אייפון 8 עשוי לתמוך בצילום וידאו באיכות 4K ב-60 פריימים בשניה

אייפון 8 בצבע שחור (אילוסטרציה) אייפון 8 (אילוסטרציה). מקור תמונה: Martin Hajek, טוויטר: deplaatjesmaker@

מספר לא מבוטל של פרטים נחשפו לאחרונה אודות האייפון 8 של אפל בעקבות קטעי קוד שהגיעו מעדכון תוכנה לרמקול החכם HomePod, וכעת, פרטים נוספים שנחשפים בין שורות הקוד מעלים את האפשרות כי מצלמת האייפון הבא של החברה תשלב אפשרות לצילום וידאו באיכות 4K ב-60 פריימים בשניה הן במצלמה האחורית והן בקדמית.

העדכון לתמיכה בצילום באיכות 4K ב-60 פריימים בשניה לא צפוי להיות מפתיע, במידה שאפל אכן תממש את זה, אם כי נופתע אם זה ייתמך גם במצלמת הסלפי. כיום תומכת אפל בצילום וידאו באיכות 4K ב-30 פריימים בשניה בלבד בדגמי האייפון 7 והאייפון 7 פלוס, כאשר צילום ב-60 פריימים בשניה מתאפשר רק עבור איכות צילום של 1080P.

קטע קוד אודות מצלמת האייפון 8
קטע קוד אודות מצלמת האייפון 8 (תמונה: iHelpBR)

בנוסף, צפויה אפל לשלב במערכת ההפעלה iOS 11 שתושק לצד האייפון 8 גם את פורמט קבצי התמונות החסכוני HEIF (או בשמו המלא High Efficiency Image File) ואת מקודד ה-HEVC (או H.265), הצפויים יחדיו להציג חיסכון משמעותי בנפח האחסון בעת שמירת קבצי וידאו שיצולמו עם המכשיר, חיסכון העשוי להגיע עד 50% מנפח הקובץ דרך קידוד טוב יותר וכיווץ.

פונקציה נוספת הקשורה לתחום הצילום ועשויה להגיע לאייפון 8 היא ה-SmartCam. זו, על פי המפתח שזיהה את קטע הקוד הרלוונטי לנושא, תאפשר זיהוי אוטומטי של הסצינה בה מצולמת התמונה והתאמת הגדרות הצילום לפיה. בקטעי הקוד שזיהה המפתח ניתן למצוא מספר סצינות מוגדרות מראש, בהן: זריחה ושקיעה, צילום חיות או תינוקות, צילום מסמכים ועוד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים