אפל רושמת פטנט עבור קורא טביעות אצבע המוטמע מתחת למסך המכשיר

פטנט של אפל לאייפון עם קורא טביעות אצבע מתחת למסך (מקור: USPTO) פטנט של אפל לאייפון עם קורא טביעות אצבע מתחת למסך (מקור: USPTO)

בתחילת חודש ספטמבר האחרון חשפה ענקית הטכנולוגיה ויצרנית הסמארטפונים האמריקאית, אפל, את צמד מכשירי הדגל שילוו אותה לשנה הקרובה, iPhone 7 ו-iPhone 7 Plus. עם אלו, שינתה אפל באופן משמעותי למדי את אופן פועלה בשנים האחרונות, כאשר לא הביאה עימם שינויים קריטיים לעיצוב, מלבד שדרוג קטנטן אך משמעותי מאוד: שילובו של כפתור בית קפסטיבי במקום כפתור הבית הפיזי שאפיין את מכשירי האייפון קרוב לעשר שנים.

שינוי זה העלה את התהיה – האם אפל מכינה אותנו לקראת היום בו תסיר את כפתור הבית באופן מוחלט, כפי שהעידו אינספור דיווחים בשנים האחרונות? אם לשפוט על פי אחד מן הפטנטים החדשים של היצרנית, ייתכן מאוד שכן. לפני ימים ספורים אישר משרד הפטנטים האמריקאי (USPTO) פטנט חדש של הענקית, שהוגש לראשונה לפני שלוש שנים בדיוק, ב-9 בספטמבר 2013, ומתאר כיצד תתמודד זו עם הסרתו של הכפתור לחלוטין.

קונספט למכשיר אייפון מבית אפל (מקור: Computer Bild)
קונספט למכשיר אייפון מבית אפל (מקור: Computer Bild)

ראשית, מתארת אפל במסגרת הפטנט כיצד יהיה באפשרותה להטמיע מתחת לפני המסך חיישן ביומטרי לזיהוי טביעת האצבע של המשתמש. למעשה, בדבריה הנכתבים בפטנט מדגישה אפל את הצורך של השימוש במערך זיהוי ביומטרי מסוג זה על מנת למנוע בזבוז של שטח רב ויקר מערך במכשיר עבור פונקציה בה מבצע שימוש המשתמש לפרק זמן מינימלי ביותר בכל פעם בה נדרש להזדהות מול המערכת. עוד מציינת החברה בפטנט כי את קורא טביעות האצבע המתואר בפטנט ניתן יהיה ליישם הן מתחת לפני המסך והן מתחת לכפתור.

הצצה לאחור

באמצעות הטמעתו של קורא טביעות אצבע במסך האייפון, תוכל אפל לצמצם באופן משמעותי ביותר את השוליים של מכשיריה ובכך יתאפשר לה ליישם בחלקם הקדמי של מכשירי אייפון עתידיים מסך קצה-אל-קצה (Edge to Edge Display) נטול שוליים באופן מוחלט.

למעשה, מספר רב של דיווחים בנושא זה צצו ברשת במהלך החודשים האחרונים וכולם מעידים על כך שדור האייפונים הבא, iPhone 8, iPhone 8 Plus ואולי אף iPhone 8 Pro, יגיעו עם מסך נטול שוליים אמיתי שמתחתיו יימצא קורא טביעות האצבע וכחלק ממנו נמצא גם כפתור בית וירטואלי. הפטנט החדש של היצרנית, שהוגש לפני כשלוש שנים, מהווה אישור משמעותי לכל אותם דיווחים ובהחלט מגביר את הציפייה לסדרת האייפונים שתוכרז ב-2017.

האם אתם מחכים בקוצר רוח לדור האייפונים הבא או שתסתפקו באחד ממכשירי סדרת אייפון 7? שתפו אותנו!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים