אין נוגט בשבילך: אילו מכשירים לא יקבלו את גרסה 7 החדשה של אנדרואיד?

אתמול פרסמנו כאן בגאדג’טי את רשימת המכשירים אשר צפויים לקבל את גרסת Nougat 7.0 החדשה של מערכת ההפעלה אנדרואיד, זו מבוססת בעיקרה על הודעות רשמיות שפרסמו היצרניות מאז החלה גוגל להפיץ את העדכון. טבלה זו תמשיך להתעדכן ככל שהזמן יעבור, אך בינתיים, לצערנו, ישנה גם רשימה פחות משמחת המציגה שלל מכשירים שאינם צפויים לקבל את מערכת ההפעלה החדשה, לפחות לא באופן רשמי.

על פי ציוץ שפורסם בעמוד הטוויטר של LlabTooFeR, מפתח הרומים המוכר, נראה שכל מכשירי האנדרואיד המבוססים על המערכת-על-שבב Snapdragon 800 מבית קוואלקום לא יזכו לקבל את העדכון החדש. זה כולל גם את שבב ה-Snapdragon 801 מאותה המשפחה. לטענתו של המפתח, יצרנית השבבים קוואלקום לא מתכוונת להפיץ מנהלי התקנים (דרייברים) חדשים למעבדים הותיקים שלה. משמעות הדבר היא שאנדרואיד Nougat 7.0 לא תוכל לעבוד כשורה עם המעבדים הללו.

nougat-snapdragon-801

בשלב זה עוד לא נמסר אישור רשמי לדבריו של המפתח, אולם כמות הדיווחים המדויקים שלו מהעבר גורמת לנו להאמין שיש דברים בגו. פרט ל-HTC One M8 אליו מתייחס המפתח באופן פרטני, ישנם לא מעט מכשירים מהשנים האחרונות העושים שימוש במעבדים המוזכרים לעיל, ובהם:

Google Nexus 5 HTC One M8 HTC One E8
HTC Desire Eye LG G3 OnePlus One
OnePlus X Oppo Find 7 Samsung Galaxy S5
Samsung Galaxy S5 Active Samsung Galaxy Note 3 Sony Xperia Z3
Sony Xperia Z3v Sony Xperia Z3 Compact Xiaomi Mi 4
ZTE Nubia Z7 ZTE Nubia Z7 Max ZUK Z1

ניתן לשים לב שברשימה נמצאים כמה סמארטפונים פופולאריים מאד כדוגמת Samsung Galaxy S5, HTC One M8, Google Nexus 5 וגם OnePlus One. למכשירים הללו ישנה קהילת מפתחים גדולה מאד ולפיכך סביר להניח שהם יקבלו בעתיד גרסה מותאמת (אך לא רשמית) של אנדרואיד Nougat 7.0.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים