הוכרזו: Apple iPhone 7 ו-iPhone 7 Plus – עם עמידות במים, צבעים חדשים ומערך צילום כפול

סדרת האייפון 7 (תמונה: Apple) סדרת האייפון 7 (תמונה: Apple)

קצת פחות משנה לאחר שחשפה את סדרת מכשירי ה-iPhone 6S, וכאשר נראה כי אנו כבר יודעים הכל על סדרת מכשירי הדגל הבאה מבית ייצורה, הכריזה אפל הערב (ד’, 7.9) על מכשירי ה-iPhone 7 ו-iPhone 7 Plus, זאת במסגרת אירוע הכרזה אותו עורכת היצרנית באולם Bill Graham Civic Auditorium – אותו אולם בדיוק חשפה את סדרת מכשירי הדגל של השנה שעברה.

בדיוק כפי שהעידו עשרות הדיווחים, ההדלפות והשמועות שצפו ברשת באחת מחרושת השמועות הארוכה והמסיבית ביותר שחווינו בכל השנים האחרונות – לא מציגים מכשירי סדרת ה-iPhone 7 שינויי עיצוב משמעותיים. זאת, לצערם של רבים ממעריצי החברה, בניגוד מוחלט לאופן התנהלותה של היצרנית במהלך השנים האחרונות, כאשר זו הקפידה לעדכן ולשנות את עיצוב האייפונים מדי שנתיים.

[ad]

עיצוב זהה

עיצוב ה-iPhone 7 ו-iPhone 7 Plus זהה באופן כמעט מוחלט לדור הקודם. ראשית, עשויה הסדרה החדשה מיחידת אלומיניום סדרת 7200 יחידה, המתעגלת מגב המכשיר ישירות לזכוכית מעוגלת המכסה את חלקם הקדמי – שם נמצא מסך בגודל 4.7 אינץ’ ו-5.5 אינץ’ עבור דגמי האייפון 7 ואייפון 7 פלוס, בהתאמה. השינויים אותם מציעים צמד המכשירים מתבטאים בראשיתם בשינוי קטנטן לפסי האנטנה שבדורות המכשירים הקודמים השתלטו על חלק ניכר למדי מגב המכשיר. כעת, נמצאים פסי האנטנה על גבי מסגרת האייפונים בלבד, מה שתורם למראה יוקרתי ונעים למראה, ואינו קוטע את מבנה האלומיניום המלא.

שינוי נוסף שעשוי לאכזב חלקכם הוא, כפי שלמדנו בחודשים האחרונים, הסרתו של שקע ה-3.5 מ”מ עבור אוזניות אותו זכינו לראות עד עתה בחלקו התחתון של המכשיר. ואמנם הסירה אפל את שקע האוזניות הותיק, כעת מוסיפה החברה רמקול נוסף בחלקו העליון מעל המסך שיצוות לרמקול השוכן בתחתית המכשיר, ומציגה לראשונה שמע בסטריאו באייפון. מחבר ה-Lightning, אותו הציגה החברה לראשונה עם דגם האייפון 5 ישמש את המשתמשים כעת גם עבור חיבור אוזניות ואמצעי שמע. יש לציין כי אפל תשלב באריזת המכשיר מתאם מ-3.5 מ”מ למחבר Lightning, זאת על מנת להקל על המשתמשים את המעבר החד למחבר הדיגיטלי החדש.

נוסף על כך, מציגה אפל עם האייפון 7 ו-7 פלוס שני צבעים חדשים, הנקראים בשם שחור ג’ט (Jet Black) המציע מראה מבריק למדי ושחור סטנדרטי. שאר הצבעים נותרים על כינם: זהב, זהב-ורוד וכסוף. עוד בגולת הכותרת הנוגעת למבנה צמד המכשירים הינה עמידות חדשה במים ואבק, תחת תקן IP67 (בניגוד ל-IP68 במכשירי ה-Galaxy S7 ו-Galaxy Note 7).

סדרת האייפון 7 (תמונה: Apple)
סדרת האייפון 7 (תמונה: Apple)

להתראות כפתור בית פיזי

לראשונה מאז הוכרז האייפון הראשון איי שם ב-2007, מוותרת אפל על אחד מסימני ההיכר הבולטים ביותר של המכשיר: כפתור בית פיזי. במקומו, משלבת היצרנית עבור סדרת iPhone 7 כפתור מגע חדש. זה, כך מוסרת היצרנית, יזהה את עוצמת הלחיצה של המשתמש ובהתאם לכך יבצע את הפעולות השונות שביצע הכפתור הפיזי.

מאחורי הכפתור החדש נמצא מנוע Taptic Engine מהדור הבא, שיספק פידבק חדש לא רק עבור לחיצות שונות על כפתור הבית, אלא גם עבור התראות שונות, הודעות, אפליקציות צד שלישי וכד’. עוד מוסרת אפל כי כפתור הבית החדש יהיה ניתן להגדרה והתאמה אישית ע”י המשתמשים.

מצלמות

מצלמתו של דגם ה-iPhone 7 כוללת חיישן צילום חדש לחלוטין השומר על רזולוציית 12 מגה פיקסל כפי שזו הוצגה בשנה שעברה. אלא שהפעם יציע החיישן מפתח צמצם f/1.8 שיצלם תמונות במהירות גבוהה ב-60%, יהיה חסכוני יותר ב-30% ויקלוט 50% יותר אור בהשוואה לחיישן הקודם וכן כולל עדשת 6 אלמנטים. בנוסף, מקבל דגם האייפון 7 הרגיל גם מייצב תמונה אופטי, אשר עד כה היה זמין רק בדגם הפלוס של האייפון.

נוסף על כך, לצד חיישן הצילום החדש באייפון 7 נמצא פלאש True Tone מעודכן אותו מכנה אפל בשם Quad LED, כאשר זה יכיל 4 נורות LED בשתי טמפרטורות צבע. מלבד אלו, נמצא באייפון 7 שבב עיבוד תמונה שפותח ע”י אפל ויבצע, כך לטענת החברה, למעלה מ-100 מיליארד פעולות תוך 25 מילי-שניות בלבד – זאת בעת צילום של כל תמונה.

יחד עם אלו, משפרת אפל את צילום תמונות ה-Live Photos וכעת תמונות אלו יבצעו שימוש בייצוב תמונה ולאחר צילומן יוכלו המשתמשים לערוך אותן, זאת בניגוד למצב הנוכחי שאינו מאפשר זאת. מצלמת הסלפי של האייפון 7 ואייפון 7 פלוס מקבל עדכון משמעותי גם היא וכעת תכלול חיישן ברזולוציית 7 מגה פיקסל (בניגוד ל-5 מגה פיקסל בדור הקודם). חיישן זה יבצע שימוש בטכנולוגיית ייצוב תמונה אוטומטי.

אייפון 7 (תמונה: Apple)

אם קיוויתם לשיפור משמעותי באפשרויות הצילום עבור דגם ה-iPhone 7 Plus, תהיו שמחים לשמוע כי המכשיר ישלב בגבו מערך צילום כפול הכולל שני חיישני צילום נפרדים. הראשון מבין השניים זהה לחלוטין לזה שבאייפון 7 ויגיע גם הוא ברזולוציית 12 מגה פיקסל. החיישן השני, עם זאת, יאפשר למשתמשים לבצע זום ייחודי ישירות דרך אפליקציית הצילום שיקרב את האייטם המצולם פי 2 ללא פגיעה ברזולוצייה.

על מנת לבצע זאת, יימצא כפתור חדש באפליקציית הצילום, שבלחיצה אחת יתבצע הזום המתבקש. במקרה שתרצו להגדיל את התמונה למעלה מ-2X, מציעה אפל זום של עד 10X, אם כי מעבר ל-2X מדובר בזום דיגיטלי סטנדרטי. כמו כן, מציעה אפל מצב צילום חדש שיאפשר למקד את הפוקוס באייטם המצולם ואת שאר הנלקט בעדשת המצלמות לטשטש, זאת באמצעות חיישן העומק המשני.

מסך

צמד מכשירי האייפון החדשים מגיעים עם אותם צגי LCD בגודל 4.7 ו-5.5 אינץ’ וברזולוציית Retina HD הסטנדרטית, אלא שהפעם, כך מוסרת אפל, יציעו אלו בהירות הגבוהה ב-25% בהשוואה לדור הקודם. כמו כן, ישלב המסך בדומה לדור הקודם את אותה טכנולוגיית 3D Touch ללא כל שינויי או שדרוג, זאת כמובן מלבד אותם שיפורים שביצעה אפל ואף איפשרה למפתחים לבצע עם מערכת ההפעלה החדשה, iOS 10.

אודיו

כפי שכבר ציינו ולאחר שנים רבות בהם הקפידה אפל לשלב רמקול מונו בודד במכשירי האייפון שלה, מציגה היצרנית עם מכשירי ה-iPhone 7 ו-iPhone 7 Plus צמד רמקולים סטריאופוניים. אלו ישולבו האחד בחלקו התחתון של המכשיר, באותו מקום בו נמצא הרמקול הסטנדרטי מאז ומתמיד, ואילו השני ישולב באפרכסת השיחות.

אייפון 7 (תמונה: Apple)

יחד, יציעו השניים אודיו החזק פי 2 בהשוואה לאייפון 6S ו-6S פלוס. במקומו של שקע ה-3.5 מ”מ, אגב, נמצא כעת את מיקרופון המכשיר הסטנדרטי שנועד לביצוע שיחות, הקלטה וכד’, יחד עם מיקרופון לביטול רעשים הנמצא כחלק אינטגרלי ממערך הצילום הראשי של המכשיר.

עוד בנושא האודיו, מציינת אפל כי אוזניות ה-Ear Pods שיגיעו עם מכשירי האייפון ישירות מן הקופסה יהיו מצויידות מחבר Lightning, זאת לאחר הסרתו של שקע ה-3.5 מ”מ. אך הסירו דאגה מליבכם – אפל דאגה לשלב ישירות באריזת המכשירים מתאם מ-3.5 מ”מ לשקע Lightning.

אייפון 7 (תמונה: Apple)
מתאם Lightning למחבר אוזניות

ביצועים וחיי סוללה

את ה-iPhone 7 ו-iPhone 7 Plus מציידת אפל בשבב עיבוד חדש מדגם Apple A10 Fusion, הכולל מעבד מרובע ליבות בתצורת 64bit. שתיים מליבות השבב החדש ישמשו עבור הביצועים האימתניים ביותר, בעודם מהירים ב-40% בהשוואה לאייפון 6S ועד פי 2 בהשוואה לצמד מכשירי האייפון 6. ליבות העיבוד הנותרות (2 במספרן), מיועדות עבור הביצועים היום-יומיים ויבצעו שימוש בחמישית מכוח העיבוד.

עבור ביצועי הגרפיקה של המכשירים שילבה אפל בשניים מאיץ גרפי בעל 6 ליבות שיהיה עוצמתי וחזק יותר ב-50% בהשוואה למאיץ הגרפי שהכרנו באייפון 6S. את השבב החדש מכתירה אפל לקול תרועת הקהל כ”שבב העיבוד החזק ביותר בסמארטפונים”, תוך שהיא מציינת כי זה יאפשר לבצע פעולות אותן כלל לא ניתן היה לבצע עד עתה בסמארטפונים.

בכל הנוגע לחיי סוללה לא מסרה אפל פרטים רבים, זאת מלבד ההבטחה כי צמד המכשירים החדשים יספקו את חיי הסוללה הטובים ביותר שאיי פעם הציגו מכשירי האייפון. אף שאפל לא מסרה זאת, ניתן להעריך בהתאם לדיווחים הקודמים כי ב-iPhone 7 Plus נמצא זיכרון 3GB RAM, בעוד בדגם ה-iPhone 7 יימצא זיכרון RAM בסך 2GB בלבד, בדומה לדור המכשירים הקודם.

עבור זיכרון האחסון, מבטלת אפל את ורייאציית ה-16 גיגה-בייט, ובמקומה מציעה רכיב אחסון מינימלי בסך 32GB. עוד נמצא עבור שני המכשירים דגם בעל זיכרון אחסון בסך 128GB, ולראשונה בסדרת האייפונים – דגם הכולל רכיב אחסון שמונה 256GB.

מחיר וזמינות

את צמד מכשירי האייפון החדשים והמתקדמים ביותר מבית ייצורה מציעה אפל למכירה במחיר של 649 דולר (כ-2,450 שקלים) עבור ה-iPhone 7 בדגם הבסיסי שכולל 32GB אחסון. את ה-iPhone 7 Plus מציעה אפל עבור מחיר של 769 דולר (כ-2,900 שקלים) – גם כאן מדובר בדגם הבסיס.

את שני המכשירים ניתן יהיה לרכוש במסגרת הרכישה המוקדמת החל מה-9 לספטמבר, יום שישי הקרוב, כאשר השקתם הרשמית ונחיתתם על גבי מדפי החנויות תתרחש בתאריך ה-16 בספטמבר במספר מצומצם של מדינות. כשבוע לאחר מכן, תורחב השקת ה-iPhone 7 ו-iPhone 7 Plus ל-30 מדינות נוספות. בשני גלי ההשקה לא נמצאת מדינת ישראל הקטנטנה, אך להערכתנו יגיע המכשיר ארצה במהלך חודש אוקטובר הקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים