Kia מכריזה על ה-Stinger GT: פולשת לאירופה

Stinger GT (תמונה: Kia) Stinger GT (תמונה: Kia)

עולה כמו קוריאנית, נוסעת כמו גרמנית: יצרנית המכוניות הקוריאנית Kia הכריזה על ה-Stinger GT – המכונית הספורטיבית הראשונה של החברה, שאמורה להכניס אותה למגרש של הגדולות ולהוכיח שעוצמה ויוקרה מגיעים גם מקוריאה.

כשאתם חושבים על מכונית יוקרה ספורטיבית, סביר להניח שעולה במוחכם תמונה של מכונית גרמנית יוקרתית ומהונדסת היטב. Audi S, BMW M ו-VW GTI – נדמה כי הגרמנים השתלטו על תחום המכוניות החזקות שמסוגלות לעקוף את כולם ביציאה מהרמזור אבל גם להביא הביתה את הקניות מהסופר.

אין זה פלא שבתרבות ה-GT שולטת תעשיית הרכב המשגשגת בגרמניה – קטגוריית ה-GT עצמה (מאיטלקית gran turismo, “הטיול הגדול”) נוצרה באירופה, במהלך שנות ה-20 של המאה הקודמת. בקטגוריה תמצאו מכוניות נוחות עם מנוע גדול ועוצמתי שנועדו לאפשר מסעות תרבות ארוכים ורגועים ברחבי אירופה הקלאסית.

כפי שכבר הבנתם, תרבות ה-GT צמחה והתעצבה באירופה, לכן ליצרניות משווקים אחרים יהיה קשה מאוד להתחרות ביצרניות המקומיות שחיות ונושמות את השוק. גם קיה הגיעה למסקנה הזאת, והחליטה שכדי לנצח במגרש של הגרמניות היא צריכה לשחק בדיוק כמוהן – ה-Stinger עוצבה בידי צוות מעצבים בפרנקפורט ורכשה את אופייה על מסלול המירוצים המפורסם נורבורגרינג (Nürburgring, על שם העיירה הגרמנית Nürburg הממוקמת לצידו).

Stinger GT (תמונה: Kia)
Stinger GT (תמונה: Kia)

מתחת למכסה המנוע של ה-Stinger תמצאו מנוע בניחוח גרמני, הנבנה על טהרת ההגדשה (“טורבו”). קיימת בחירה בין מנוע מוגדש בעל ארבעה צילינדרים בנפח שני ליטרים או מנוע עם הגדשה כפולה בעל שישה צילינדרים. הקטן מביניהם מפיק 255 כוח סוס ב-6,200 סל”ד ומומנט של 35.2 קג”מ (קילוגרם-מטר) בין 1,400 ל-4,000 סיבובים לדקה (בזכות השימוש במגדש טורבו, המאפשר מומנט גבוה גם בסל”דים נמוכים).

המנוע החזק יותר מתהדר בשש בוכנות המסודרות במערך V6 בנפח כולל של 3.3 ליטר. למנוע זוג מגדשים (Twin-turbo) ו-365 כ”ס כאשר הוא פועל במרץ ב-6,000 סיבובים לדקה. המומנט המירבי הוא 50.9 קג”מ והוא מופק בין 1,300 ל-4,000 סיבובי מנוע בדקה. המנוע העוצמתי חורך את האספלט ומגיע ל-100 קמ”ש תוך 5.1 שניות, עם מהירות מירבית של 268 קילו-מטרים לשעה.

 

Stinger GT (תמונה: Kia)
Stinger GT (תמונה: Kia)

המנוע משודך אל תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית “מסורתית” בעלת שמונה הילוכים. ברשותה של Kia גם תיבה אוטומטית כפולת מצמדים (DCT), המשולבת בפלטפורמה ההיברידית של Kia ו-Hyundai המשרתת את רכבי Hyundai Ioniq ו-Kia Niro החדשים.

לתיבת ה-DCT ניחוח אירופאי בהרבה משל התיבה הפלנטרית, זאת הודות לתיבת ה-DSG הידועה לשמצה מבית VW – תיבה כפולת מצמדים המוטמעת במרבית הרכבים מבית קונצרן VW (המורכב מיצרניות דוגמת Audi, SEAT, Škoda) ונחשבת כעקב אכילס של הקונצרן בשל אמינותה נמוכה וטיפוליה היקרים.

קיה בחרה ככל הנראה לעשות שימוש בתיבה אוטומטית כיוון שזו תוכל לטפל במומנט הגבוה של המנוע כהלכה (בחירה דומה עשתה Audi ברכב ה-S4 בו שולבה תיבה דומה). למרבה הצער, ה-Stinger לא תוצע משודכת לתיבה ידנית. נתח השוק של התיבות הידניות אמנם מצטצמם משנה לשנה, אך היינו מצפים לקבל את חווית הנהיגה המלאה במכונית ספורטיבית שכזו.

מבט מבפנים: Stinger GT (תמונה: Kia)
מבט מבפנים: Stinger GT (תמונה: Kia)

הנעת הרכב מתבצעת כמובן דרך הגלגלים האחוריים, המחוברים אל דיפרנציאל מוגבל החלקה ואל מערכת חלוקת מומנט (Torque Vectoring) אשר יספקו לרכב אחיזה יציבה ויכולת האצה בזמן פנייה. ל-Stinger חישוקי סגסוגת (כמובן) בגודל 19 אינץ’, מאחוריהם מבצבצים בלמי Brembo איכותיים ועמידים. ברכב תוטמענה מגוון מערכות בטיחות מתקדמות, דוגמת מערכת לשמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטומטית. ומערכת לזיהוי עייפות נהג.

האם קיה מסוגלת להיכנס למגרש של הגדולים? האם תצליח להפוך את המותג שנחשב למוזל ומשתלם לסמל שרכבי ספורט יוכלו לענוד בגאווה? זו שאלה שרק הזמן יוכל לענות עלייה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים