AMD מכריזה על FreeSync 2: הדור הבא לטכנולוגיית הסינכרון

| יום חמישי, 5 בינואר 2017, 16:59 | מחשבים

יצרנית כרטיסי המסך והמעבדים AMD הכריזה על FreeSync 2, דור ההמשך לטכנולוגיית סנכרון המסכים שלה. הדור החדש משפר את התמיכה בסנכרון קצב הרענון ומוסיף תמיכה בפיצ'ר חדש: טווח דינמי גבוה (HDR)

בשוק קיימות כרגע שתי טכנולוגיות לסנכרון קצב הרענון של המסך: G-Sync ו-FreeSync. החלוצה מביניהן היא הראשונה, אשר הגיעה לשוק בשנת 2013 ומבוססת על טכנולוגיה שפיתחה החברה הירוקה NVIDIA. היא מאלצת מסכים תומכים להכיל מערכת סנכרון מבית NVIDIA עם אפשרויות חיבור מצומצמות ועלות גבוהה ליצרניות. מגבלה זו הובילה את AMD להשיק שנתיים לאחר מכן את FreeSync, הטכנולוגיה המתחרה שלה אשר פועלת באמצעות ניצול יכולות מוטמעות בתקן DisplayPort ואינה מאלצת את היצרניות להחליף את כרטיס העיבוד בכרטיס מתוצרתה.

שתי הטכנולוגיות מאפשרות למסך לסנכרן את קצב הרענון שלו עם קצב ייצור הפריימים של כרטיס המסך. במקרה והכרטיס מתקשה להוציא פריימים בקצב הרענון המרבי של המסך ואין סנכרון ביניהם, המסך עלול להיות באמצע רענון פריים תוך כדי החלפת הפריים בכרטיס המסך. במצב זה נוצרות קריעות ומריחות, אשר ניתן למנוע באמצעות סנכרון קצב הרענון של המסך עם קצב ייצור הפריימים בכרטיס.

FreeSync 2 תומכת ב-HDR

גולת הכותרת של הדור החדש היא תמיכה בטווח דינמי גבוה (HDR). מדובר בתחום בעל תמיכה מועטה עד לא קיימת במערכת ההפעלה ווינדוס (המשמשת כמעט את כל הגיימרים), לכן בחרה AMD לקחת את המושכות לידיה. במסכי HDR כיום נאלצות להתקיים שתי המרות מרחבי צבעים: אחת מהן מתרחשת בכרטיס ממרחב הצבעים של המשחק אל פרוטוקול התעבורה (DisplayPort, HDMI) והשנייה מתרחשת במסך ממרחב הצבעים של פרוטוקול התעבורה אל מרחב הצבעים של המסך.

מסכים רבים אינם מצוידים במעבדים רבי עוצמה, מה שהופך את המרת הצבעים השניה לעיכוב בתהליך המגביר באופן משמעותי את זמני התגובה ופוגם בחווית המשחק. FreeSync 2 פותרת את הבעיה באמצעות ביצוע המרה אחת בלבד, המתבצעת בכרטיס המסך העוצמתי. הכרטיס ממיר את מרחב הצבעים של המשחק היישר אל מרחב הצבעים של המסך. המסך מציג את האות ישירות ללא המרות מסובכות ובכך מופחתת משמעותית ההשהייה.

AMD FreeSync 2

על מנת שהטכנולוגיה תעבוד, דרושה תמיכה גם מצד המשחק וגם מצד המסך, כך שסביר להניח שיעברו עוד כמה שנים עד שמרבית הצרכנים יזכו להנות מיכולת ה-HDR החדשה. מערכות שיתמכו בפיצ'ר ה-HDR יחליפו בקלות בין מצב HDR במשחקים תומכים לבין מצב צבע רגיל לתמיכה מלאה במערכת החלונות הרגילה של ווינדוס.

נוסף על יכולת ה-HDR החדשה, הקשיחה AMD את הדרישות לתמיכה ב-FreeSync על מנת להבטיח שכל כל מסכי ה-FreeSync 2 יציעו חווית משחק חסרת פשרות וכי התמיכה בטכנולוגיה תהווה ערובה לטיבו של המסך.

מסכים תומכי FreeSync 2 יאלצו לתמוך בפיצוי קצב רענון נמוך (Low Framerate Compensation), אשר דורש מן המסך לתמוך בקצב רענון מקסימלי גדול פי 2.5 מן הקצב המינימלי. זאת על מנת להבטיח את יעילות הטכנולוגיה בטווח קצבי רענון רחב, גם בסצנות קשות לרינדור בעלות קצב רענון נמוך. בנוסף, מסכי FreeSync 2 יאלצו לתמוך בהשהיית רענון בסיסית נמוכה למדי שטרם פורסמה.

בשל הטכנולוגיה המתקדמת והיקרה אשר דורשת FreeSync 2, היא צפויה להגיע אל השוק כתוספת לדור ה-FreeSync המקורי. מסכי גיימינג מתקדמים יתמכו ב-FreeSync 2 בעוד שאפשרויות תקציביות יותר ימשיכו לתמוך בדור הראשון בלבד. הטכנולוגיה החדשה צפוייה לעשות דרכה אל השוק במגוון מסכים בחודשים הקרובים.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות