סמסונג מפתחת סוללות Solid-State לטלפונים ורכבים חשמליים

Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) סוללת ליתיום-יון ב-Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בעולם שאחרי מחדל הסוללות הגדול של ה-Galaxy Note 7, בסמסונג מבקשים לשים דגש גדול על טכנולוגיות סוללה בטוחות יותר. דיווח של ה-Korea Herald מהימים האחרונים מצטט את דבריו של בכיר ביצרנית הסוללות Samsung SDI, באומרו כי תוך שנה-שנתיים תוכל החברה להתחיל בהפקת סוללות Solid State עבור סמארטפונים.

בניגוד לסוללות הליותיום-יון בהן נעשה כיום שימוש בשוק הסמארטפונים והרכבים החשמליים, סוללות Solid-State בנויות כך שהאלקטרוליטים והאלקטרודות בהן נמצאים במצב צבירה מוצק. הסכנה הגדולה להתפוצצות סוללות הליתיום-יון כיום נעוצה בשימוש שלהן באלקטרוליטים במצב נוזל, אשר במידה שידלוף וייצור מגע עם האוויר, עשוי לגרום להתפוצצות.

סוללות Solid-State מביאות עימן מספר יתרונות נוספים פרט לבטיחות מוגברת. יש להן חיי מדף ארוכים יותר, כך שימשיכו לעשות עבודתן לאורך זמן מבלי לאבד הרבה מכוחן, הן ניתנות לדחיסה גבוהה יותר כך שניתן לשלב סוללות קטנות יותר ולשמור על קיבולת גבוהה או לשמור על גודל הסוללות תוך הגדלת הקיבולת, והן ניתנות לטעינה מהירה יותר. אין הדבר מעיד על כך שנזכה לראות את כל היתרונות משולבים יחדיו במוצרי הקצה שתציע סמסונג, אך מדובר ביתרונות המהווים סיבות טובות למדי למעבר משימוש בסוללות ליתיום-יון לדור הבא (Solid-State).

אף שסוללות Solid-State יהיו מוכנות להפקה כבר בשנתיים הקרובות, אין זה אומר כי ישולבו בסמארטפונים בטווח זמן זה. בסמסונג עשויים לבצע בדיקות ממושכות על מנת להימנע מהישנות מקרה בו תצוץ תקלה נרחבת בסוללות המשולבות במכשיריה. באשר לסוללות הרכב החשמלי, מציין הבכיר ב-Samsung SDI כי אלו יגיעו לשוק רק בשלב מאוחר יותר, לאחר שילובן בסמארטפונים וככל הנראה רק אחרי שנת 2025, שכן בתחום הרכב ישנן דרישות בטיחות גבוהות במיוחד.

סמסונג אינה היחידה שעובדת על פיתוח סוללות Solid-State. על פי בכיר חברת Samsung SDI, גם במתחרה מבית, LG Chem, עובדים על מוצר דומה. שתי היצרניות מדרום קוריאה צפויות להציג תחילה סוללות היברידיות המשלבות בין שתי הטכנולוגיות ויהיו במצב מוצק למחצה (Solid-Like), כך שחלק נרחב מהאלקטרוליטים יהיו במצב מוצק, אך עדיין יעשה בהן שימוש באלקטרוליטים במצב נוזלי, בדומה לסוללות הליתיום-יון הקיימות כיום בסמארטפונים ורכבים חשמליים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים