Samsung SDI מכריזה על סוללת רכבים עם טווח אדיר וטעינה מהירה

נציגת סמסונג מציגה את סוללות הרכב החדשות תמונה: Samsung SDI

חטיבת הסוללות של סמסונג, העונה לשם Samsung SDI, הכריזה על סוללת רכבים חדשה עם טווח ארוך במיוחד וטעינה מהירה. הסוללה החדשה תספק לרכבים אשר יטמיעו אותה טווח נסיעה פורץ דרך (פשוטו כמשמעו) של עד 600 קילומטרים. הרכבים החשמליים המתקדמים ביותר כיום מציעים טווח נסיעה של כ-400 עד 450 קילומטרים, כך שטווח משופר של 600 קילומטרים עשוי להוות מהפכה של ממש ולספק למכוניות חשמליות טווח הנסיעה העולה על אלה של מקבילותיהן המונעות בעזרת דלק.

נוסף על הטווח המשופר, הסוללות החדשות תומכות בטעינה מהירה במיוחד. תוך 20 דקות בלבד של טעינה, ניתן לטעון את הסוללה עד ל-80 אחוז מקיבולתה וכך להרוויח את טווח הנסיעה ב-500 קילומטרים נוספים. נוסף על הטווח המצומצם, משך הטעינה מהווה מכשול עיקרי נוסף של מכוניות חשמליות, שכן הן דורשות תכנון מראש של טעינה רבת שעות לעומת תדלוק האורך דקות ספורות בלבד במכוניות מסורתיות.

טעינה כה מהירה של מכונית חשמלית עשוייה להרים את המחסום האחרון העומד בפני השתלטות החשמליות על שוק הרכב. אילו בעלי רכבים יוכלו להטעין טווח נסיעה מכובד ברכבם תוך דקות ספורות של שתיית קפה וקריאת עיתון בתחנה במקום שעות ארוכות של המתנה, רוכשים רבים יותר עשויים להתפתות לרכוש רכב חשמלי ולהנות משמירה על הסביבה ומעלויות תפעול נמוכות יותר.

תחנות ה-Supercharger המהירות של Tesla הן אחת הסיבות העיקריות להצלחתה הרבה של יצרנית הרכב השאפתנית. הן נחשבות כיום למובילות בתחום שכן הן טוענות מחצית מסוללת הרכב תוך 20 דקות בלבד, פי 16 יותר מהר מטכנולוגיות טעינה נפוצות אחרות. הטכנולוגיה של סמסונג מתעלה על זו של טסלה ועשוייה לחולל מהפכה אילו תגיע אל השוק.

לוגו samsung-sd

הסוללות החדשות של סמסונג עושות שימוש במודולים גדולים יותר בעלי 24 תאים ו-6-8 קילווואט-שעה של טעינה, בהשוואה למחצית מן התאים ו-2-3 קילווואט-שעה של טעינה בתאים רגילים. המודולים המוגדלים יציעו בטיחות משופרת עם עיצוב אלקטרו-מכני מתקדם. הסוללות החדשות של סמסונג מציעות משקל מופחת והפחתה של 10 אחוז בכמות הרכיבים, מה שעשוי להוריד את עלויות הייצור ולהגדיל את טווח הנסיעה של הרכבים.

נוסף על הסוללות המיועדות לרכבים חשמליים, הכריזה סמסונג גם על סוללות במתח 48 וולט המיועדות לרכבים חצי היברידיים (Mild hybrids). רכבים אלו אינם מציעים מערכת היברידית מלאה המסוגלת להניע את הרכב קדימה, אלא מחליפים את המתנע (“סטארטר”) במנוע מוגדל המספק דחיפה בתחילת הנסיעה ומסייע בהפחתת צריכת הדלק בזמן זה (הנחשב לבזבזני ביותר). המנוע המוגדל מסוגל גם לאגור מחדש בסוללות את האנרגיה הקינטית של הרכב בשעת בלימה (Regenerative Braking).

ברכבים חצי היברידיים משולב גם מגדש-על (Supercharger) חשמלי הדוחס את האוויר הנכנס לצילינדרים ובכך משפר עוד יותר את צריכת הדלק בכך שהוא מאפשר לרכב להסתפק במנוע קטן יותר המקבל תוספת ביצועים בשעת הצורך (בדומה למנועים המוגדשים בהם נוהג להשתמש קונצרן Volkswagen). רכבים היברידיים למחצה מספקים את מרבית היתרונות של רכבים היברידיים במחיר נמוך משמעותית (בשל השימוש במנוע ובסוללה מוקטנים) ועשויים להוות שלב ביניים במעבר לרכבים חשמליים והצלת כדור הארץ.

בשלב זה לא ברור מתי הסוללות החדשות ייכנסו לייצור ויוטמעו בשלל הרכבים החשמליים של העתיד. הדבר היחיד שבטוח הוא ששלל היצרניות השונות משקיעות את מירב מאמציהן בפיתוח טכנולוגיות עבור רכבים חשמליים, לכן אנו צפויים לחזות בשיפורים מרחיקי לכת בתחום זה בשנים הקרובות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים