנה שעברה, גם השנה, לצערי, לא מאפשרת החברה צילום וידאו באיכות הגבוהה מ-Full HD 1080P ב-30 פריימים לשניה. וידאו באיכות זו בהחלט מספק, אולם שמירה על אותם נתונים טכניים עבור המצלמה משנה לשנה מעט מאכזבת.

אזור בו כן ביצעה החברה שינוי הינו מצלמת הסלפי. זו אמנם מציעה חיישן 5 מגה-פיקסל פעם נוספת, אולם מפתח הצמצם משודרג ל-f/1.9 במקום מפתח ה-f/2.2 שהוצג בשנה שעברה. הדבר יאפשר לכידת תמונות מדויקות יותר. ההתמקדות על הפנים הוכיחה עצמה כמהירה למדי דרך האפליקציה המובנית, המאפשרת גם החלת פונקציות יופי שונות כמו שינוי גוון עור, גודל עיניים והצרת פנים המוצגים בתצוגה מקדימה טרם הצילום בפועל, כאשר גם מצב צילום סלפי פנורמי זמין דרך הגדרות האפליקציה.

המבזק (פלאש) הקדמי מעט עיוור אותי בזמן השימוש בו מאחר שהוא לא ניתן להפעלה אוטומטית ברגע הצילום. אם תרצו להפעיל את הפלאש, הוא ישאר דולק כמו פנס עד שתכבו אותו. בסמסונג אף דאגו להוסיף אפקט תאורה נוסף על-ידי הפיכת המסך ללבן בעת צילום תמונות הסלפי. השימוש בשני אלמנטים אלו מספק מספיק תאורה כדי ללכוד תמונות סלפי גם בחשיכה.

סוללה

החלק הטוב ביותר ב-Galaxy J7 2016 הינה הסוללה. מדובר בשדרוג של כ-10% בקיבולת בהשוואה לדגם שהציגה החברה בשנה שעברה. הסוללה ניתנת לשליפה על-ידי הסרת גב המכשיר, כך שאם תרצו להחזיק סוללה נוספת ליתר ביטחון – תוכלו לעשות זאת. אבל אתם לא צריכים סוללה נוספת כי הסוללה המגיעה עם המכשיר ומציעה קיבולת של 3,300mAh מספיקה בקלות ליום עבודה מלא ובשימושים רגילים (שיחות, גלישה, וואטסאפ, קצת וידאו) תוכלו להגיע אף עד שני ימי עבודה.

Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מה שלא מספקת סמסונג עבור הסוללה היא תמיכה בטעינה מהירה ובמקרה של ה-J7 החדש הדבר אומר כי תיאלצו להיערך מראש לטעינה ארוכה למדי בת מעבר לשעתיים (כ-2 ורבע בממוצע). זה לא כה נורא כשמדובר בסוללה המחזיקה מעמד כל-כך הרבה זמן, אך די מתסכל אם מצאתם עצמכם שוכחים להטעין את המכשיר עד שכבר מאוחר מידי.

את יכולות הסוללה המרשימות מצליחה סמסונג לתחזק ב-Galaxy J7 מדגם 2016 בזכות השילוש הבא:

  • מעבד חסכוני (14nm FinFET שהזכרתי מוקדם יותר)
  • מסך חסכוני (כן, הרזולוציה הנמוכה אמנם פוגעת בחווית הצפיה, אך היא משתלמת מאוד כשמגיעים לחיי הסוללה)
  • סוללה גדולה יותר (עליה של 10% בקיבולת הסוללה בהשוואה לדגם הקודם)

סיכום

ה-Galaxy J7 2016 הוא חבילה די מוצלחת עבור שוק הביניים, כאשר בולטים בו במיוחד הסוללה, העיצוב והמצלמה. עם זאת, התאכזבנו לגלות כי דווקא בתחום השיחות והמולטימדיה (צפיה בסרטים והאזנה למוסיקה) לוקה המכשיר בחסר. עבור מי שמעוניינים במכשיר לשימוש שוטף ואינטנסיבי דווקא בצדדים הסטנדרטיים שמציעים טלפונים חכמים – גלישה, וואטסאפ וצילום, ייתכן כי המכשיר יקסום, אולם מחירו גבוה ביחס לאלטרנטיבות הקיימות כיום בשוק.

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
8/10
מסך ותצוגה
7/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
6/10
סוללה
9/10
מצלמה
8/10
8
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • סוללה
  • מצלמות
  • נוחות אחיזה
מה פחות אהבנו
  • איכות שיחות
  • רזולוציית תצוגה
  • רמקול
  • חסר קורא טביעות אצבע

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 1,500 שקלים
  • שוק פתוח: 1,200 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים