מיקרוסופט רוכשת את סקייפ תמורת 8.5 מליארד דולר

נראה שהחבר’ה במיקרוספט לוחצים חזק על הגז ועושים צעדים גדולים כדי לחזור להיות שוב בקדמת עולם הטכנולוגיה. אם רק הבוקר יידענו אתכם על כוונת מיקרוספוט לקיים אירוע ב-24 במאי, בו תציג שינויים רבים שנעשו במערכת ההפעלה Windows Phone 7, בשעות שלאחר מכן הסתבר כי מיקרוסופט עשתה מהלך חשוב לא פחות כאשר הודיעה כי היא רוכשת את סקייפ.

העסקה נחתמה אתמול בלילה, אך המחיר סוכם כבר ב-18 באפריל. ענקית התוכנה מיקרוסופט הודיעה כי היא רוכשת את ענקית התקשורת האינטרנטית במחיר של 8.5 מיליארד דולר. כמו כן, הודגש בעת ההכרזה על ההסכם כי קונסולת ה-Xbox ותוסף המצלמה שכבש את העולם, Kinect, יהיו הנהנים העיקריים מפירותיו של ההסכם. עוד נמסר כי פרמטר חשוב מאוד ברכישה הזאת היה השאיפה מצד מיקרוסופט להטמיע באופן משמעותי את שירותיה של סקייפ הן במשחקים והן בהיבטים סלולריים במערכת ההפעלה Windows Phone. מיקרוסופט הודיעה כי  משתמשיה הנוכחיים של סקייפ לא יושפעו מהעסקה, וסטיב באלמר אף ציין כי “סקייפ תמשיך להתקדם ולתמוך במשתמשים בשירותי החברה גם בפלטפורמות שלא קשורות למיקרוסופט”.

סקייפ נמכרה לראשונה בשנת 2005 ל-eBay במחיר מציאה של 2.5 מליארד דולר. לאחר מכן מכרה eBay את מרביתה לחברת Silver Lake בשנת 2009 במחיר כולל של 2.75 מליארד דולר. כעת מוכנה מיקרוספוט לשלש את ההצעות הקודמות ולהציע לסקייפ בית קבוע לצמוח ולהתפתח ממנו. בעקבות ההסכם שנחתם מיקרוסופט מקימה מחלקת סקייפ חדשה על מנת לאפשר את מימוש העסקה והטמעתה של סקייפ בשירותיה של מיקרוסופט. מנכ”ל סקייפ, טוני בטס, עתיד להיות הנשיא של אותה מחלקה, ויהיה כעת כפוף ישירות לסטיב באלמר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים