חברת AMD מכריזה על Ryzen: המותג החדש של מעבדי ה-Zen

ארכיטקטורת Zen החדשה והמבטיחה מבית AMD תכונה מעתה Ryzen, כחלק מהכנת השטח המיתוגית לקראת ההשקה הגדולה המתקרבת ובאה. הארכיטקטורה החדשה מסתמנת כצעד ענק קדימה של היצרנית, צעד שעשוי להפוך אותה ליריבה אמיתית של המתחרה אינטל לאחר ששנים רבות חיה בצלה.

הארכיטקטורה החדשה תבוסס על תהליך ייצור בגודל 14 ננו-מטר, ותציע מגוון שיפורי ביצועים בכל התחומים. השיפור העיקרי הוא עליה של 40% במספר הפעולות המחושבות בכל מחזור עיבוד (IPC), מה שיאפשר למעבד להציע ביצועים גבוהים גם במהירויות שעון סבירות – כך יצרוך פחות חשמל ויפלוט פחות חום (תחום אחד בו ידועה AMD לשמצה).

המעבדים הראשונים בסדרה יהיו המעבדים העוצמתיים למחשבים מסדרת Summit Ridge, אשר יושקו ברבעון הראשון של השנה הבאה. מדובר בצורת השקה הפוכה לזו של אינטל, אשר נוהגת להשיק תחילה את המעבדים החלשים ביותר למחשבים ניידים, אחר כך את המעבדים הרגילים למחשבים נייחים ורק לבסוף את הסדרת העוצמתית.

המעבדים החדשים שיושקו יציעו 8 ליבות ולהן 16 נימי עיבוד, בצורת עיבוד דומה לשל טכנולוגיית ה-HyperThreading מבית אינטל. הליבות יתקתקו בקצב שעון בסיסי של 3.4 גיגה-הרץ, נמוך משמעותית בהשוואה למעבדי העבר של AMD – אך קצב ה-IPC המשופר יבטיח שמירה על ביצועים גבוהים. פליטת החום של המעבדים החדשים תעמוד על 100W בלבד, כמות זעומה בהשוואה לתנורים שהורגלנו אליהם במעבדי העבר של AMD.

מעבד AMD Ryzen

המעבדים החדשים יעשו שימוש בתושבת מסוג AM4 וישולבו בהם 20 מגה-בייט של זיכרון מטמון מסוג L3. הם יציעו טכנולוגיות מתקדמות לשיפור הביצועים ומיטב ניצול החשמל, דוגמת Precision Boost לכיוונון מדוייק של תדר השעון האופטימלי ו-Pure Power שתנטר מדדים דוגמת מתח וטמפרטורה ותייעל את הזנת החשמל למעבד. במעבד תשולב גם טכנולוגיית Extended Frequency Range שתבצע למעבד המהרה (Overclock) אוטומטית במידה והמשתמש התקין מערכת קירור עוצמתית.

האם הארכיטקטורה החדשה והמתקדמת וקפיצה של שני דורות בתהליך הייצור מסמנות כי סוף סוף הגיע זמנה של AMD לתהילה? שתפו אותנו את דעתכם בתגובות!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים