סקירה: שואב אבק רובוטי ILIFE V7s – חזק בשאיבה, קטן במחיר

שואב אבק רובוטי ILIFE V7s (צילום: גאדג'טי) שואב אבק רובוטי ILIFE V7s (צילום: גאדג’טי)

בדומה לקטגוריות מוצרים אחרות בתחום הטכנולוגיה, כך קורה שגם קטגוריית שואבי האבק הרובוטיים מקבלת מתחרים חדשים המציגים יכולות מרשימות לא פחות מהמותגים המוכרים. מותג ILIFE הוא אחד מהמתחרים האלה. ל-ILIFE סדרה רחבה של שואבי אבק רובוטיים, כל אחד מהם מציע תכונות שונות שיתאימו לשימושים מגוונים על פי צורכי המשתמש, והחשוב מכל – החברה מציגה תמחורים תחרותיים ביותר למוצריה.

כדי שנוכל לבדוק האם המוצרים של ILIFE אכן מסוגלים לספק את הסחורה ולא רק להציע מחיר אטרקטיבי. לקחנו לסקירה את שואב האבק הרובוטי ILIFE V7s, ובדקנו מה הוא מסוגל לעשות עבורנו, ועבור האבק והלכלוך שמכסה את בתינו.

מה בקופסה?

פעולות שונות דורשות כלים שונים עבור שואבי האבק הרובוטיים, וה-V7s של ILIFE מציע מספר כלים שיעזרו לו להפוך לכלי ניקוי עבור פעולות הניקיון השונות. השואב מציע שני מיכלים, האחד משמש לאיסוף אבק ואילו השני משתמש לניקוי באמצעות מים.

פרט לשני המיכלים הכלולים בחבילה, מציעה החבילה של ה-ILIFE V7s כלים להחלפה: תוכלו להחליף את המסנן המצורף באחד משניים נוספים, את המברשת הצדדית באחת נוספת וגם המטלית המשמשת לניקוי באמצעות מים מאפשרת החלפה לאחת נוספת המגיעה בחבילה.

תכולה:

  • 1 x שואב אבק רובוטי מדגם ILIFE V7s
  • 1 x שלט רחוק
  • 2 x מברשת צדדית מסתובבת
  • 2 x מטלית לניגוב לניקוי במים
  • 1 x מברשת ניקוי ראשית
  • 1 x כלי לאיסוף ואחסון אבק (500 מ”ל)
  • 1 x כלי לאגירת מים (450 מ”מ)
  • 3 x מסננים לאבק (1 + שניים להחלפה)
  • 1 x מברשת לניקוי
  • 1 x עמדת עגינה וטעינה לשואב
  • 1 x  ספק כח שקע אמריקאי (ללא מתאם לשקע ישראלי)
שואב אבק רובוטי ILIFE V7s (צילום: גאדג'טי)
שואב אבק רובוטי ILIFE V7s (צילום: גאדג’טי)

תכונות הניקוי

שואב האבק V7s מאפשר שני מצבי פעולה עיקריים – האחד מציע שאיבה של אבק ולכלוך והשני מאפשר ניקוי באמצעות מים. שני מצבי הפעולה מתאפשרים על-ידי החלפת מיכלי האחסון הממוקמים בתוך גוף השואב, ומדובר במיכלים גדולים למדי. מיכל איסוף האבק והלכלוך מגיע בקיבולת של 500 מ”ל, בעוד מיכל המים מציע קיבולת של 450 מ”מ.

ניקוי יבש

תפעולו של השואב פשוט למדי ומתבצע דרך כפתור הממוקם בחלקו העליון או באמצעות שלט רחוק. במצב שאיבה רגיל, בו מוקם מיכל איסוף הלכלוך והאבק בשואב, הצליח ה-V7s להציג עוצמת שאיבה מרשימה למדי. לא רק אבק נאסף לתוך המיכל, אלא גם לכלוכים כבדים יותר – ניירות, בדלי סיגריות ולכלוכים קטנים אחרים יצליח השואב לאסוף, אולם חשוב לזכור שככל שיתפסו אותם לכלוכים יותר נפח, כך יתמלא מיכל האיסוף מהר יותר, וידרוש ריקון לאחר זמן קצר יותר. אם לא תרוקנו את המיכל בזמן, הוא עלול להתחיל לפזר אבק ברחבי הבית כשיתמלא.

בתנועה השוטפת של השואב ברחבי הבית משתמש ה-V7s בחיישנים המאפשרים לו לזהות עצמים שעשויים להפריע לפעולתו. חיישנים אלו יכוונו את השואב מחדש וימנעו היתקלות בעוצמה מלאה ברהיטים בבית, מה שימנע פגיעה ברהיטים, וכמובן בשואב האבק עצמו. מכשולים קלים יותר, כמו הבדלי גובה בין רצפה לשטיח, מצליח השואב לעבור בהצלחה ללא הפסקת פעולתו, ובמרבית המקרים, הצליח השואב לעבור בהצלחה גם כבלים שנמצאים על הרצפה, אולם במקרים בודדים נאלץ לעצור פעולתו לאחר הסתבכות יתר בכבלים אלה.

חיישני השואב מאפשרים לו לזהות גם “פערים”, מה שמעיד כי ניתן למקם את השואב על משטחים גבוהים ללא שוליים ללא חשש שיפול לקרקע וישבור את עצמו ואת הרצפה. ביצענו מספר נסיונות מפוקחים ליכולת זו והמסקנה היא כזו: אם יש לכם משטח גדול מספיק, השואב יצליח לזהות את קצוותיו טוב יותר, אולם בכל מקרה, לא הצלחנו להגיע למצב בו ניתן היה להניח לשואב לעשות את פעולתו ללא חשש.

בכל שימוש על גבי “משטח צף” שכזה, הוכיח השואב כי הוא יודע לזהות קצוות לפני נפילה מחד, אך הוכיח גם שהוא יכול ליפול לקרקע (אל דאגה – תפסנו אותו לפני שזה קרה). ההמלצה שלנו היא לא לנסות להשתמש בפעולה זו, אלא אם כן השואב תחת פיקוח מתמיד ואתם משמשים לו כחיישני נפילה בעצמכם.

שואב אבק רובוטי ILIFE V7s (צילום: גאדג'טי)
מיכל איסוף הלכלוך בשואב אבק רובוטי ILIFE V7s (צילום: גאדג’טי)

ניקיון השואב נבדק על מספר משטחים שונים, בהם רצפת קרמיקה, רצפה עשויה עץ (פרקט) ושטיחים. השואב הצליח לנקות כל אחד מסוגי המשטחים אותם בחנו, כאשר גם המעבר בין סוגים שונים של משטחים לא היווה בעיה אמיתית עבורו. מניקוי מסדרון בעל רצפת קרמיקה הצליח השואב לעבור לחדר בו רצפת פרקט, עליה גם מונח שטיח והמעברים כולם התבצעו בהצלחה והותירו את המשטחים נקיים – גם מתחת למיטה ולספות הוא ניקה בהצלחה.

ניקוי רטוב

השואב הזה לא יעשה לכם שטיפה כללית לבית. ה-ILIFE V7s מסוגל לנגב את הרצפה באמצעות סמרטוט מצורף שיורטב במים המגיעים ממיכל שתמקמו בשואב, מה שיוסיף רבות לפעולת ניקוי הבית. אם תפעילו את השואב תחילה עם מיכל איסוף האבק, ולאחר מכן תחליפו אותו במיכל המים, תצליחו להשיג ניקיון טוב יותר לבית. אך פעולת הניקוי הנוזלי רק מנגבת את הרצפה בעזרת מים ואינה מבצעת בה שטיפה.

משמעות ה”ניגוב” היא שאם הרצפה מלוכלכת מאוד, שואב האבק פשוט יגרור את הלכלוך עמו וינגב איתו את הרצפה, או יותר נכון – ילכלך אותה יותר. לשואב לא קיים מיכל נוסף לאיסוף מים מלוכלים, אלא רק מיכל שמטפטף מים דרך מטלית הנצמדת לחלקו התחתון בסקוץ’ (וולקרו).

מיכל מים לשואב אבק רובוטי ILIFE V7s (צילום: גאדג'טי)
מיכל מים לשואב אבק רובוטי ILIFE V7s (צילום: גאדג’טי)

שימוש במיכל המים מומלץ לעשות במי ברז קרים או במים חמימים מעט, אך לא במים רותחים. מים חמים מעט הוכיחו שניתן להסיר לכלוכים מעט קשים יותר.

אף שלא נתקלנו בבעיה בניקוי באמצעות המגב בשימוש בניקוי עם מיכל המים, אנו מודעים כי ישנם משתמשים בשואב ה-V7s שדיווחו על בעיות תנועה בעת השימוש בשואב במצב זה. נציין כי בעת שילוב המגב בחלקו התחתון של השואב, יש ללחוץ אותו בחלקו האחורי עד שייכנס למקומו היטב (שומעים קליק קטן). במידה שהמגב לא הוצמד היטב, עשויה להתגלות בעיית תנועה בשואב.

תפעול וניקוי

התפעול של שואב ה-ILIFE V7s פשוט למדי ומתבצע על-ידי הפעלה חד פעמית באמצעות כפתור הממוקם בגבו, ולאחר מכן, תתבצע הפעלת פעולת השאיבה באמצעות כפתור הממוקם בחלקו העליון או דרך השלט הרחוק.

כפתור הפעלה וכיבוי לשואב אבק רובוטי ILIFE V7s (צילום: גאדג'טי)
כפתור הפעלה וכיבוי לשואב אבק רובוטי ILIFE V7s (צילום: גאדג’טי)

השלט יאפשר לכם מספר מצבי פעולה, בהם הגדרת זמן תפעול קבוע לשואב לפי שעה ביום, כפתור “חזרה הבייתה”, כפתור “פעולה מעגלית”, שיגרום לשואב לנוע במעגל סביב נקודה הדורשת ניקיון כבד יותר, וכמובן, כפתור “ניקיון” ראשי שיפעיל או יפסיק את פעולתו מתי שתחפצו בכך.

שלט לשואב אבק רובוטי ILIFE V7s (צילום: גאדג'טי)
שלט לשואב אבק רובוטי ILIFE V7s (צילום: גאדג’טי)

ניקוי השואב גם הוא פשוט למדי. המיכל הגדול לאיסוף האבק כולל מכסה גדול הניתן לפתיחה לשם שפיכת מרבית הלכלוך ממנו, המסנן ניתן להסרה לשם ניקוי ואת האבק העודף ניתן לנקות בקלות ממיכל הפלסטיק עם מברשת הניקוי וגם מתחת לברז (לאחר שהסרתם את המסנן). לאחר ניקוי מיכל הפלסטיק תחת מים, מומלץ לתת זמן למיכל להתייבש, כדי שלא ידבק אליו אבק בניקוי הבא.

חלקים אחרים בשואב, כמו המברשת הראשית התחתונה, גם הם ניתנים להסרה לצורך ניקוי במידת הצורך. שליפתם פשוטה מאוד ואינה דורשת הפעלת כח.

שואב אבק רובוטי ILIFE V7s (צילום: גאדג'טי)
שואב אבק רובוטי ILIFE V7s (צילום: גאדג’טי)

זמן וטווח פעולה

שואב ה-ILIFE V7s לא מגיע עם תמיכה במחסומים וירטואלים כמו חלק מהשואבים הרובוטיים הקיימים בשוק. הוא נעזר אך ורק בחיישנים שונים העוזרים לו לגלות מכשולים שיעמדו מולו. הדבר אומר כי לא ניתן לתחום את שטח פעולת השואב בבית, מלבד הפעולה של סגירת דלתות או הצבת מחסומים פיזיים כבדים בפניו.

החדשות הטובות הן כי זמן הפעולה של השואב הוא לא קצר. השואב הצליח להגיע אל מעבר לשעתיים של עבודה לפני שביקש לחזור לתחנת העגינה לצורך טעינה מחדש. זמן הטעינה די ארוך ועומד על בין 5 ועד 5 וחצי שעות. זה לא מפריע אם אתם מפעילים את השואב בזמן שתהיו מחוץ לבית, אך אם נגמרה הסוללה בדיוק שבא לכם להעביר ניקוי על כל הבית, זמן הטעינה הארוך עשוי להעיק.

טווח הפעולה של השואב לא ממש מוגבל מאחר שהוא מסוגל לחזור ולטעון עצמו בתחנת העגינה כל עת בה הסוללה חלשה. ובכל זאת, מצאנו שבדירה בגודל של כ-150 מטרים מצליח השואב לכסות את כל הבית ללא צורך בטעינה חוזרת.

סיכום

שואב האבק ILIFE V7s מצליח להוכיח שלא צריך שם גדול כמו זה של iRobot כדי להצליח לבצע את פעולות הניקוי באופן קבוע ברחבי הבית. שילוב הניגוב באמצעות מים מוסיף רובד נוסף של ניקיון לבית ומתקבל בברכה, גם אם אחרי זמן מסוים מעט נמאס להחליף בין שני המיכלים לצורך ביצוע הפעולה הנוזלית.

שואב אבק רובוטי ILIFE V7s (צילום: גאדג'טי)
שואב אבק רובוטי ILIFE V7s (צילום: גאדג’טי)

השואב אינו מרעיש יתר על המידה ומסוגל להתמודד עם מספר סוגים שונים של משטחים, והחיישנים המשולבים בו מאפשרים לו לנוע בחופשיות ברחבי הבית גם ללא צורך בהצבת “חסמים וירטואלים”. חיי הסוללה שלו מאפשרים מעבר על כל חלקי הבית במרבית המקרים, ואפשרות החזרה הבייתה כאשר הסוללה חלשה תאפשר לו להשלים את הפעולה גם במקרים שלא.

מחירו הנמוך של שואב ה-ILIFE V7s הוא כנראה היתרון הגדול ביותר שלו. בעוד שואבי האבק השונים הקיימים בשוק מגיעים למחירים של אלפי שקלים, מצליח ה-V7s לבצע את העבודה גם במחיר הנמוך מאלף שקלים.

את שואב האבק תוכלו למצוא באתר Gearbest בדגם ה-Pro הכולל עדכונים במערכת הניקוי הנוזלי והתכנות של פעולות אוטומטיות באמצעות השלט. מחירו עומד על 177 דולרים + מחיר משלוח. לאחר תוספת של מע”מ ביבוא אישי של השואב לישראל, יגיע מחירו בשקלים לכ-740 שקלים.

לרכישת השואב VS7 Pro מאתר Gearbest – לחצו כאן

*מחירים בכתבה עודכנו ב-4 ביוני, 2018 על מנת לשקף שינויים בעלות המוצר והמשלוח המופיעים באתר Gearbest. כמו כן, עודכן הקישור עבור דגם מתקדם יותר של השואב (דגם Pro) בשל הודעה שהתקבלה מ-Gearbest על חוסרים במלאי הדגם הסטנדרטי. המחירים בכתבה נכונים לתאריך העדכון, אך עשויים להשתנות במהלך הזמן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים