הוכרזה: Canon 6D Mark II – אכזבה גדולה לצלמי הוידאו

מצלמת 6D Mark II (תמונה: Canon)

יצרנית המצלמות קנון (Canon) הכריזה על ה-6D Mark II, המצלמה הזולה והפשוטה ביותר בסדרת ה-Full Frame שלה. המצלמה החדשה מהווה שדרוג מיוחל למצלמת ה-6D המקורית, שחגגה לא מזמן יום הולדת ארבע שנים וחצי.

מצלמות Full-Frame מציעות חיישן גדול פי שניים וחצי משל מצלמות בעלות חיישני APS-C, הנחשבות בסיסיות וזולות יותר. החיישן הגדול תורם ללכידת כמות גדולה יותר של אור העוזרת לצילום בתנאי תאורה קשים, ונחשב לסטנדרט בקרב צלמים מקצועיים. מאז השקתה, מצלמת ה-6D נחשבה נקודת כניסה טובה לעולם ה-Full Frame, זולה משמעותית מדגמי ה-5D (המיועדים לצלמים מקצועיים בתחום הפורטרטים והאירועים) ומדגמי ה-1D (המיועדים לצלמי אקשן, ספורט או טבע).

הגרסה החדשה מציגה שיפורים בשלל היבטים, ומותאמת קצת יותר לעולם הצילום של שנת 2017. במצלמה מוטמע כעת חיישן ברזולוציית 26.2 מגה-פיקסלים (בהשוואה ל-20.2 מגה-פיקסלים בדגם הקודם), ולו רגישות מירבית של ISO40,000. מעבד DIGIC 7 משופר מאפשר למצלמה לצלם בקצב של 6.5 תמונות בשנייה, ולאחסן עד 150 תמונות JPEG או 21 תמונות RAW בזיכרון המטמון לפני האטת הקצב (לפי מהירות הכתיבה של הכרטיס).

במסך המיקוד של המצלמה מוטמעות 45 נקודות מיקוד מוצלבות (הפועלות בשני הצירים), כמות שנחשבה מכובדת בעבר אך נתפסת כמגוחכת בעולם בעל נטולות מראה מתקדמות עם מאות נקודות מיקוד. בדומה למצלמות העבר, גם ה-6D מוכיחה כי עקב האכילס של קאנון נמצא בתחום צילום הוידאו – ה-6D Mark II מסוגלת לצלם סרטוני וידאו ברזולוציית Full HD בלבד, ללא שום תמיכה ברזולוציית 4K. מדובר בחיסרון גדול בהשוואה לתחרות, כזה שאמור להניא את כל צלמי הוידאו המקצועיים מלרכוש את ה-6D החדשה.

מצלמת 6D Mark II (תמונה: Canon)
מצלמת 6D Mark II (תמונה: Canon)

למצלמה החדשה מסך מגע ברזולוציית 1.04 מגה-פיקסל המוצב על ציר מתכוונן, אליו כמובן נלווית העינית האופטית שמהווה את ההצדקה היחידה לקיומן של מצלמות DSLR. כיאה למצלמה בעולם המודרני, ל-6D Mark II תמיכה בקישוריות Wi-Fi, NFC ו-Bluetooth לצורך שיתוף תכנים עם מכשירים חכמים.

המצלמה החדשה תוצע לרכישה בארה”ב ובבריטניה החל מסוף החודש הבא, במחיר התחלתי של 1,999 דולר או 1,999 אירו (כ-7,000 ו-8,000 שקלים בהתאמה). היא תוצע גם בשילוב עדשת EF 24-105 f/3.5-5.6, במחירים של 2,599 דולר או 2,379 אירו (כ-9,000 ו-9,500 שקלים בהתאמה). בשוק האמריקאי תוצע חבילה המשלבת עדשת EF 24-105mm f/4.0, במחיר של 3,099 דולרים (כ-10,900 שקלים חדשים). בשלב זה לא ברור מתי תגיע אל ישראל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים