כרטיס אדום: רשות ההגבלים חוקרת תאום מחירים בין משווקי FIFA 17 בישראל

פיפא 17

רשות ההגבלים העסקיים, שאחראית על שמירת התחרותיות במשק הישראלי, הפיצה הודעה לפיה פתחה באופן רשמי בחקירה בנושא תאום מחירים בין בתי עסק למשחק FIFA 17. סדרת משחקי הכדורגל פיפ”א היא בין סדרות המשחקים הפופולאריות בישראל. המשחק הבא בסדרה, FIFA 17, תוארך לצאת מחר (29 בספטמבר) לקונסולות הביתיות המובילות, המחשב האישי ואף מכשירים ניידים.

לפי הודעתה של רשות ההגבלים, קיים חשד כי כמה בתי עסק המשווקים את המשחק תיאמו ביניהם מחירים, בניגוד לחוק, ובכך עמדו לפגוע בתחרותיות במשק. הרשות הספיקה כבר לערוך חיפושים בבתי החשודים, ובשלב זה יותר מעשרה חשודים נמצאים תחת חקירה. לא נמסר באילו חנויות, רשתות או בתי עסק מדובר, אך החקירה אינה סודית ומקוטלגת כ”גלויה” כדברי הרשות.

במדור הכלכלה ב-Ynet נכתב כי הרשות פשטה על משרדים של מספר חברות ואספה מסמכים, זימנה עובדים ומנהלים לחקירה, ולמעלה מעשרה חשודים “נלקחו לחקירה” למשרדי הרשות בתל אביב. עוד נרשם כי החשד מתרכז במשווקים ברשת (אתרי מכירות משחקים) ובמשווקים המספקים את המשחקים הפיזיים לחנויות. לא צוין מקור לנתונים אלו.

נוסח ההודעה של רשות ההגבלים, כפי שהועבר לגאדג’טי, הינו:

רשות הגבלים עסקיים פתחה היום (ד’) בחקירה גלויה בעניין תיאום בין בתי עסק המשווקים את משחקי המחשב פיפ״א, זאת לקראת ההשקה הצפויה של ״פיפא 2017״. נערכו חיפושים בבתי החשודים ובשלב זה הרשות חוקרת יותר מ-10 חשודים בפרשה. בשלב זה לא ניתן להוסיף פרטים נוספים.

FIFA 17 יוצא ב-29 בספטמבר ל-PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One ולמחשב האישי (Windows) כמו גם לפלטפורמות הניידות Android ו-iOS.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים