גאדג’טי מסקר: הצצה ראשונה ל- Nokia N8, מכשיר הדגל הראשון עם Symbian^3

המכשיר המדובר ביותר מפינלנד בחצי-העשור האחרון, Nokia N8, הגיע בשבוע שעבר לארץ לשם הדגמה, כשלושה שבועות לפני ההכרזה הרשמית הסופית על מועדי השקתו ברחבי העולם (לא כולל ישראל), שצפויה להתרחש בכנס Nokia World שייערך בלונדון עוד שבועיים.

הצצה ראשונה בוידאו:

מדובר במכשיר המולטימדיה האמתי הראשון של נוקיה, אחרי כמה מכשירים בקו ה-Comes With Music שהתרכזו במוסיקה אך קיפחו את כל השאר. לכן, הפעם ציידה אותו נוקיה בכל העזרים החדישים ביותר, כולל מעבד ARM 11 במהירות 667MHz, זיכרון ROM בנפח 512MB, יכולות צילום וידאו HD, יציאת HDMI להצגת תוכן בטלוויזיות HDTV ועוד. במהלך המצגת והבדיקה אכן עמד המכשיר בכבוד במטלות מולטימדיה, ועבד באופן מהיר וחלק עם סרטונים, משחקים וצילום. על המסך בן 3.5 האינצ’ים זה נראה מעולה, אבל בהקרנה על קיר שלם באמצעות חיבור ה-HDMI זה נראה מדהים עוד יותר, כאשר הטריילר הארוך-מאוד לסרט Tron וקליפ ההדגמה של Dolby העניקו חווייה שלא נופלת במאום מזו של בית קולנוע.

מערכת ההפעלה החדשה סימביאן 3, גם אם היא בסך הכל הדבקת פער של נוקיה מול אנדרואיד, מרשימה למדי, עם מעברים גרפיים חלקים, תפריטים נוחים והגיוניים שלא דורשים עוד לחיצות כפולות כמו בגרסאות קודמות של סימביאן והרגשה כללית של מערכת הפעלה בשלה יותר (אם כי עדיין לא לגמרי בוגרת) לשוק הסמארטפונים המודרני.

מולטי-טאסקינג הוא שם המשחק – אם אצל המתחרים נוספו יכולות ריבוי המשימות בשלבים מאוחרים, הרי שאצל נוקיה היא היתה קיימת מאז ומעולם, והממשק הגרפי החדש שנועד לפשט את השימוש ביכולת זו בולט בשטח בעיקר עקב דמיונו הרב לממשקים מקבילים במערכות הפעלה ממוחשבות. אחד מהצדדים במערכת ההפעלה שהטריד מעט את חובבי נוקיה הוא האפליקציות – לסימביאן לא חסרות כאלה, אך בעידן של ממשקי אייקונים ומגע, החל זה של יישומוני הנוקיה להחוויר מבושה. לצורך כך שלפה החברה מהשרוול את Qt (מבוטא “קיוט”) – פלטפורמת פיתוח יישומים המבוססת על ג’אווה ומאפשרת יצירת ממשקים עשירים ביותר בקלות רבה. בהדגמה ראינו כיצד יכול יישומון כזה להפיח חיים בווידג’ט תחזית ובכלל.

המכשיר בנוי בקווים אולטרא-מודרניים עליהם כבר התלוננו בעבר, אך אי אפשר להכחיש כי לגוף המתכת החוצני יש כוח משיכה משלו. בפעם הראשונה בתולדות נוקיה, לא תוכלו לפתוח את המכשיר. במקום זאת, כל החריצים נמצאים במקום נגיש, ולחיצה ארוכה על הכפתור האדום תנתק את הסוללה לרגעים ספורים לשם איפוס המכשיר במקרה של תקיעה. אין ספק שבמכשיר, שיוצא באיחור ניכר, הושקעה מחשבה ועבודה רבה. זהו הנסיון האחרון של נוקיה “לפצות” את העולם על כשלונותיה הקודמים (אן 97), ולהוכיח – בעיקר לעצמה – כי היא עדיין אקטואלית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים