גוגל משיקה באופן רשמי את אפליקציית הצ’אט Allo ואת Google Assistant

גוגל השיקה באופן רשמי את אפליקציית המסרים המידיים שלה החדשה שלה Allo, מעיין שכפול של אפליקציית Hangouts של גוגל, אך עם עוד כמה תוספות מעניינות שעושות אותה מסקרנת במיוחד. האפליקציה אומנם זמינה כבר עכשיו לקהל הרחב, אך ההפצה שלה מתבצעת בהדרגתיות בן המדינות כאשר בישראל היא עדיין לא זמינה באופן מלא – מה שעתיד להתעדכן בזמן הקרוב.

Allo היא קודם כל שירות צ’אט המאפשר למשתמשים לנהל שיחות אישיות, אחד על אחד, או קבוצתיות עם מכרים ומשפחה. האפליקציה מאפשרת לשלוח תמונות, סטיקרים ואת מיקום המשתמש כדי לשפר את חווית השימוש בכל שיחה ושיחה. את כל אותם האלמנטים, כולל הטקסט הפשוט, גוגל העשירה כדי לבדל את עצמה משאר המתחרות.

הפיצ’ר הראשון הוא “Smart Reply” ואנחנו מכירים אותו היטב משירות המייל של גוגל Inbox. פיצ’ר זה מציע לכם מספר תשובות אוטומטיות בהתאם לתוכן ההודעה שקבלתם ובכך יאפשר לשיחות לזרום ולנוע מהר יותר. לדוגמה, אם משתמש כלשהו מברך אתכם לרגל החתונה ב-“מזל טוב”, Smart Reply יציע באופן אוטומטי כמה תשובות מוכנות בסגנון: “תודה”, “בקרוב אצלך!” או אפילו סמיילי מאושר. מעבר לכך, גוגל מחדדת כי Smart Reply ילמד את המשתמש לאורך זמן ויציע תשובות שיותר מתאימות לאופי ולסגנון ההתבטאות שלו, וזאת כדי להבטיח שאכן שיחה תרגיש אותנטית.

יכולת חדשה נוספת הקשורה גם היא לטקסט מאפשרת למשתמשי Allo “לצעוק” או “ללחוש” את תוכן ההודעה. רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה, תוכלו ללחוץ לחיצה ארוכה על כפתור השליחה ואז יופיע לפניכם פס קצר שישנה את הטקסט בהתאם למיקום האצבע שלכם – גרירה למעלה תהפוך את הטקסט לגדול (להדגשת הנושא) וגרירה מטה תקטין את הטקסט ותעביר את האפקט ההפוך.

לצד השיפורים בתחום הטקסט, גם בפן הוויזואלי Allo מציג כמה יכולות נדרשות. היכולת הראשונה היא עריכה בזמן אמת, רגע לפני השליחה, של תמונות מהגלריה. ניתן לצייר על התמונה, להוסיף טקסט ולהחיל כמה אפקטים. בנוסף לכך, גוגל עדכנה והוסיפה סטיקרים חדשים שיעשירו את חווית השימוש ויוסיפו קצת צבע לשיחה.

Google Assistant

הבשורה המרעישה באמת ב-Allo, ומה שעתיד להבדיל אותה מהמתחרים, הוא העוזרת האישית החדשה של גוגל – Google Assistant. מדובר בבוט חכם שיודע לספק תשובות לשאלות של המשתמש, כל זאת ישירות מתוך ממשק השיחה. כך למשל אם תרצו לחפש רעיונות למסעדה טובה בקבוצה המשפחתית, תוכלו לתייג את Google Assistant ולבקש המלצה למסעדות טובות באזור. מעבר לכך, Google Assistant אף תבין את ההקשר של השיחה ולאחר שתבקשו “מסעדות בקרבת במקום”, תוכלו לבקש “רק סיניות” ו-Google Assistant תבין שאתם מתייחסים למסעדות ורוצים לקבל רשימת מסעדות סיניות. בכדי להפעיל את Google Assistant כל שיש לעשות הוא לכתוב google@ ואז כל בקשה שתבעו תופנה ישירות לעוזרת האישית.

Google Assistant עובדת לא רק בקבוצות או בצ’אט עם משתמש אחר, היא יודעת לפעול גם בצורה עצמאית. בעת הכניסה לאפליקציה תוכלו להוסיף את Google Assistant כאיש קשר לכל דבר ועניין. ברגע שתתחילו לדבר עם Google Assistant היא תציג את עצמה ותסביר אילו דברים היא יכולה לעשות.

Google Assistant מזכירה במידה מסוימת את Google Now, אך כוללת כמה יכולות נוספות עליהן נרחיב בסקירה שנעשה על האפליקציה. מבדיקה קצרה שעשינו היא מצליחה לעמוד יפה בלא מעט משימות ואפילו לנהל שיחה רציפה וממושכת סביב נושא מסוים. נקודה מעניינת שעלתה בזמן הבדיקה היא שגוגל לא מאפשרת לשלוף מידע אישי בשיחות קבוצתיות. במידה ותנסו, Google Assistant תדגיש כי היא עדין לא מאפשרת זאת ומציעה לעבור מולה לממשק השיחה הפרטי.

להורדת Allo לאנדרואיד – לחצו כאן.

להורדת Allo ל-iOS – לחצו כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים