אינטל חושפת את ה-Compute Card

Intel Compute Card

בעבר הרחוק, מחשבים פעלו באמצעות כרטיסי חישוב מנוקבים אשר קודדו פעולות שונות. היום, הכרטיסים הופכים למחשבים עצמם. הכירו את ה-Compute Card, כרטיס העיבוד החדש של אינטל.

הכרטיס החדש מתפאר בעובי של 5 מ”מ בלבד. הוא אמנם לא דק יותר מכרטיס אשראי (שעוביו 0.76 מ”מ) אך הוא דק יותר מכל מוצר טכנולוגי מתקדם שהכרנו עד כה, כולל כונן ה-SEVEN הדקיק של Seagate – וכאן מדובר במחשב שלם. הדקיקות העילאית מעידה על הישגיה המרשימים של אינטל ועל התקדמות הטכנולוגיה הבלתי-נתפסת לאורך השנים.

אף שמדובר בכרטיס קטנטן, תקבלו כאן מחשב לכל דבר ועניין. משולב בו מעבד מלא בעל יכולות של מחשב אמיתי, עם מעבד Intel Core מדור Kaby Lake העדכני בגרסה החזקה ביותר. מידע אודות כמות זיכרון הפעולה (RAM) ונפח האחסון טרם פורסם, אך סביר להניח שלא ניתן לצפות לכמות זיכרון אסטרונומית בשל מימדיו הזעומים של המכשיר – 93.5 מילי-מטרים לאורך ו-55 מילי-מטרים לרוחב, גדול יותר רק במעט מכרטיס אשראי (פחות מ-9 מילי-מטרים באורך ורק מעט יותר ממילי-מטר ברוחב).

Intel Compute Card
Intel Compute Card

בקטגוריית החיבורים ישלוט כמובן חיבור ה-USB-C הרב תכליתי, שבאמצעות מצב החלפה (Alternate Mode) מסוגל לשרת מגוון רחב של חיבורים שונים ללא צורך במתאמים אקטיביים יקרים. חיבור ה-USB-C הבודד ב-Compute Card יתמוך בחיבורי HDMI, USB, DisplayPort ואפילו PCI-Express לחיבור כרטיסי מסך (אם כי קצב התעבורה של האחרון ברשימה יהיה נמוך למדי).

אינטל פועלת כבר עכשיו בשיתוף עם יצרניות דוגמת Dell, HP, Lenovo ו-Sharp לפיתוח מכשירים אשר יניבו תועלת מכרטיס החישוב החדש. פרטים נוספים אודות הכרטיס דוגמת מפרט מלא ותמחור יחשפו ברבעון השני של השנה בעוד שההשקה המתוכננת תתרחש במחצית השנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים