AMD מכריזה על ה-Radeon Pro Duo בגרסת Polaris

כרטיס מסך Pro Duo Polaris (תמונה: AMD) כרטיס מסך Pro Duo Polaris (תמונה: AMD)

על אף שדור כרטיסי Polaris אינו מכוונן לשוק הגבוה, AMD לא התאפקה והשיקה כרטיס כפול-שבבים המיועד עבור השוק המקצועי – הכירו את ה-Radeon Pro Duo גרסת Polaris, המשלב שתי ליבות Polaris 10 בעוצמה מלאה לביצועי גרפיקה מירביים.

הכרטיס החדש מכוון פחות לגיימינג ויותר לעורכים גרפיים מקצועיים, הזקוקים לעוצמה גבוהה של עיבוד גרפי. עריכה גרפית דורשת גם כמות זיכרון פעולה גדולה, לכן שילבה AMD בכרטיס לא פחות מ-16 גיגה-בייט של זיכרון VRAM מסוג GDDR5 – טכנולוגיה מתקדמת פחות מ-HBM הקומפקטית והחסכונית שהוטמעה בדור הקודם, אך בנפח גדול משמעותית.

בהשוואה לליבת Fiji השמנה והעוצמתית, Polaris מציע מבנה צנום בהרבה, מה שמוביל באופן מעט אבסורדי לביצועים נמוכים משל הדור הקודם – 11.45 טרה-פלופ לעומת 16.38 בדור הקודם. עם זאת, כיוון שהכרטיס החדש מיוצר בתהליך קטן בהרבה משל קודמו (14 מול 28 ננו-מטר) צריכת החשמל צללה מ-350 וואט ל-250 וואט בלבד, מה שמאפשר לכרטיס להסתפק במאוורר מפוח המוציא אוויר מגב הכרטיס.

כרטיס מסך מסדרת Fury זללנית החשמל, שדרשה קירור נוזלי
כרטיס מסך מסדרת Fury זללנית החשמל, שדרשה קירור נוזלי

הכרטיס החדש פועם בקצב של 1,243 מגה-הרץ ומציע בסך הכל 4,608 ליבות עיבוד, 288 יחידות טקסטורה ו-64 יחידות רנדור (בשני הכרטיסים גם יחד). רוחב הפס הכולל של החיבור לזיכרון עומד על 512 ביט. בגזרת החיבורים תמצאו תמיכה בתקנים עדכניים, דוגמת HDMI 2.0b ו-DisplayPort 1.4, שיפור ניכר על פני חיבורי ה-HDMI 1.4b וה-DisplayPort 1.2 בדור הקודם שלא תמכו ברזולוציות גבוהות בקצבי רענון מספקים.

הכרטיס החדש יוצע לרכישה בעבור 999 דולר (כ-3,620 שקלים חדשים), 500 דולרים פחות מקודמו, ככל הנראה בשל הביצועים הבינוניים. ארכיטקטורת Vega החדשה צפויה להגיע בהמשך השנה ולשנות את כללי המשחק, אך לבינתיים נאלץ להסתפק ב-Pro Duo.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים