האקרים ניצלו פירצה ב-FIFA כדי להרוויח מיליונים על חשבון EA

אין ספק שמשחקי הכדורגל מסדרת FIFA הם מבין המשחקים המצליחים והפופולארים ביותר בעולם. החל מפיפא 11, שיצא בסוף 2010, ניתן היה להרכיב במשחק “קבוצה אולטימטיבית”, FIFA Ultimate Team, המורכבת משחקנים שהשחקן רוכש בעזרת מטבעות פיפא מיוחדים.

את מטבעות הפיפא משיגים בסוף כל משחק – אך הכמות די מועטת, וכדי לרכוש את השחקנים הגדולים, כגון מסי או רונאלדו, יש צורך במאות אם לא אלפי שעות משחק. את מטבעות הפיפא ניתן גם לרכוש בכסף ישירות מ-EA, המפיצה של המשחק, אך לצד הדרך הרשמית לרכוש מטבעות שחקנים מצאו דרכים להשיג מטבעות בשיטות אחרות.

ראשית כל, שוק שחור של מטבעות פיפא הוא דבר שהופיע באופן מיידי כמעט – אנשים משחקים במשחק, משיגים מטבעות, ומוכרים אותם לשחקנים אחרים במחירים נמוכים מאלה ש-EA דורשת. מבחינת EA מדובר בעבירה על תנאי השימוש, והחברה חוסמת משתמשים שנתפסים בפעילות הזאת, אך לא יותר מזה.

מטבעות פיפא - שווים כסף אמיתי
מטבעות פיפא – שווים כסף אמיתי

ארבעה אמריקאים צעירים, בני 24 כולם, החליטו לנצל את המערכת. אנתו’ני קלארק (Anthony Clark) מקליפורניה, ניק קסטלוצ’י (Nick Castellucci) מניו ג’רזי, ריקי מילר (Ricky Miller) מטקסס ואיטון זביר (Eaton Zveare) מוירג’יניה יצרו תוכנה שגרמה למשחק לרשום כניסה של כמה אלפי משחקים בשניה, מה שזיכה את ארבעת החברים בכמות בלתי נתפסת של מטבעות פיפא, אותם הם מכרו לסוחרים באירופה וסין תמורת מעל 16 מיליון דולר.

הסכום הנכבד והפעילות הגדולה בחשבונם משכו לא רק את תשומת הלב של EA, אלא אף של ה-FBI. השחקנים נתפסו, וקלארק נשפט והורשע בעוון הונאה. גזר דינו יוכרז ב-27 בפברואר 2017. שלושת שותפיו לפשע כבר הודו באשמה, ומחכים למשפט. למרות סכומי הכסף שהצליחו לשלשל לכיסם, בסופו של דבר הארבעה הבקיעו גול עצמי.

אין זה המקרה הראשון בו מטבעות פיפא מככבים בפלילים – עוד בספטמבר נשפט יוטיובר בריטי על כך שקידם הימורים עם מטבעות פיפא בעמוד היוטיוב שלו, אליו רשומים 1.3 מיליון גולשים, ביניהם לא מעט ילדים. הוא ושותף נוסף לדבר עבירה טענו לחפות מאשמה, ומשפטם ימשיך ב-6 בפברואר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים