PowerVR מכריזה על Furian – הדור הבא של הגרפיקה באייפון

אף על פי שהליבות הראשיות במערכות ה-iDevice של Apple מבוססות על ארכיטקטורה מבית ARM, המעבד הגרפי מבוסס על ארכיטקטורה מבית PowerVR. כעת מכריזה PowerVR על Furian, ארכיטקטורה חדשה ומתקדמת שככל הנראה תפעם בתוך מערך העיבוד של האייפון הבא.

הארכיטקטורה החדשה ממשיכה את דרכה של Rogue, הארכיטקטורה הקודמת שהושקה אי שם בשנת 2010, ומשמשת את Apple לתכנון מעבדים גרפיים עד עצם היום הזה. Furian מתהדרת בביצועי עיבוד גבוהים ב-35 אחוזים בהשוואה לדור הקודם, ושיפור של 70 עד 90 אחוזים בביצועי הגיימינג.

Furian מסוגלת גם לפעול במצב מואץ תחת עומס כבד למשך פרק זמן ארוך יותר משל Rogue. הארכיטקטורה החדשה תוכננה לתמוך לא רק בסמארטפונים וטאבלטים, אלא גם במחשבים נייחים ואפילו במשקפי מציאות מדומה – הדורשים לעיתים קרובות עוצמת עיבוד גדולה לצורך הסביבה המורכבת שהם מרנדרים.

הארכיטקטורה החדשה תוכננה לתמוך גם בלמידה עמוקה (Deep Learning), תחום במדעי המחשב המניב רבות משימוש במעבדים גרפים הודות לסוג החישובים שהוא דורש. Furian מתוכננת לעבודה במערכים גדולים של עד 60 אשכולות עיבוד – כמות גדולה פי חמישה בהשוואה לדור הקודם.

אייפון 7 (צילום: גאדג'טי)
אייפון 7 (צילום: גאדג’טי)

בזוג האייפונים הנוכחי (ה-iPhone 7 וה-iPhone 7 Plus) מוטמע מעבד גרפי מסוג PowerVR GT7600, המבוסס כמובן על ארכיטקטורת Rogue המיושנת. הוא מציע שש ליבות הפועמות בתדר מירבי של 900 מגה-הרץ. האייפון הבא צפוי להציע מעבד המבוסס על ארכיטקטורת Furian החדשה, עם יותר ליבות הפועמות בתדר גבוה יותר ומציגות ביצועים גבוהים יותר.

הארכיטקטורה החדשה צפוייה להגיע לשוק בחודשים הקרובים כשהיא מוטמעת במגוון מכשירים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים