הוכרז: Asus Tinkerboard – מתחרה שרירי ל-Raspberry Pi

ASUS Tinkerboard ASUS Tinkerboard

יצרנית המחשבים הטיוואנית Asus הכריזה על ה-Tinkerboard – לוח פיתוח עוצמתי שנועד להתחרות במלך הקטגוריה, ה-Raspberry Pi.

הלוח החדש נועד לפיתוח של פרוייקטים אישיים (DIY) בידי יוצרנים (Makers, אנשים המפתחים פתרונות טכנולוגייים בעצמם לשימוש אישי). בדומה ל-Raspberry Pi, מדובר במעגל מודפס חשוף (ללא אריזה) המסוגל לתקשר עם מגוון מכשירים חיצוניים  בעזרת שלל חיבורים, וגם כאן תקבלו פינים לשימוש כללי (GPIO) שאפשר לתכנת בקלות לשליטה על מכשירים חשמליים “טיפשים” דוגמת שער חנייה, מיקרוגל ועוד.

ל-Tinkerboard מעבד חסכוני מסוג RK3288 המיוצר בידי Rockchip. הוא מקורר פסיבית, כך שהוא מאפשר ללוח להישאר חרישי, קל וחסכוני בחשמל. בתוך המעבד, פועמת ארבע ליבות A17 עוצמתיות למדי שתוכננו בידי ARM ופועמות בתדר 1.8 גיגה-הרץ. המעבד מגיע היישר מעולם המדיה-סנטר, שם הוא נחשב לאחד החזקים בקטגוריה, כך שהוא יוכל להריץ בקלות תוכנות מדיה תובעניות דוגמת Kodi בנוסף לשימושו כלוח פיתוח.

לצד המעבד תקבלו 2 גיגה-בייט של זיכרון LPDDR3 דו ערוצי. מערך החיבורים המתקדמים מכובד למדי וכולל חיבור אינטרנט קווי (Ethernet) במהירות Gigabit, חיבור HDMI 2.0 למסכים (תקן מתקדם שטרם הגיע לכלל השוק), ארבעה חיבורי USB 3.0, וחיבורי DSI ו-CSI סיריאלים המסוגלים להתחבר אל מסכים ומצלמות. על ה-Tinkerboard הוצבו 28 פינים לשימוש כללי (GPIO).

ASUS Tinkerboard
ASUS Tinkerboard

בגזרת הקישוריות תמצאו חיבורי Wi-Fi בתקן 802.11n ו-Bluetooth 4.0. בדומה לשאר המתחרים בקטגוריה, גם ל-Tinkerboard קורא כרטיסי microSD המשמש לאחסון מערכת ההפעלה, עם תמיכה בתקן UHS-I. לוח הפיתוח מוזן דרך חיבור microUSB בידי ספק חמישה וולט בזרם שני אמפר (זהה למטען סמארטפון סטנדרטי). עמוד המכירה באתר של הקמעונאית Farnell מציין כי ה-Tinkerboard תומך בהפצת הלינוקס Debian OS, עלייה ניתן להתקין Kodi.

ה-Tinkerboard החדש נמכר כעת דרך אתר CPC של Farnell בעבור 55 פאונד (כ-260 שקלים), ותוכלו לרכוש אותו בלחיצה על הקישור הבא. שימו לב כי אתר CPC מספק משלוחים רק בתוך גבולות הממלכה המאוחדת (בריטניה), וכי נכון לרגע זה לוח הפיתוח אזל מן המלאי. בעתיד הקרוב ה-Tinkerboard עשוי להגיע גם אל אתר element14 (המוחזק גם הוא בידי Farnell) וכך נוכל גם אנחנו להנות מהיצירה הקטנה של Asus.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים