טושיבה מכריזה על שבבי זיכרון בנפח 128GB; עתידים להיכלל בדור הבא של הסמארטפונים

גם אם ברשותכם המכשיר החדש והמתקדם ביותר בשוק, סביר להניח כי 32GB של נפח אחסון פנימי הוא לא עניין שבשגרה. גם אם כן, ברוב המקרים זה יהיה די והותר בעבור שפע התכנים המוצעים כיום באיכויות הגבוהות ביותר. טושיבה מבחינתה, מסתכלת רחוק יותר ומכריזה על דגם חדש של שבב זיכרון פלאש מסוג NAND בעל קיבולת של 128GB. החברה אף רמזה כי אותו שבב יגיע בזמן הקרוב לטאבלטים ולסמארטפונים העתידיים שלנו.
.
על מנת לסבר את האוזן, בכדי שתבינו על איזה סדר גודל מדובר כאשר אומרים 128 ג’יגה-בייט של נפח אחסון: מדובר בכ-30,000 שירים (בהנחה שכל שיר שוקל כ-4.4MB) ואף כ-60 שעות וידאו באיכות HD. טושיבה הצליחה להגיע להישג המרשים הזה הודות לטכנולוגיה חדשה שמאפשרת לה לייצר שבבים בגודל של 19 ננומטר – קטן מאד מכדי להסביר עד כמה, אבל ננסה באמצעות עובדה פשוטה – קוטרו של תא דם אדום בגוף האדם, הוא 7,000 ננומטר. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת גם דחיסה של מספר גדול יותר של טרנזיסטורים לתוך שבב קטן דיו שיתאים למכשירים ניידים. תהליך היצור החדש יאפשר אולי בעתיד אפילו את הזולת המחירים של שבבי ה-NAND בגדלי 32 ו-64 ג’יגה-בייט ובכך יאפשר ליצרניות המכשירים להציע לנו נפחי אחסון גדולים יותר ללא כל שינוי ניכר במחיר.

באופן טבעי, מכשיריה החכמים של טושיבה יהיו אלה שיהנו ראשונים מפרי עמלה, אך החברה לא תמנע מאף יצרנית אחרת מלהשתמש בשבביה, כך למשל כבר שלחה טושיבה את השבב החדש למספר יצרניות שהתעניינו בו, במטרה שאלה יבחנו וינסו להטמיעו בדגמי הפיתוח שלהן.

אחת החברות הגדולות העושות שימוש בשבבי NAND היא כמובן אפל ולכן קרוב לוודאי שהגרסאות החדשות של מכשירי ה-iPhone וה-iPad יכללו את השבבים החדשים ואפל תציג בפנינו מכשירים ניידים בעלי יכולת איחסון שטרם ראינו קודם לכן. ייצור השבב החדש אמור להעלות הילוך בתקופת הקיץ, מה שמצביע על כך כי נזכה לראות את השבבים כחלק אינטגרלי ממכשירינו החכמים כבר בחודש דצמבר של השנה הנוכחית. לכם כבר יש רעיונות איך למלא כל-כך הרבה מקום בסמארטפון שלכם?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים