בריטניה: חקירה רשמית בנושא פרסום מטעה של המשחק No Man's Sky

| יום שישי, 30 בספטמבר 2016, 12:00 | משחקים

רשות תקני הפרסום של בריטניה, ה-ASA (ראשי תיבות של Advertising Standards Authority) פצחה בחקירה של קמפיין הפרסום של No Man's Sky בחשד להטעיית הציבור. כך פורסם אתמול באמצעי התקשורת הבריטיים. הרשות חוקרת את הפערים שבין החומרים שפורסמו לבין המשחק עצמו. ביכולתה להסיר פרסומות המפרות את התקן של תעשיית הפרסום הבריטי, ולכפות סנקציות נוספות על המפרים. הרשות פנתה ל-Valve ול-Hello Games בדרישה לענות על שלל שאלות בנושא.

No Man's Sky, משחק החקר בחלל של Hello Games, יצא ב-9 באוגוסט באחת ההשקות הגדולות של השנה. עם ההשקה הפך No Man's Sky לאכזבה גדולה עבור שחקנים רבים, כשהתברר כי המשחק עצמו רחוק מהחזון אותו פירסמו Hello Games ובראשה שון מורי (Sean Murray), ולא תואם למסרים שהועברו לציבור. בתוך זמן קצר עלו ברשת האשמות קשות אודות הטעיית הציבור. טענות אלו נענו בשתיקה מצד Hello Games, ששקעה בשתיקה מוחלטת מאז ההשקה.

השחקנים מצאו הבדלים רבים בין החומרים שפורסמו למוצר הסופי. התברר כי המשחק לא כולל את האפשרות לשחק עם חברים, או אפילו להבחין בכל צורה בשחקנים אחרים, בניגוד לרושם שהתקבל כי אפשרויות אלה הן חלק מהמשחק. שחקנים שמצאו אחד את השני במשחק לא יכלו לראות זה את זה או לבוא באינטרקציה כלשהי. הבדלים נוספים התגלו בגרפיקה, קרבות החלל, התנהגות בעלי החיים והמקומות שפורסמו, שהיו שונים מאלו שהגיעו למשחק עצמו.

אם תימצא הפרה של תקני הפרסום, הפסיקה יכולה להשפיע על כל חומרי הפרסום של המשחק – החל מדף המשחק ב-Steam, ב-PSN וכלה בסרטוני YouTube רשמיים של המשחק. האחריות תוטל, בנוסף על Hello Games, גם על Valve שאיפשרה את הפרסום ב-Steam. בשלב זה, הרשות נמנעת מלחשוף פרטים נוספים על החקירה, אך ניתן לקוות כי מעתה מפרסמים יקדישו תשומת לב רבה יותר לדיוק הפרסום טרם יציאת המשחק.

מקורות
EuroGamer
במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות